Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etiketthus-och-hem
Läst 596 ggr
Branneli
0

Strömavbrott...

…i 15 minuter denna kväll.

Srröm inne nu, men gatulyktorna lyser inte.

Många i Motala som drabbats, från 15 min och en del fortfarande.

Vår lokala tidning, har inte skrivit något om det, med grannkommunens tidning har några rader.

Har du drabbats av strömavbrott & vad gör du då Glad

Här kom sonen ner & berättade om hur de gjorde sås idag. Han har börjat gymnasyiet & ska bli kock. Redan andra dagen delades de in i grupper, för att laga mat & duka & äta & diska.

stina63
0

Nä jag har inte drabbats. Men jösses skulle  de hända och de har hänt innan. Man bli lite ställd. För nästan allt går på ström.

Härligt med en kock i familjen.Kyss

Lorita
0

Går ock hämtar ficklampan om det är mörkt ute som tänds när ljuset bryts så man hittar den.

Jag bär upp vattnet i 25-litersdunken så att man kan spola i toaletten, är det vinter tänder vi en brasa så att huset inte kylsner.

vi tänder värmeljus om det är mörkt.

Om det tar mer än en natt ser jag till att under dag två skaffa mer vatten åt djuren då jag bara har 100 liter i reserv normalt. Då är det också dags skaffa vatten till oss i familjen.

Frysen och kylskåpet håller jag stängt och är det vinte kan ja flytta ut en del av kylskåpsmaten på balkongen.

Med vänlig hälsning Lorita
Sajtvärd för Konstnärer, Welshponny och Westernridning

Fridaaaa
0

Drabbas sällan (pepparpeppartaiträ) men då brukar vi tända ljus och spela t.ex yatzy eller Geni:D

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

JereMina
0

Vi har typ strömavbrott en gång i månaden och oftast i några timmar. I huset vi bor i har vi elverk att ta till men i huset ovanför har vi inget.

[Sisa]
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Råkar också ut ibland. En gång i affären..folk kom varken ut eller in. Tur det inte varade så länge!

Härligt med en son som blir kock, Branneli  Glad

zabelle
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article13515676.ab

Satt precis och läste om strömavbrott i Övertorneå.
De hittar inte knappen….

Här är väldigt sällan strömavbrott. De få gånger det händer är det oftast på natten. Brukar ställa mobilen på väckning OM kockradion inte skulle ringa, vill ju inte komma försent till jobbet.

Man märker hur beroende man är av elen när den inte finns

Zabelle   

JereMina
0

Vi fick strömavbrott i 4 timmar igår Obestämd

Andina
0

Vi har strömavbrott nästan varje gång åskan far över här. Eller hade åtminstone, nu, det senaste året, tror jag att det blivit lite bättre sedan de bytt elledningar.

Vet jag att det ska bli åskväder bunkrar jag upp med lite vatten i kylen. Nå't annat kan jag inte göra. Vedspisen i köket får hålla värmen på vintern och fungera som spisplatta för kaffevattnet eller maten. Ibland har det varit nästan ett dygn då man levt utan el. Stearinljus, vedspis och vatten i kylen - då fungerar det. Men kommer det oväntat - ja, då är det i första hand vattnet jag saknar.

Det finns en skön känsla med strömavbrott - också! Tycker jag, ska jag väl tillägga. För tystnaden blir ännu mer påtaglig och det känns i hela huset att det inte 'vibrerar av el'. Vilket jag tycker är skönt.
Under sommarhalvåret fungerar det ok även under strömavbrott - men vintertid blir lite kärvare…

Men visst märker man hur beroende av el man har gjort sig - näst intill allt man gör i vardagen är beroende av el… Lite läskigt också…! Vi tar för givet att vi har fungerande el…

Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge."  /Pearl Buck · Medarbetare på Healing