¿ virus ?=
häj
jag har fått n¨ågot knäppt i tangentbordet trodde jag först
`(stavar illa har jag ..alltid)
typ. smulor,som påverkar flera tangenter samtidigt
jag har bonkat o rensat ut&/ur
men fortfarande ..retas det
det är inte bara på ifokus
det är KLURUIGT att skriva rätt lösenord&/kod
det jag menar är,att det blir fler tecken än jag trycker på tangenter
?= är det någon annan med samma problem ?=?=
vänligen
penke
Jag hade i förrgår, jag skrev och bokstäverna kom inte eller så en minut efteråt
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
aha,,det är något som går nu.. *skratt*
tålamod bara
Tack
jag blir liote nojjig
det finns väl spionprogram som känner av hur du trycker på tangenterna för att kapa ..lösenord mm *morr*
penke
penke först så är det ju så att även knapparna på tangentbordet slits, så det kan bli glappkontakt. Så en sak att testa, öppna ett vanligt worddokument och skriv dina lösenord precis som du gör när du skriver dom när du ska logga in. Då ser du om det är några speciella bokstäver som krånglar. Sen kan du få testa nån mer gång kanske om nån dag och se om det är lika.
Själv fick jag byta ut min mus här för vänstra knappen blivit knäpp så den dubbelklickade fast jag bara enkelklickade.
Sen finns det ett par ställen på nätet där man kan scanna online för virus. Ena är eset och andra är trendmicro. När det gäller eset så vet jag inte hur lång tid det tar, men trendmicro tar tid, tar säkert över en timme (kanske mer) gjode då det sist jag använde det (vilket är ett bra tag sen), men det gör å andra sidan en ganska rejäl genomgång. Jo en sak när det gäller åtminstone trend, har man en seg uppkoppling så tar det längre tid än med en bra uppkoppling.
Tror båda programmen vill att man ska ladda ner ett litet program först.
Jag har ett nytt tangentbord och har också problem. Mitt problem är att ibland när jag skriver så syns inte bokstäverna. Om jag scrollar ner och upp igen så syns de.
Jag har också svårt att börja skriva en text. Det är som om muspekaren inte vill ställa sig på sidan . Om jag då börjar med att ta B som i Black, dvs, fetstil. Så går det alldeles utmärkt att börja skriva. Ni har säkert sett att jag nästan alltid startar mina inlägg med fetstil.
Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet
#4 Äntligen!!! fick jag reda på varför… 
// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!
#5 ja, det är ju konstigt att börja så men en bra lösning! 
Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet
#ANNIA
Tack för alla tips och råd :- )
Jag har iofs ett ganska nytt tangentbort,även det inte är någon ..garanti
Jag ska test dem när jag kommer hem ikväll
där har jag ett "bra" virusprogram NOD
jag bliev lite oroad,att det var ett ..skämt,inbäddat i någon normal fil
för dels hoppade tecknen + att jag fick konstiga komandon via ..
tex. " 2 " öppnade en popup ruta om ..windows något
kanske felsök ?? *skratt*
#aggeelin
jag har samma problem,men bara här på ifokus
jag har svårt att ..fåIgång första tecknet/markören
den syns om jag tex. boldar/fetstilar ..
?? nu krånglar den lite extra,även på lånad datormaskin
penke
Vad har ni för webbläsare och vilken version. Och vad har ni för operativsystem. Vet att det finns en tråd på datorn.ifokus där det klagas på nyaste firefox, men det gäller visserligen att den är segare än vad den varit. Om ni använder nån annan än IE kan ni prova med IE och se om det gör nån skillnad. Eller tvärtom om ni har IE kan ni testa med annan.
När det gäller extra bokstäver så för mig låter det i första hand som det endera är för snabbt eller att det är glappt. Det går att ställa in hastigheten på tangentbordet om man går in i kontrollpanelen. Jag har inställt såsom bifogad bild.
Penke när det gäller popupruta. För mig låter det lite som om du tänkt dig tex stor bokstav men istället för skift tangent råkat trycka ctrl knappen. Tror du det kan vara så. För använder man ctrl och trycker på vissa bokstäver eller siffror så kan man få popup av något slag.
När det gäller det där att texten inte syns. Ingen aning. Men om jag får veta vad ni har webbläsare så kan jag kika om jag får fram samma. Ibland är det inte iFokus det är fel på utan webbläsarna som kan hitta på egna hyss när dom fått nya uppdateringarna. Jo en sak till om ni har firefox eller chrome har ni tex adblock installerat. Om ni har så testa att slå av den.
Jag har själv NOD som antivirusprogram men emellanåt så scannar jag online i alla fall för säkerhets skull.
nu verkar min Win IE8 har kurerat sig..själv?
min hastighet var/är ganska lik din.
popup rutan var "hjälp om window internet explorer"
den jag får upp om jag klickar i rullgardinen under "Hjälp"
och jag är tämligen säker att jag bara tryckte på tengent " 2 "
tack igen för ditt engagemang *ler*
och jag ska följa ditt råd och onlinescanna
i min förra datormaskin kunde jag göra det ..offline
nu,med XP hittar jag det inte ..
frid
penke
Jag hade själv lite segt i IE8 häromdan att tangenterna inte riktigt riktig ville hänga med, Men för min del var det inte bara iFokus så verkar som IE kanske krånglat lite extra av någon anledning. Men så fort IE krånglar så byter jag webbläsare så jag tänkte inte så mycket på det förrän nu.
