Kvällsmat
Brukar ni äta middag på kvällen eller bara lite kvällsmat?
Idag kommer vi bara ta något lättare:)
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Vi brukar bara äta något lätt som te med smörgås, gröt, fil , välling eller omelett.
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
Jag äter ingen "lagad" mat på kvällen. Kaffe sent på eftermiddagen och sen nåt gott som hittas i kylen framåt 20-21 tiden.
Kan bli allt från mackor till Bullens Pilsnerkorv och naturligtvis en öl att skölja ner detta med! 
// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!
Det blir oftast något lättare på kvällen.
Normalt sett så har både min man och jag med oss rejäl middag som lunchlåda.
/Maria
På helgen blir det ofta bär, keso och ostkaka. PÅ vardagarna äter vi matlåda och då blir det lite olika på kvällen. Ibland lite lax och en sallad, lite grillad kyckling, yoghurt och musli - något lättlagat för det mesta.
Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet
Äter alltid lagad mat på kvällen.
Räknas kväll efter kl 18.00 så brukar jag inte äta på kvällen. Visst händer det, men inte så ofta.
På sommarhalvåret så är det betydligt vanligare för mig att äta snarare kl 19.00 än 18.00, men då brukar vi grilla väldigt ofta. 
Vi brukar i regel ha middag som kvällsmat, om vi inte har ätit middag mitt på dagen av olika anledningar, då blir det macka, kräm eller liknande :)
Jag äter då jag är hungrig. Vilket, lite pga mina mediciner, kan variera. Ibland blir det vid 21, ibland mitt i natten.
Just a Block Party MonstAr with a Heart of Gold on this Blue Planet
http://vizualfreakkaipon.blogg.se/
vi äter lagat både till lunch och middag
men till vardags äter jag sällan något efter 18.30 (när sista middagstuggan är svald)
- Tillräckligt bra är perfekt! -
äter middag på kvällen.. å blir de rester av de så blir de ju matlåda till dagen efter iaf till sambon .. jag brukar oftast äta något lätt som lunch å då blir de middag på kvällarna=)
Middag…(man vill ju inte somna hungrig)
"Big mac" kebab i bröd, pizza, "mac feast", kebabrulle, panpizza, "chicken mc nuggets", kebab-meny, lasagne…. det här går ju inte längre ! …med tanke att det är ungefär samma till lunch !
Ska till kostrådgivare den 19:e, där kommer jag nog få höra ett o annat … Blomkål, kålrötter, broccoli, groddar, bönor, morötter, frukt och ännu mer broccoli …uhh ! Hjälp 
#11 ja men broccoli är ju gott:-O jag skulle nog kunna leva på de om debara hade varit tillräckligt mer näring å alla andra ämnen som m an behöver..:-P
#11 Oj den maten hade inte min mage pallat med.
Jag tycker jag är onyttig hihi:)
Grönsaker äter inte jag heller;)
..ingen lagad mat på kvällen..
jag äter oftast en "sen lunch" vid klockan 3
efter en "andra frukost" vid 11 ..
"NU" brukar det bli en balja te..
, penke
Vi äter lagad varm mat under det som kallas middag fast det egentligen är kvällsmål klockan 17 när alla är hemma från skola, jobb och annat. På vardagarna är det den enda helt gemensamma måltiden, så den håller vi hårt på.
Jag lagar middagsmaten de tre dagar i veckan jag är hemma plus söndag. Min fru lagar de övriga tre dagarna.
För det mesta äter jag frukost halv åtta på morgonen med barnen. Frugan har då redan ätit och ska iväg till jobbet. Lunchen äter jag hemma själv, barnen har ju skollunch och frugan har lunchmat med till jobbet.
Sedan fikar vi med te och en knäckesmörgås vid åttatiden på kvällen.
Vi äter alltid middag hemma hos oss:-) furutom jag nu när jag fastar,fast d e iofs min middag *fniss*