Kok-Konst!
Så här före jul bakar vi mera och vi lagar mera mat..kanske sånt vi bara gör, den här tiden på året.
Har Du någon kokbok som är Din favorit ?
jag tycker att den boken "husets kokbok" (eller vad den heter) den som uppdateras lite varje år men som alltid funkar.. de är både recept å står hur man ska tillaga vissa saker å de står om olika livsmedel osv.. den funkar som grund till det mesta tycker jag..=)
Har ingen direkt favorit, men mor hade två, som hon dock aldrig tittade i, Hemmets kokbok från 1936 och Kajsas kokbok från 1956.
De är kul att titta i…tala om gammaldags husmanskost! Där kan man lära sig hur man gör när man kokar och klarar kokkaffe med klarskinn!
Men i dessa båda kokböcker finns bra och enkla gammeldags tips på hur man får den rätta smaken på maten.
// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!
ja hemmets kokbok heter den nog inte husets..:P
favoritkokbok..
. låter så pretatiöst:
. VÅRKOKBOK och (INTE rödrutiga) men väl grön rutiga/
. vegetariska kokboken har jag som ..uppslagsverk
jag har några andra oxå,mer som matporr 
. Inspriration hämtar jag hellre ur tidningar
. tex; Hälsa
alla tidningars recept är så noga utprovade;
snudd på omöjligt att göra ..pannkaka istället *skratt*
. penke
Vår kokbok som jag fick 1968. Funkar i alla lägen.
Bonniers gamla hederliga kokbok är jättebra tycker jag.
Annars gillar jag skarpt Mannerströms kokböcker.
Köpte en gång på Loppis när vi var unga och hade ganska dåligt med pengar "Stora boken om god och billig mat" och jag gör fortfarande maträtter från den boken.
Det var den boken som lärde mig göra kroppkakor bl.a.
/Maria
Sedan har jag ju "min egen kokbok" En gammal sliten bok där jag klistrat in alla Favoritrecept. Den är väldigt tjock.
När sonen flyttade hemifrån så kopierade jag varenda sida och gjorde en pärm av den.
Åh, min barndoms mat, sa han och han använder den ofta.
/Maria
Jag har två som jag skiftar emellan beroende på vad jag ska laga till. Den jag använder mest är ICA-förlagets "Stora Kokboken" och sedan är det den rödrutiga.
Min egen "kokbok" står högst på listan 
Annars har jag väl inte någon direkt favorit, tycker de flesta har i alla fall några goda recept.
# 6 Åh..kroppkakor är bara så gott! Har aldrig gjort egna, men åt alldeles nykokta på Öland! 
# 7 Vilket bra julklappstips!
Jag har samlat mina egna recept. Har en del matböcker men använder dem nästan inte fast jag gillar att laga mat. Det är roligt att se på bilderna 
Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet
Har många egna recept men om jag ska välja någon kokbok blir det Vår Kokbok
Jag styr själv mitt liv med mina tankar o känslor.
Jag har kokböcker men går sällan efter dom, Ändrar efter hand och har dom mest för att se så jag inte missar något, Annars så har jag min kokbok i huvudet
Jag kör mest med lösa blad med recept men oftast har jag det i huvudet!