När det gäller "2" hur ser ditt tangentbord ut. Sitter tangenterna tätt, för F1 (snett ovanför) öppnar just hjälp om windows.
Det där att skanna offline inget jag gjort förut så vet inte nå. Tror att det är så idag att man måste ha kontakt med stället på nätet man är på så att säga.
Har ni inte IE 9 ?
Nej på XP så går det inte att installera IE9. Och på min vista har jag ännu inte uppdaterat till den.
Aha! Såpass!
Jag har gett upp IE och även Firefox - det förde "alltid" med sig en massa knök och bök. Var motståndare till Chrome i början - men faktum är att den fungerar absolut smidigast och snabbast.
TrendMicros online scanning har åtminstone varit bra. Länge se'n jag gjorde det så har ingen koll idag. Och ja, man måste ladda hem grejer till sin egen dator först. Och se'n scanna. Och det kan ta sin lilla tid.
TrendMicro's antivirusprogram var jättebra förut, använde dem under flera år. Men se'n har de gått ihop med eller blivit uppköpta av någon annan (minns inte hur det var exakt) och därefter fick jag problem, virus och allt möjligt skräp i datorn.
Kaspersky - deras antivirusprogram rekommenderar jag varmt. Jag har använt dem i några år nu och inte haft ett enda problem med spioner eller virus eller annat intrång sedan dess. (Men kan tro att det också beror på vilken 'version' av säkerhet man investerar i förstås…)
Tangentproblemen som du skriver om Penke, har jag inte upplevt. Hoppas du får ordning på det!
Däremot har jag samma problem med den lilla envetna musen som du skriver om, Annia. Ett enkelklick = dubbelklick… som gör mig galen! Och markerar jag ett antal dokument så öppnas de plötsligt - allihop… ibland inte, men ofta. Så ny mus ska införskaffas - så snartom som möjligt…
Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge." /Pearl Buck ♥· Medarbetare på Healing
#10/ANNIA
ahaa,där är/var det en bugg i IE8
jag hade oxå problem att logga in på andra sajter
jag har bara en webbläsare i min dator..
i en urgammal burk hade jag både 95:an och netscape
med 25modem
F1 sitter "mellan" 1 och 2
men det är ett mellanrum upp dit (Trust heter tangentbordet)
scanna offline..det var ett verktyg i ..vad det nu hette,bla. med defraggaren i samma rullgardin/fönster..
OT;är det besvärligt att föra över ..alla mina filer till en ny webbläsare
hmm.jag menar nog,funkar Gates operativsystemet med andra webbläsare ?
tex: chrome
penke
Penke jag vet inte om det är en bugg i IE eller inte. Men med tanke på de hackningar som varit på så många olika ställen på nätet så en tanke från min sida att det är många ställen på nätet som ser över sina rutiner och installerar nytt och då kanske det blir att krångla.
Men sen är det ju inte heller så länge sen det kom en uppdatering till IE till datorn och den kan ju också ställt till med nåt. För jag vet ibland med tex firefox att jag ibland fick problem efter en uppdatering som sen rättade till sig vid nästa.
När det gäller chrome och filer. Är det bokmärkena du menar så ska dom gå att importera från IE till chrome. Men jag är inte säker på hur man gör mer än att det finns så man kan göra det. Men installera crhome och testa och funkar det inte som du vill så är det ju bara att avinstallera chrome igen.
Det finns bra beskrivningar på nätet om hur man för över bokmärken. Skriv i sökrutan t.ex: "importera bokmärken" eller liknande.
Tror förresten att det finns en sådan funktion på Chrome, men inte säker.
(Det går utmärkt att importera bokmärken till Chrome.)
Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge." /Pearl Buck ♥· Medarbetare på Healing
*yr*
nu svarar jag i chrome..
skabara,nli *hemma* här med testen
(tror jag säger) Tack för ni knuffade på ! :- )
#ANNIA
jag vet inte riktigt om det bara var bokmärken jag funderade om,,
jag har haft datormaskin och internet sedan mitt 90-tal
men bara ..surfat sällan ..dykt in i tekniken :- )
jag har alltid känt mig ..kidnappad/ i windows ledband
trott att det är som med äpplets alla I-manicker
tryggt med alla som stödjer varandra..
nu blir det säkert inga problem als
och jag bara snopen *ler*
penke
Aggelin du skriver att du måste använda fet text i början för att kunna skriva. Jag tror jag ev har kommit på så du slipper.
Jag har laddat hem IE9 för att se hur den funkar. Och klickar jag med musmarkörein bara vart som helst i skrivrutan så får jag ingen markör. Ja det är alltså då som musmarkören ser ut som en pil.
Om jag däremot sätter upp musmarkören upp till första raden (den rad man ska börja på) så den ser ut som ett stort I och då klickar så kommer markören.
Du kanske kan testa och se om det funkar för dig också.