Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikettkläder-smink-smycken
Läst 457 ggr
Cristine
1

Göra om.

När man sitter som jag hemma med artros, så tappar man liksom det där stinget att lägga ner tid på sig själv..jag menar då att snygga tll mej själv. Nu skulle jag behöva en total make over för jag känner mig trist och grå!

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

flisan708
0

Boka en tid till frissan, få fransarna färgade sånt kan lyfta en enormt mycket. Unna dig dendär klänningen du tittat på länge och använd den fast det är vardag bara för att känna sig fin.

Sånt satsar jag på för att pigga upp mig är att klä upp mig fast jag inte behöver, gillar vardagsglamour. Det har jag satsat på idag och jag känner mig rätt tuff inför eftermiddagen som väntar.

Maria
0

Ja du Cristine, det är inget kul att känna sig så.

Denna långa period som jag gått hemma så har jag försökt att inte "deka ner mig" om man får uttrycka sig så.

Jag har varit noga med att gå upp, bädda och klä på mig. Vill jag vila så känns det bättre att lägga sig ovanpå med en filt.

Jag har fixat mitt glesa hår så gott det går och använt lite mascara och läppstift mest för min egen skull.

Jag har försökt att göra saker som jag brukar med mig själv. Använt favoritkläderna och inte gått omkring i mjukisbyxor t.ex. (jag äger förövrigt inga mjukisbyxor mer än de jag köpte inför sjukhusvistelsen och de vill jag inte använda hemma)

Precis som Flisan säger så kanske en tur till frissan kan pigga upp.

/Maria

Bybo
0

Vad hurtiga ni är #1 #2

Själv så är jag lite #nerdekad# hehe..men, har inte kroppsliga besvär som Crissan.

Är sjukskriven och anväder oftast samma kläder till vardag och när jag ska ut. Ofta har jag kjol plus tunika året hóm (i hemmet) Det händer även att jag går i nattlinne hela dagen Tyst Vet att det är dumt…men…

Ibland känns det som ingen idé liksom. Och att handla kläder, både dyrt och jobbigt att prova och så, då man är en knubbis. Har iaf hittat en secondhand där jag kan handla ("jobbar" även där ibland)

Makeover får vänta…först får jag ta i tu med mina tänder som håller på att rasa ihop ( ej råd, plus livrädd)

Meeeh, uuuuh, ska inte klaga så förbenat…för jag har det iaf BRA!!!!

chik
0

Ja du Cristine..man blir lite apatisk i bland kanske…Vissa har sitt utseende som högsta prioritet o vissa blir lite """Ner dekade..jag till hör de som går som en slashas..Går här o i skogen..

Därför kan jag tycka det blir jobbigt o åka till Affären..För då skall kläder ansikte hår vara i ordning så man inte skrämmer slaget på folk…

jag tycker man skall försöka o vara som man trivs…

fast för dig cristine kanske det inte känns så bra. "För du vill ju gärna pynta dig..eller har jag fel? O så i bland så kommer man till det stadiet, att man inte klarar av o göra sin kropp så som man vill.."man hamnar i dödläge!!..Kan jag tänka…Men jag kan ha fel…..Skäms

Lena.P är jag i verkliga livet.

Maria
1

#4 Det kanske var fel av mig att använda orden "deka ner sig" Det var inte riktigt så illa jag menade.

Jag menar bara av att jag själv personligen mår bra om jag piffar till mig så gott det går även om jag är ensam hemma.

/Maria