Tugga!!
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Det finns studier som visar att man presterar bättre om man tuggar tuggummi. Man ska bli mer uppmärksam och vaken! 
Tuggar Du ?

Läste om detta för 10-13 år sedan, tror jag det var, och då började jag tugga tuggummi varje gång som det var någonting mentalt krävande. Sedan så blev det att jag glömde av tuggummit men jag tuggar fortfarande, dock mest choklad och andra onyttigheter
, ska försökta gå tillbaka till tuggummit kanske.
Fick höra om det där i högstadiet, däremot så är det inte bra för magen att tugga mycket tuggummi så man får göra en avvägning. Tuggar mycket när det handlar om mentalt krävande saker, men mest mat för jag blir galet hungrig av att använda hjärnan.
Tell someone you love them today, because life is short. But yell it at them in German, because life is also terrifying and confusing.
Jag tuggar varje dag..mest för att det hjälper mej att röka mindre, och att stoppa i mej en massa godis! 
Sällan jag tuggar tuggummi. Det lurar magen och är inte så bra för tänderna som reklamerna vill påstå ;)
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
När jag bestämde mig för att aldrig mer äta godis - som jag egentligen inte alls tycker om - slutade jag (upptäckte jag efteråt) med tuggummi, för jag var inte längre sugen på det söta i tuggummit. Tuggar aldrig numera
Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet
Tuggar tuggummi hela dagarna. Brukar ta ut det när jag talar i telefon.
Gillar inte tuggummi så nepp, tuggar inte..
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
Konstigt att du tar upp det nu för jag tuggar sällan men köpte just Toy som du har en bild på Sisa.
Det smakar inte alls som gamla Toy och jag blev illamående av det
Tuggar inte tuggummi. Har en tendens att bita mig i kinderna när jag gör det, och det gör så förbaskat ont så jag slutade med tuggummi. Har iof aldrig varit särskilt förtjust i det.
Jag hade ett annat trick när jag behövde tänka ordentligt, speciellt på tentor. Stora hårda karameller som jag satt och sög på, lika hårt som jag tänkte.
Mvh Emelie & Jack
Exa Equestrian, Ingen död fisk, 141km
Jag tuggar sällan tuggummi, faktiskt mest för att jag ytters sällan hittar något tuggummi jag gillar smaken på. Mina favoriter finns så sällan på affären, så det blir inte tuggummi mer än kanske en gång per månad.
#4 Det där vill jag veta mer om, exakt vad menar du inte skulle vara bra för tänderna med tuggummi?
För jag har läst att dels främjar tuggummituggandet tandköttshälsan och tändernas fäste i käkarna och dels innehåller ju de moderna tuggummisorterna oftast xylitol, dvs björksocker, som hämmar socker- och syraangrepp på emaljen. Det är bland annat därför som bävern har såpass friska tänder - de tuggar björk mest varje dag.
Innan det fanns tandborstar var det vanligt att folk gjorde rent mellan tänderna med en björkkvist som man först tuggade änden på så att den blev lite borstlik.
Jag kan tugga för att hålla ansiktsmusklerna i trim för under vintern sitter jag ensam hela dagarna.
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
När jag jobbade på sjukhusavdelning så hade vi en äldre man som patient som jag tyckte mycket om. Vi skojade ofta.
En gång när jag var i hans rum och grejade samtidigt som jag tuggade tuggummi så sa han.
Vad är det för skillnad mellan en kvinna som tuggar tuggummi och en ko?
Jag visste givetvis inte. Då sa han: -Kons intelligenta blick
/Maria
# 13 Den var bra!