Helgmingel
Tänkte vi kunde ha en tråd där vi kan prata om allt och ingenting under helgen! 
Här har vi främmande..äter gott och tittar lite på IDOL. Vad gör Ni en kväll som denna ?
Vi har njutit av härligt god sushi och extra mycket sjögrässallad. Härligt med mat som någon annan lagat. Nu har vi sett på Idol och hoppas nu att rätt person får sluta.
Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet
# 1 Och vem är rätt person då ? 
Rätt person åkte ut idag. Det har vi väntat på ett tag.
Nu blir det mer jämt bland de som är kvar.
Vem var bra idag förutom Amanda F?
Nu har vi ätit vindruvor, ost och gott vin. Ja och innan dess, riktigt mumsig sushi!
Vi har kollat på några avsnitt av Stargate SG1 med barnen, jag har tagit en kopp te och ungarna har ätit chips och popcorn och druckit läsk till, fredagskvällen är det enda tillfället i veckan som de får dricka läsk.
Jag provade att titta lite på Idol förra avsnittet, jag blev helt enkelt nyfiken eftersom det är så många här som verkar gilla det, men jag "ruttnade" efter bara 10 minuter. Där fanns inget för mig, trista låtar, jobbiga programledare och de artister jag såg var inget vidare.

Har också kollat på Idol, och tyckte också att det var rätt person som åkte (André). Satt framför teven med god julmust och chips, och med min mysiga hund bredvid.
Nu ska jag snart gå och lägga mig.
#3 Gillar inte Amada F. Försöker, men det går inte. Tycker hon är så överdriven och skrikig. Hon spelar över… Tyckte Robin var bra som alltid.
/Mvh Sara - Sajtvärd på Dokumentärer
Medarbetare på Bullhundar
Besök gärna min blogg: loveradioblog.weebly.com
Robin gillar jag med!
Hoppas finalen blir mellan honom och Amanda F! 
Sitter här i min soffa i värsta mode-utfiten. Mintgröna hemstickade raggsockor, blå för stora mjukisbyxor, en svart långärmad stor tröja och en rosa morgonrock. =) Känner mig väldigt het ;) Har inte orkat göra mig i ordning fast klockan är mycket. Men det är ju lördag och inga planer har vi så sitter nog här en stund till.
Kallt är det! Vi kom hem sent i går och orkade inte elda.. Var 13 grader i morse när jag kom upp. Skönt.. Eller inte.
Hade ALLA katterna i sängen i natt.. Undrar lite om de frös också..
Alla fyra + mig i sängen i morse på fotot. Japp, jag fick gott om plats =) Mys att trängas lite! <3
Lucy - tråkigt att frysa så
Här planerar jag middagen till ikväll. Vad tror ni om: rom och gräslöksdipp med hårt bröd, sen -- fiskgryta med röd curry - till efterrätt lite snygg glass med sharonfrukt och passionsfrukt och så kaffe med finpralin. Allt serveras snyggt upplagt förutom fiskgrytan där folk får ta sig själva. Blir det här bra tror ni?
Jag läser fanfics för fullt. Känner att jag börjar bli förkyld och hoppas att det bara är en lätt förkylning och inte en av mina monsterförkylningar som slår ut mig i en vecka minst.
Ska nog gå och göra vanilj te snart, antar jag. Om jag orkar ta mig upp ur den varma sängen, då jag för en gångs skull inte fryser nu.. 
Just a Block Party MonstAr with a Heart of Gold on this Blue Planet
http://vizualfreakkaipon.blogg.se/
Hej alla
Idol tycker jag är mest kul ibörjan som nyfiken "amatörbeteedendeforskare",att se alla utan självinsikt och förundras över det.
Städdagen idag idag i området är också kul i det hänseendet också, när nya männsikor träffas och vi ska jobba tillsammans. Idag var jag "jobbargubbe" …inte så bra, då jag nu ligger helt utslagen i soffan, ont i hela kroppen och kommer säker inte upp förens på måndag.
