Julgran
När tar ni in julgranen? Har ni en riktig eller en i plast? Har ni något speciellt pynt som ALLTID måste finnas i granen?
Nyfiken..
Så när ni väl sätter in julgranen kan ni väl visa den här i tråden.
Jag och Rasmus högg oss en gran i dag! Tog in den och klädde den i kväll. Tror denna blev den finaste av alla granar vi haft tillsammans.
Jag älskar denna tiden på året! Även fast det bor ekorrar i granen som jobbar hårt på att välta den.
Undrar hur länge granen får stå där med alla dina katter Lucy.
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
Granen är fast knuten i taket med fiskelina ;) Den står kvar. Bara pyntet som kan flyttas runt lite av mina marodörer. =)
Tar in den ca 1 vecka innan julafton :) Kommer hugga riktig gran :D
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Vi har inte haft gran inne på många år då Moritz gärna vill vara "toppstjärnan"
/Maria
Fin gran ni hitta. Kul att ni har smällkarameller
Jag har aldrig haft gran sen jag flyttade hemifrån. Men när jag bodde hemma så tog vi in den kanske veckan eller helgen innan jul. Granen på gården satte vi ute tidigare.
Kan tillägga att granen var i ett rum där inte katterna fick vara. Fast ibland smet katterna in och snart hade de vält gran eller i alla fall gjort sönder en fin kula
Efter att katterna i flera år vält granen i jakten på småkryp har jag köpt plastgran. Flera i släkten är dessutom allergiska.
Men den är riktigt fin och den ser "äkta ut" 
Ska ta en bild när den är finklädd dagen för julafton.
Zabelle
Gud så mysigt med gran!!!! Inte haft det på flera år, blir ingen i år heller. Men man blir sugen när man ser era bilder.
Fina granar. Är ju så jag får julstämmning här.
Vi tar i 99 % av alla julen in granen och klär den kvällen före julafton. Är några av barnbarnen här så är det de som klär den.
Ett år hade vi bara julgranskulor på de grenarna längst ner på granen. Men barnen hade hängt upp dem själva så de fick förståss hänga kvar.
Smart att sätt fast granen meed fiskelina. Det gjorde vi också under alla år som vi hade katt här. Numera har vi bara en hund och han gillar inte att klättra i träd. Så vi slipper alltså fiskelina i granen.