Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikettövrigt
Läst 420 ggr
[cherstin]
0

Städningen då?

Inga problem tycker jag. Nu är vi bara två i familjen så det är lätt att hålla snyggt. Var sak på sin plats så blir det inte så mycket plockande. Snabeldraken gör sitt jobb, det är ju bara att gå med. Samma sak när golven ska torkas..jag går ju bara med och rör lite på kroppen, ser det som gratis motion Skrattande

Anders 50
0

Dammsuga och torka golv är ju enkelt, men att dammtorka och allt annat som behövs åtgärdas ovanför golvytan är inte så intressant.

En hund i ponnystorlek och två katter som sitter i fönstren genererar mycket städning.

Men det är smällar man får ta!  Glad

// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!

Maria
0

Här hemma så är det min man som står för den mesta städningen. Jag har inte dammsugit sedan vi flyttade in i huset för 6 år sedan. Jag tvättar och lagar mat för det mesta så vi delar upp det ganska bra tycker jag.

Sedan är vi inga pedanter någon av oss men vi är nöjda ändåSkrattande

/Maria

stina63
0

Jag har två katter dom stökar upp,, likamycket som jag gör hehe, Nä inte så farligt. Men mer håret som finns där hela tiden. Så det blir dammsugning rätt ofta

Fridaaaa
0

Städning är supertråkigt, därför storstädar vi tillsammans då och då, hatar att gå och småplocka :P Pga djuren så blir det lätt dammigt och smuts indraget så dammsuga gör vi ofta.

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

aggeelin
0

Nej, det är inte bättre för att vi är två hemma. Jag har gett upp när det gäller sambon och blir då sämre själv. Han lägger sällan tillbaka saker på rätt plats och tillbringar mycket tid med att leta (jag försöker få honom att skapa ordning). Han har ingen aning om bord ska torkas, diskbänken har han torkat någon gång på uppmaning. Jag tycker att om dessa vardagliga sysslor sköts så blir det aldrig så stökigt.

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

Anders 50
0

#5 Dressyrkyrs??  Flört

aggeelin
0

Flört

javisst, berätta hur det ska gå till? Att hans begagnade strumpor hamnar på vardagsrumsbordet, det tycker jag är mer charmigt!!

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

Anders 50
0

#7  Lysistrate på sin tid (400-talet f.kr.) lyckades ju med sin metod, och den har många lyckats med även i senare tid, till och med för att stoppa krig!  Skrattande

Cristine
0

Städa …usch jag har skurat badrummet idag, sedan fick jag lite hjälp av dottern med att ta bort skum

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

[peter54]
0

Jag är ganska dålig på att städa, mest för att jag har mitt handikapp, men om jag får damma på nivån "mittemellan" kan jag göra det. Värre blir det med "fågel" eller "fisk".

Dammsuger gör jag då och då, men jag avskyr det för att jag får så ont i ryggen av det. Än så länge har jag inte sett en enda dammsugare som är tillverkad för personer längre än 165 cm (detsamma gäller för övrigt för gräsklippare, barnvagnar och diskbänkar också).

AnnL
0

Städa är väl inte det roligaste jag vet men det är ju ett måste. Det känns skönt efteråt när det är rent o snyggt.

Jag styr själv mitt liv med mina tankar o känslor.

Fridaaaa
1

#10 Skaffa sån robotdammsugare? :)

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.