Ljusfenomen
Har Ni pyntat trädgården med jul-ljus ännu..kanske hittat på några egna ljusfenomen ?
Eller väntar Ni tills advent ? 
Alldeles för tidigt tycker jag då!
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
# 1 Tycker också att det känns tidigt..men det är ju egentligen inte långt kvar till Jul, trots att det nyss var sommar! 
Nej det är det ju inte men ändå..inte förrän någon gång i December blir det.
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
Jag har redan pyntat min balkong med jul-ljus 
Vi pyntar aldrig utomhus 
Jag har bara hängt ut en lykta med ljus i ett träd. Det gjorde jag till Allhelgonahelgen därför att vi har 25 mil att åka till våra gravar. Det blir inget annat i trädgården men adventsljusstakar och stjärnor blir det innomhus. Åhhh, vad jag längtar!
Väntar tills närmare jul, och inget överdrivet.
// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!
Vi har en vintergrön slags växt (himmel jag kom på att jag har ingen aning om vad det är) vid entrén där vi sätter en ljusslinga i till advent.
Inne på gården sätter vi slingor i en liten björk.
/Maria
#8 Idegran? järnek? 
#9 Nej, den slingrar sig lite "knotigt" och har små oansenliga gulgröna blommor om våren.
Nu fick jag griller i huvudet.
/Maria
#10 Är det vanlig murgröna då? Den har oansenliga gulgröna blommor.
#11 Nej, inte det heller. Själva stammen är vedartad. Jag ska ta ett kort någon dag för nu blir jag själv nyfiken på vad det kan vara
.
Jag har googlat runt men hittar inget.
/Maria
Vi har en jättestor gran. Belysningen som vi en gång satte i den är nu alldeles för pyttig, dessutom har den vuxit fast i granen! 
Funderar på att sätta dit glödlampor istället..tänk så ljust det blir då!!
Har ingenting ute direkt. Inte mycket för julpynt ^^,
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Ha,ha,ha….jag är nog den enda som har haft belysningen kvar i min buske sen förra vintern…..blev helt enkelt så att när snön kom farandes från taket, så hamna den rakt över busken…
Och det blev inte att jag kom åt den när jag pocka bort allt annat…..så, både av slöhet o glömskhet så är den kvar där, men jag tänder den inte föräns till första advent, om den du lyser ens längre…har inte testat
, och i samband med det så brukar jag hänga lysande girlanger i farstubron till advent med…
Annars så har jag ju sådana där solcellslampor i olika färger, lite här o där i buskarna, som lyser hela sommarn o vintern…
Och självklart så blir det de sedvanliga ljustakarna och stjärnorna i fönstren då…
Jag har pyntat inne, allt.. Tomtar, glitter, lampor, ljusstakar.. Hela faderulan ;) Ute har vi hängt upp istapps slingan och ljusnätet.
Bara julgranen som fattas ;)
Så jag är redo, låt julen komma! I love it..