För det mesta är det full fart, men jag ser även till att ha pyjamas dagar då jag inte gör något. De är guld värda!!!
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Stressiga skulle jag inte säga, men välfyllda.
Efter att jag när jag pluggade läst på 150% fart (oplanerat, kuggade några tentor) varit engagerad i studieföreningen för teknik och arbetat ideellt för en studentpub som gick på knäna samtidigt så har jag insett hur mycket man egentligen hinner på en dag.
Nu är det betydligt lugnare. Jobbet tar sin beskärda del av dagen 7-16.
Sen brukar jag försöka strukturera upp resten av dagen.
16.05
T ex dammsugning, snickra annan ljudstörande verksamhet. Eller sånt som jag behöver dagsljus till (nu när det fortfarande finns lite)
17.00
Åka till hästen. Här har jag ett veckoschema på vad jag planerar göra just den dagen.
~19.00
Hemma igen. Någonting att äta.
~45min senare.
Annan måste göras aktivitet som att diska eller damma, vika tvätt. Även roligare projekt som måste bli klara till en viss tid får smita in här.
När dessa aktiviteter är färdiga är det fritt fram att göra vad jag vill. Slappa i soffan, spela spel på datorn, glo på tv eller fortsätta med något av alla mina roliga projekt. En timme brukar jag orka, sen bär det av mot sängen.
Mvh Emelie & Jack
Exa Equestrian, Ingen död fisk, 141km
Varken välfyllda eller stressiga och det är så jag föredrar dom. Brukar inte boka in mer än en grej på samma dag då jag tycker om att kunna ta det lugnt och göra vad jag känner för för stunden.
Tell someone you love them today, because life is short. But yell it at them in German, because life is also terrifying and confusing.
Brukar undvika planera för mycket under dagen. Ibland går det inte men tar de lugnt ändå. Ingen stress eller lite stress bara.
Åh, jag önskar att mina dagar var som förr. Fullt med jobb och att man var trött på ett naturligt sätt. Jag saknar stress.
Nu är mina dagar fyllda med värk, illamående och en overklighetskänsla som jag hoppas ska försvinna.
Jag kan i alla fall läsa nu och jag kommer ihåg kapitlen. Det kunde jag inte i våras.
Jag spelar Wordfeud på telefonen (Alfapet) och tycker det är en bra träning för hjärnan
Nu vinner jag t.om. vissa spel. I början förlorade jag i stor sett mot alla. Morrrrr.
Så jag varvar mina dagar med datan, spel, stickning och en god bok.
Jag tränar även på roddapparaten för promenader är ingen motion. Jag går sakta och vingligt med en krycka.
/Maria
Är roddapparaten för att träna musklerna Humlan?
Jag går sakta och vingligt med en krycka.
Det känner jag igen fast jag går sakta och vingligt med två kryckor.
Hoppas du snart kan slänga din krycka och att du ska bli helt bra snart..det är min stora önskan
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
Tack Christine
Vi köpte roddapparaten för 3 år sedan och som med allt annat så är det kul en stund
men jag har plockat fram den nu för jag tänkte det kan vara bra för mig.
Det sägs att man får ut ganska mycket av att ro. Man åker på en slags släde så man tränar benen också och hela överkroppen blir ansträngd.
Den går att ställa på olika motstånd. Sedan har den en display med en massa räkneverk t.om hur många kalorier man gör åt
Jag kollar bara på tiden.
Du och jag skulle vara ett snyggt par när vi är ute och går
/Maria
Vardagarna är det fullbokade, långa dagar men det känns inte stressigt.
Helgerna är "mysdagar" då jag laddar energi tillsammans med familjen.
Zabelle
#7 He he he he du skulle nog springa ifrån mig, jag går som en 100 åring, små små staplande steg, det känns som jag går ett steg frammåt och ett halvt bakåt.
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
Här görs inte mycket..
bubleboo..Du gör ju mycket. Rodmaskin""
Jag förstår inte hur jag han med o jobba o ha hundar hästar o barn o baka o sy kläder o sticka..fattar inte det.
I dag går jag upp o går ut med rocky sen går jag o lägger mig.
""Kan jag vara medvetslös utan o veta om det???
Lena.P är jag i verkliga livet.
Är väll inte så fullbokade mina dagar, men jag är i alla fall stressad till tusen. Men det är egentligen mitt eget fel..
Just a Block Party MonstAr with a Heart of Gold on this Blue Planet
http://vizualfreakkaipon.blogg.se/
Jag avskyr att stressa och försöker undvika det! Avskyr också att ha varje timme på dagen planerad.
Säger som Chik..fattar inte att jag hann så mycket förr! 
Numera helt stressfritt och jag är fri att göra vad jag vill resten av mitt liv vilket jag är oerhört tacksam för.
Njaa, stress o stress…
Jag arbetar heltid och det som ska göras måste göras. Kvällar och helger går åt till att sköta hus, trädgård, tvätt, städ, träffa barn o barnbarn. Healingen tar mer o mer tid också för jag får fler o fler klienter, vilket jag tycker är helkul!
Ja, jobbet kräver sitt. Jag kan iofs till viss del bestämma min tid själv litegrann. Jag kan gå och klippa mig en onsdags eftermiddag (om jag inte är bokad) men måste då förstås jobba tillbaka den tiden till mig själv - för 40 timmar i veckan går åt. Det är skönt att ha den friheten. Jag kan sitta hemma och jobba ibland och t ex bjuda sonen på fika en del av den tiden.
Jag tränar ca tre gånger i veckan och hittar ofta på något en annan kväll - men det är roliga uppgifter. Jag har trädgård, hus, tvätt osv som ska skötas. Fredag eller lördag kanske vi träffar andra och har trevligt - söndag kväll, efter yogan, är en riktig hemma-och-ladda-kväll och det är skönt. Jag vill inte alls gå bort en söndagkväll.
Jag har alltså ganska mycket för mig men tycker egentligen inte att det är stressigt. Jag kopplar av på helger då allting för ta mer tid och på semestern då jag går för halv maskin
Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet
#12 Jag är precis tvärtom! Hatar att inte ha något att göra! Jag trivs när det är mycket.
Mvh Emelie & Jack
Exa Equestrian, Ingen död fisk, 141km
Här är det fullt upp hela tiden, men ingen stress!
Sedan jag slutade jobba så gör jag bara det som behövs och som är kul. Har sällan tider att passa och tiden går fort.
Och det jag inte gör idag kan jag göra en annan gång….
// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!
Fast ibland önskar man, att dygnet hade dubbelt så många timmar!
Jag stressar inte, men jag är aldrig sysslolös. Jag gör vad jag vill göra med min egna lediga tid innan barnen kommer hem från skolan och frugan kommer hem från jobbet. Då har jag middagen färdig åt dem.
#18 Jag tror att den tanken är en chimär, precis på samma sätt som att dubbel lön egentligen också är det.
Jag menar att om man hade dubbelt så mycket tid så skulle den tiden ändå vara lika fullbokad, på samma sätt som dubbel lön bara innebär dubbla kostnader.

tråkiga och långa i regel :/
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.