Sverige!!!
Ser ut så här i dag.""
JAG VÅGAR!
Sverige har Hemlösa. Barn som går till sängs utan att äta. Äldre som går utan nödvändiga läkemedel. Psykiskt sjuka utan behandling. Familjer som går i ekonomisk konkurs. MEN VI DONERAR MILJONER TILL ANDRA LÄNDER UTAN ATT HJÄLPA VÅRA EGNA FÖRST!!! 99% av er kommer inte att ha modet att kopiera och återanvända denna text! ÅT HELVETE MED SVERIGES SYSTEM.
Varför har vi inga stora galor för de våra??
Nä!!Vi skall ju klarar oss. O de som inte gör det får ju skylla sig själv…Måste ju vara missbrukare eller någon annan avart..
Eller hur tänker vi??
jag har ringt runt här i Falkenberg för att kunna lämna kläder till Hemlösa. o alla är som frågetäkten. Finns inget här i min kommun. Men i Gbg har de så man kan lämna o folk som inte har pengar kan komma o få..O så vill jag med mina saker..
Lena.P är jag i verkliga livet.
Tycker det är väldigt viktigt att även se till så att vi har det bra, Alla barn vuxna och gamla har mat för dagen så dom blir mätte. Har kläder på sig som är hela och rena,
SÅ jag håller med dej chik Behövs även här hemma.
Detb är klart att vi ska hjälpa de våra Chik, allt dettaa du beskriver borde inte få finnas i välfärds Sverige. Och tänk om alla de som får så enorma bonusar och pensioner avsade sig åtminstonde hälften så skulle det nog se annorlunda ut.
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
Håller också med!
Tycker att vi i första hand ska se till att vi själva har det bra. Sen kan vi hjälpa andra.
Här finns ett natthärbärge ca 500 ifrån vårt hus. De tar emot kläder till de som inte har någon bostad. Jag tycker att det är viktigt att hjälpa - tror också att det är något som ligger i samhället hur vi ser på dem som är "utanför" samhället. Många ser ner på dem som inte har arbete och bostad och anser att de får skylla sig själva.
Sverige är ett land där vi, i stort sett har det bra - då tror jag att det är viktigt att vi hjälper andra och lär oss att se att andra har det sämre och har behov av hjälp. Därför tror jag att vi ska hjälpa andra både i vårt land och i andra länder.
Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet
Hugo"""
Detta har vi inte råd med.
Fast i dag stod det i Tidningen att det skulle eventuellt bli någon hjälp.
Tackar gör jag..
Lena..
Hade vi inte haft denna massinvandring som kostar Sverige flera miljarder per år, så hade vi istället kunna lägga de pengarna på de hemlösa, på våra pensionärer, vård och omsorg osv.
/Mvh Sara - Sajtvärd på Dokumentärer
Medarbetare på Bullhundar
Besök gärna min blogg: loveradioblog.weebly.com
Det är inte många som invandrar i % varje år men däremot tar vi emot flyktingar med all rätt tycker jag.
/Maria
#7 Varför då? Vi hjälper betydligt fler människor genom hjälp på plats via UNCHR än vad vi gör idag genom att ta emot flyktingar in i landet. Sverige kan inte ta emot alla flyktingar i världen.
Loveradio.. Så du tänker så!!!!
Jag tänker mer på att vi har insamlingar Galor o så som Unicef"" Loppisa där pengarna går ur landet…
Inte mycket som blir här…
Är du med hur jag tänker???????
#8 Vi ska självklart ta emot flyktingar som inte kan vara kvar i sina länder med fara för livet.
UNHCR jobbar för flyktingar gränslöst, även i Sverige.
/Maria
#9 Ja jag förstår hur du tänker och jag håller med. Men jag tycker också att vi borde begränsa invandringen så att vi kan lägga mer pengar på de problem vi ser i vårat samhälle.
#10 Som sagt, vi hjäper flest flyktingar genom bistånd till UNHCR, framförallt genom stöd och hjälp i närområden. Det finns mellan 20-40 miljoner flyktingar i världen, och alla dom kan inte komma till Sverige. Därför menar jag att vi ska skicka pengar till UNHCR, för att upprätta säkra zooner och hjälpa människorna på plats.
Jag tycker det är helt okej att vi hjälper kvotflytkingar eller flyktingar som har verkliga flyktingskäl, men jag anser att vi i så hög utsträckning som möjligt ska hjälpa flyktingarna på plats, i närområdena. De flesta flyktingar har inte råd att ens ta sig till Sverige, så de flesta kommer att stanna kvar där hur svårt de än har det. Och det är i närområdena hjälpen behövs. Det är det mest effektiva sättet att hjälpa så många som möjligt.
Lover..Visst är det så…Tycker jag med…Men verkligheten är inte så.
O invandrare eller flyktingar eller människor som kommer hit…Har det inte så himla bra heller i det stora hela…"ja dom har det bättre.Men inte bra………………..
Men det jag menar""Är att vi verkar inte förstå att vi har människor här i Sverige som har det Väldigt"""Dåligt…O Det är då inte bra…..
Mitt tänkande är att man städar framför sin egna dörr. Innan man börjar soppa framför andras..
#12 Hur menar du med att verkligheten inte är så?
Ja men jag håller ju med.
Lover..
Ja du!!Hur tänkte jag där?? Nu fick jag hjärnsläpp…