Livet baklänges
1. Man skulle starta med att dö och få det överstökat.
2. Så vaknar man på ett vårdhem och får det bättre för varje dag.
3. Man blir piggare och smidigare och till sist är man för pigg för att vara där,
… då får man gå ner och ta ut sin pension.
… … … 4. Efter ett antal år börjar du arbeta. På din första arbetsdag får du en guldklocka.
(har snott denna från Facebook)
/Maria
Finns en bok som heter "baklängeslivet" av Per Nilsson.
Läsvärd bok :)
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
#1 Får kolla detta
/Maria
Så skulle det vara hehe hade varit bra
#2 Gör det.Läste den på högstadiet.
Handlar om en man, som "födds" gammal och som yngras då, så var 10e år måste han flytta och byta namn för annars börjar folk yngre varför han ser yngre och yngre ut.
Författaren bor delvis från min hemkommun. Har träffat han, supertrevlig :)
Så i boken, i slutet nämns några "byar" som är från min hemkommun: Nogesund mfl ;)
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Träkigt bara att bli mindre och mindre erfaren!
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Finns ju en film också… om Benjamin Buttons tror jag han heter..
Mvh Emelie & Jack
Exa Equestrian, Ingen död fisk, 141km
Hu så hemskt att vakna på ett vårdhem,,,tänker aldrig komma dit, varken framlänges eller baklänges.
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
Tycker det låter som att ett baklänges liv är ett bra liv! 
Det lät mycket bra Humlan
Har läst samma men där var fler punkter:
Man borde leva livet baklänges 1. Man skulle starta med att dö och få det överstökat. 2. Så vaknar man på ett vårdhem och får det bättre för varje dag. 3. Man blir piggare och smidigare och till sist är man för pigg för att vara där, då får man gå ner och ta ut sin pension. 4. Efter ett antal år börjar du arbeta. På din första arbetsdag får du en guldklocka. … 5. Så arbetar du i 40 år tills du ä…r ung nog att dra dig tillbaka från arbetslivet. 6. Du dricker, festar och har sex och förbereder dig för att ta en paus. 7. Så börjar du i skolan, blir barn, leker och har inga förpliktelser. 8. Dem sista 9 månaderna tillbringas flytande runt i fridfull lyx. Där är centralvärme och roomservice mm. Och till sist lämnar man denna värld i en orgasm.. =)
Zabelle
#10 Haha, den var ju ännu bättre
/Maria