Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikettövrigt
Läst 760 ggr
[LucyInTheSky]
0

Psykisk ohälsa..

Fick ett samtal idag, det var till Rasmus. En av hans nära barndomsvänner hade dött, självmord. Tjejen hade kämpat länge.. Deprimerad, våldtagen, misshandlad och utslängd av sin mamma.

Hon bodde till och med ett tag hos Rasmus när han gick på gymnasiet för att han ville hjälpa henne på fötter.

I dag finns hon inte mer. Jag kände henne inte alls.. Men ser hur hårt det tagit honom. Han gick till jobbet ändå i dag för att han ville ha annat att tänka på och något att sysselsätta sig med.

Rasmus har en vän på jobbet som han pratar jätte mycket med, de samåker också till jobbet. I dag såklart ville han prata av sig om Mysan och hennes död. Vet ni vad människan säger?

Att Rasmus borde vara glad, sådana människor är inget värda.. Att om de gick att få liv i en som gjort självmord borde de döda dem igen då de förtjänar det.

Jag blir mörkrädd! Människor skrämmer mig verkligen.. Att det finns människor där ute som ser på andra människor på detta viset?

Psykisk ohälsa är trams? Du är lat och orkar inte ta tag i dina problem..

Jag blir så ledsen. Så mycket psykisk ohälsa som finns runt oss.. Så alla dessa människor är lata och tar inte tag i sina problem. Det är bara att rycka upp sig..

Jag blir så arg! De skulle få testa att sitta där med panikångest och se om det bara är att rycka upp sig. Och Mysan.. Som mannen på jobbet inte vet ett dugg om att ha mage och säga så till Rasmus som är ledsen. Att sitta där och säga att såna som hon inte var värda något alls..

Vad har hon gjort för att förtjäna den uppväxten? Att förtjäna att bli våldtagen? Att förtjäna att må så dåligt att hon inte orkar kämpa mer.. =(

Jag är seriöst rädd för människor..

Fridaaaa
0

Psykisk ohälsa är definitivt inget fel med att ha! Känner dem som har depression som äter mediciner för det, som har ångest mm. Dem har det inte lätt, såna måste man stötta!

Fick hon ingen hjälp?  Psykolog, piva eller liknande?
Men tyvärr mår vissa så dåligt att dem väljer att ta sitt liv.
Vilket är väldigt tråkigt.

Stor tröst kram till er (även om du inte kände henne).

Den människan som sa så, kan ju inte vara en bra vän! För så säger man inte.
Dem som har psykisk ohälsa är inte mindre värda. Däremot måste dem ta emot hjälp, söka hjälp för att kunna må bra igen.

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Cristine
0

Förvånad Det kan inte vara sant, hur kan någon vara så urbota dum att han vräker ur sig dylikt

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

[LucyInTheSky]
0

Det är sant, han sa detta.. Har aldrig sett Rasmus så upprörd. =(

All respekt till denna såkallade vän är helt borta. Han måste ju prata med honom i jobbet men annars nej.

Hon har varit in och ut på sjukhuset sen Rasmus träffade henne, psykologer och fosterhem och hela köret. Vet inte vad som gick fel.

Cristine
0

Oj så stor text..

Det är hemskt när unga människor inte orkar leva, din man har det svårt just nu, först för fölusten och sedan bakslaget med hans arbets(kamrat?)

aggeelin
0

#4 Är det så att människor som reagerar så som "arbetskamraten" har väldigt få erfareneheter och i och med detta är rädda för det som är nytt och främmande? Det är en slags förklaring men det är aldrig ok att uttrycka sig så illa som han gjorde Rynkar på näsan

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

Cristine
0

Nej och ännu mindre till en person som haft en förlust och sörjer!

Karmatarerskanise
0

Sorligt.. riktigt sorgligt!