Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etiketthus-och-hem
Läst 878 ggr
stina63
0

Uppfinningar

Vad skulle ni vilja uppfinna för något som ni skulle kunna ha nytta av i er vardag?

Själv så har jag tänkt på detta länge. Speciellt när jag ska slänga sopor i soptunnorna. På jobb slänger vi säckar i soptunner. Ibland så blir det väldigt tungt oavsätt om man inte fyller säckarna så mycket. För man ska lyfta locket på tunnorna. OCh dom är oftast fulla längst ut och dom som är tomma är längst in.

Då tänker jag varför är det ingen som har uppfunnet och installerar soptunnor som är i marken? När dom istallerar så kan dom gräva ner tunnorna i golvet. Då räcker det att man bara lyfter på locket lägger i sopsäcken.
När sopgubbarna ska hämta tunnorna så trycker dom på en knapp visps så åker tunnorna upp dom kan köra ut den till sopbilen. skulle strömmen gå så ska där finnas ett handtag där man kan hissa upp den manuellt..

Vad drömmer ni om för uppfinningar?

[MargaretaA]
0

Jag drömmer om billig energi. att tanka bilen med och värma upp huset på vintern..

penke
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

pass dig,Maggan..
 det där vore livsfarligt att uppfinna

jag påstår att det redan har ..uppfunnits
 men uppfinnarna fick inga Nobelpris i guld
 andra metaller,och mer "diskret" Skrikandes

ett ex.,bara nästan tystad: Tesla

penke

Cristine
0

Kryckor som står för sig själva när man släpper dem och ett fotbad som klipper naglarna, stolar som blåser upp sig själva när ischiasnerven hör av sig. En säng som blåser ut luft så du ligger på en luftmadrass.

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

stina63
0

Vilka bra uppfinningar Billig el Jo de vill man ha, Nu från och med november kommer vi här nere i skåne få dyrare el än vad ni andra har i sverige.

Fodbad som klipper naglarna jotack där räcker jag upp handen. Tror många gör de också.

KOmmer ihåg när jag var yngre.. Då det inte fanns någon mobiltelefon. Men jag vet att  jag har sagt att längre fram så kommer det säkert telefoner där vi har små saker inklopplade i våra händer. Bara lyfta på händerna mot örat så svarar vi och hör vad dom säger. Det finns nästan nuSkrattande

Härligt att drömma. Vet aldrig när det kan slå inKyss

aggeelin
0

Jag önskar en diskmaskin som plockar in disken och som plockar ut den och ställer in de rena sakerna i skåpen igen. Den som uppfinner en sån gör en välgärning!!

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

[Sisa]
0

..och jag önskar en städtant!  Som jag kan plocka fram ur skåpet då det behövs!  Skrattande

Andina
0

En solcells-snösmältningsmaskin med egen sol på toppen - för att hålla värmen i vinterkylan, sparar pengar, sparar el, sparar miljön, sparar mig (ingen skottning)!

En städkarl skulle vara behändig också (inte städtant som Sisa vill uppfinna).

Vilka finurliga idéer ni har! Kul!

Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge."  /Pearl Buck · Medarbetare på Healing

[Sisa]
0

# 7  Menar Du att karlar städar bättre än tanter ?  Skrattande

Andina
0

Näe, antagligen inte! Men lite ögonfägring ska jag väl kunna ha samtidigt som jag njuter av att städningen sköter sig själv…? Flört

Och så kanske jag kan utnyttja städkarl'n till något mer som "kräver" (…) lite mer.. hmmm… karla-tag! ;)

Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga

[Sisa]
0

# 9  Bättre än så kan det ju inte bli!  Skrattande

aggeelin
0

Flört Tant, nej en tant är väl nästan för gammal (sådär över 80) blir bättre med en städkarl ! (skojar Flört)

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

WinterPrince
0

Jag vill ha persienner som åker upp per automatik när väckarklockan ringer.

Cristine
0

Jag vill ha ett tryckluftsrör mellan affären och mitt hus så jag bara behöver beställa alla basvaror på nätet och en dragspelsbuss som kommer hit, med bara färskvaror.

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

JereMina
0

#6 #7 Städtant "flicka" har jag fast en riktig en pga mina besvär. Hon är inte fägring för mig men när hon kommer i sin lilla bil så stannar vägarbetarna upp här på vägen och bara tittar.

Jag uppfann faktiskt hjälpmedel vid montering av kretskort på 80-talet då jag arbetade på LM Ericsson som det hette då. Det gav mig ca 5000 kr som jag fick av företaget och det var mycket pengar då.

Jag undrar hur mycket pengar företaget tjänade på denna uppfinning?

Andina
0

Många fyndiga idéer! Jag tycker det är kul med ideande! :)

JereMina, det är så när man idéar framgångsrikt åt sin arbetsgivare… den anställde kan bara 'leva på minnet av att idén var min'. :) (Lite av samma tankegångar kunde jag ha när jag ideade inom den grafiska branschen. Men jag var glad åt att få betalt för att vara kreativ, det uppvägde).

*

Jag skulle också uppfinna en dammsugare som gör jobbet automatiskt, med hjälp av ett röststyrt kretskort. Dammsugaren ska också lyfta och flytta på möblerna själv (tycker inte om att dammsuga under eller bakom stora möbelsjok!), när den dammsugit av ett rum ska den också våttorka golven. 
Kan tillägga att dammsugning är den absolut värsta 'hushållssysslan' jag kan tänka mig, dammsugaren gör mig nästan aggressiv! FlörtSkäms

_

En diskmaskin kanske jag skulle uppfinna också…Flört Nej, jag skojar! Att diska är meditativ avkoppling för mig, och då handdiskar jag.

stina63
0

*14 Wow jeremina Då är du en uppfinnare. Jo nog undrar man vad dom kännar på de som man uppfinner.. Nog väldigt mycket pengar.

Många fina ideér som ni vill uppfinna. Visst är de härligt att tänka på de. Vet ju aldrig kan vara någon uppfinnarjocke som kommer in hit läser tänker.. Ja de var en bra ideé de ska jag försöka uppfinnaFlört

[Sisa]
0

# 15  Håller med Dej..att dammsuga är det värsta!  Skrikandes

stina63
0

Jag skulle vilja ha en strykjärn som strök tvätten själva. De som behöver stryckas.