Men två "planeteringsramar" i tryckimpregnerat trä vart det. Nu tillbaka till min deckare "Eldvittnet" med Lars Kepler (hans tredje bok, tror jag)
Hälsn. /Hans
#10 Jag gillar också Lars Keplers böcker och ser fram emot "Eldvittnet"
Lars Kepler är däremot inte en "han" utan en pseudonym på Alexander och Alexandra Coelho Ahndoril
Jag gillar författarsamarbeten. Fungrerar mycket bra som Roslund & Hellström som skrivit Edward Finnigans upprättelse bl.a
/Maria
Solen håller på o gå ner..
o maten står o puttrar, ja kan livet vara så mycket bättre??
Lena.P är jag i verkliga livet.
#11 Jaha , ja e inte så bra på författarnamn, eller pseudonymer heller för den delen, jag é gla´ändå 
Sista kapitlet ! …ska jag berätta vem mördarn e´? nää, lovar att inte göra det ,om du tänkt läsa boken
Ang. om liv som kan vara bättre, kanske när man fått i sig maten 
#13 Haha, nej snälla säg inte vem mördaren är
/Maria
KYPAREN GJORDE DET!
Nej, förlåt, har dålig humor, jag vet. *fniss*
Just a Block Party MonstAr with a Heart of Gold on this Blue Planet
http://vizualfreakkaipon.blogg.se/
/Maria
#11 Jaaa, Edvard Finnegans upprättelse är bra!! Och mycket tänkvärd.
#17 Javisst är den.
/Maria
Sitter hemma hos mina föräldrar och ska strax låna deras badkar. Sedan blir det hem och laga lite mat.
Har precis kommit hem från jobbet! Fick skrapa rutorna på bilen..här är minusgrader. Snart sov-time..ska jobba tidigt i morgonbitti! 
Är 4 minus grader här.. Vill, vill, vill, vill sååå ha snö. Så hoppas de håller i sig nu.
Har i dag satt upp alla adventsljusstakarna och stjärnorna. Tidigt säger de mesta men jag bryr mig inte så mycket ;) Nu är det mysigt här inne men massa lampor och glitter.
# 21 Tidigt..men mysigt! 
#21 Jag julpyntade förra helgen :)
Här är ett par plusgrader fortfarande. Suck! Som jag längtar efter snö!
#23 Härligt! =) Ska fortsätta lite smått i veckan tror jag med mer glitter och få upp uteslingorna. Kanske åker tomtarna upp också.. Vi får se.
Älskar tiden innan jul =)
Vad är det jag hör? Julpynta i november? Nä i december ska julsakerna fram 
/Mvh Sara - Sajtvärd på Dokumentärer
Medarbetare på Bullhundar
Besök gärna min blogg: loveradioblog.weebly.com
Bara 2 veckor kvar till advent ju ;)
#24 Jag köpte precis lite glittrande stjärnor och mer glitter som jag ska sätta upp. Kände att det behövdes liiite mer :P
Glitter kan man inte få för mycket av! 

Men Rasmus säger (tråk..) att jag måste vänta med julgrannen för annars kommer det inte vara några barr kvar till julafton.
#28 Han kan ha rätt
Men jag skaffade mig en liten liten plastgran som jag kan hänga kulor och lampor i :P
hmmm, ordning och reda
, jusaker och julgran till JUL och inte förr annars blir det innan jul och för lång tid, julen varar till tjogondagknut!
Vilken trevlig samtalstråd. 
Ska åka och köpa en tårta strax som jag ska dela med min kära arbetskamrater. Idag är det sista söndagen jag jobbar på denna arbetsplats.
Ikväll blir det "fredagsmys" efter att ha jobbat hela helgen! Hurra!
Härlig Söndag på er!
═══════════════════ ೋღ☃ღೋ ════════════════════
FrökenFrisk
═══════════════════ ೋღ☃ღೋ ════════════════════
FrökenFrisk. Lite vemodigt o ta farväl så. Hoppas Myset blir bra i kväll.
Lena.P är jag i verkliga livet.
Hade kalas i fredags för mig och mamma (jag fyller år nästa helg)
Jobbat med 2 dagar.
Idag ska jag bara ta det lugnt hela dagen!
Rätt person åkte ut i Idol helt klart!
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.