Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikettövrigt
Läst 2259 ggr
zabelle
0

Pao

Den här tjejen är övertygad att hon är en katt.

Sänds på Kanal 5 kl. 20.00 ikväll. Outsiders.

http://tv.expressen.se/galna%2Bklipp/1.2578267/pao-ar-overtygad-hon-ar-en-riktig-katt

Zabelle   

Fridaaaa
0

Kan inte se video. Den bara står & maler :S

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Maria
0

Hon får gärna tro att hon är en kattSkrattande Det finns alla varianter av tokigheter.

MEN när hon börjar att prata om att det borde finnas "artkorrigerande kirurgiska ingrepp" precis som det finns könskorrigerande då går hon för långt, tycker jag.

Hon vill ha en fungerande svans bl.aSkrikandes

/Maria

Fridaaaa
0

Har ni inte sett han som har gjort om sig till en tiger? Sedan finns det någon som har gjort om sig till ödla :S

Maria
0

#3 Jo, jag har sett dessa.

Det är ju inte så att man blir en tiger bara för att man har morrhår eller en ödla för att man klyver tungan och tatuerar fjällFlört

Men vill man tror det så….

/Maria

Fridaaaa
0

#4 Ja dem ser bara roliga ut. Så har vi något att skratta åt ;)
Bara för att jag älskar djur, skulle jag inte vilja "se ut" som ett:P

Maria
0

#5 Jag håller med dig om att det är roligtSkrattande

/Maria

flisan708
0

Såg det igår, det var lite kul, tycker jag. Så länge hon är lycklig så. Minns ni hon som var gift med Berlinmuren?

Maria
0

#7 Fast hon är ju änka numeraSkrattande

/Maria

flisan708
0

#8 Haha!!! Minns du inte att hon hade en kopia som hon sov med? Den kvinnan var rätt spännande, men hon var lycklig vilket är det som är det viktigaste.

Maria
0

Hon var spännande ja. Det kan jag hålla med om.

Där kan det inte bli tal om någr korrigerande operationer i alla fallSkrattande

/Maria

chik
0

Tack Zebelle. Det var det programmet jag skulle se. ja!

kan för mitt liv inte förstå vad det är som felar på vissa människor…

Lena.P är jag i verkliga livet.

Namiko
0

#11 Måste det vara något som är fel? Och vart går då gränsen? Om det är fel att känna sig som/vilja vara ett djur, är det fortfarande okej med kvinnan som vill se ut som barbie? Eller går gränsen redan vid mindre ingrepp, som tex ändra formen på näsan eller storlek på brösten?

Inget ont menat mot dig eller någon annan, men att säga att något är fel med en annan människa bara för att dom inte är som andra känns inte helt rätt för mig.

Tell someone you love them today, because life is short. But yell it at them in German, because life is also terrifying and confusing.

zabelle
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Jag kan tycka att det är ganska fantastiskt att hon lyckats hittat en människa till som hon lever kattliv tillsammans med.
Urvalet kan ju inte vara så stort…

Var gränsen sen går för vad som är ok, är nog olika för oss allihop.
Själv skulle jag inte ens göra en tatuering.

Zabelle   

Cristine
0

Det är hur tokigt som helst.

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

[peter54]
0

Det finns många sätt att försöka dra till sig uppmärksamhet, detta är bara ett i mängden. Att det är något hon fejkar framgår ju av att hon pratar och att hon vattnar blommorna, det skulle ingen katt göra.

Namiko
0

Kollade på klippet nu och jag tycker hon påminner väldigt mycket om en vän till mig som också har väldigt mycket kattbeteenden. Jag ser då inget fel med någon av dom och det är inte heller något man gör för att få uppmärksamhet, hon är sig själv och det tycker jag att fler borde vara även om man riskerar att ses som annorlunda och fel av omvärlden. Jag blev glad av det iaf.

Tell someone you love them today, because life is short. But yell it at them in German, because life is also terrifying and confusing.

[peter54]
0

#16 Fel behöver det väl inte vara på henne, men … är sig själv? Med låtsasöron och en massa spinnljud? Nä det tror inte jag på. En del hänger metallskrot i ansiktet, andra tatuerar hela kroppen blå och den här tjejen har hittat sin egen lilla personliga PR-nisch.

Det lyckas ju uppenbarligen, hon är i kvällstidningarna och i TV Glad

Namiko
0

#17 Så allt man gör som är annorlunda gör man för att få uppmärksamhet? Jag ser ingen skillnad på någon som tex är biologisk man men känner sig som en kvinna och en människa som känner sig som en katt.

Eller jag kanske också bara är ute efter uppmärksamhet med mina piercingar, tatueringar, min konstiga frisyr osv? Eller behövs det att man tar chansen att upplysa omvärlden om att det finns människor som lever annorlunda liv för att det ska klassas som ett uppmärksamhetsbehov?

[peter54]
0

#18 Ja om jag ska svara ur ett generellt perspektiv tror jag absolut att det är så.

Exempelvis tror jag inte att en person som lever på en öde ö a'la Robinson Cruse, någonsin skulle få för sig att göra någonting åt det hållet när det inte finns någon annan att visa det för.

All kroppsutsmyckning, från läppstift till piercingar är kommunikation via kroppen, en ljudlös signalering till andra människor om vad man står för och vad man tycker. Om ingen någonsin fanns i närheten som kunde uppmärksamma det så skulle ingen göra så.

Det här tjejen som säger sig känna sig som en katt skulle heller inte bete sig så här om hon satt på en öde ö. Det är möjligen självsuggerering, ungefär som mammuttjejen Ellie i Ice Age 2 som tror att hon är en pungråtta, men i själva verket vet att hon är lika mycket mammut som Manny.

Eftersom Pao kan beskriva med "våra" ord och medvetet sätter på sig kattöron, trots att hon redan har egna människoöron, så är det bara ett uttryck för personlig PR, så tror jag om detta.

Glad

stina63
0

Vet i katten vad jag ska säga om detta. såg videosnutten men lite mysko käns de.