Dina idéer
Brukar du ha bra sådana!
Många förverkligar inte sina Idéer för de tänker:
1) Det kan inte göras
2) Det kan förmodligen göras men det är inte värt att göra
3) Jag visste hela tiden att det var en bra idé.
Tänk så mycket som går förlorat.
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
En stor anledning till att alla mina ideer inte förverkligas är tidsbrist!
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Jag jobbar som konstruktör och har gått en ingenjörsutbildning med inriktning på produktutveckling.
Vi har pratat mycket om idéer! "Det går inte" finns inte i vokabuläret!
Kommer t ex någon med en idé så kan jag inte säga: Nej det går inte! utan att komma med någon förklaring.
T ex: Konceptet/idén är bra, men hur tror du det skulle bli om man gör si eller så istället?
Eller: Det är en fiffig produkt, men vilken målgrupp riktar den sig till? Finns det någon marknad?
Mvh Emelie & Jack
Exa Equestrian, Ingen död fisk, 141km
Personligen är jag sådan att jag förverkligar alla mina idéer..alla kanske inte blir så bra men jag gör mitt bästa.
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
I min egen lilla värld har jag många idéer eller projekt på gång.
T ex ville jag ha en viss typ av IKEA hylla i vardagsrummet. Men den fanns inte i den färgen jag ville ha (grått). Först tänkte jag "det går inte måla om dom" men sen tänkte jag igen, googlade och kom fram till att det visst gick! Nu har jag fyra gråa hyllor i vardagsrummet. Dom ser ju inte fabrikslackade ut, men vad gör det! Jag är nöjd!
Här är hälften av hyllorna målade.
Mvh Emelie & Jack
Jag ska…jag ska…det är tyvärr jag. Har så mycket ideér så jag borde lätta på trycket i min stackars skalla. Jag vill att det ska bli så bra, så det inte blir av..
Men, börjar lära mig att slarva lite med vissa saker, och det funkar ju.
Fast, i dag förverkligade jag en liiiten idé. Har köpt två blommor till svägerskan som fyller år, som krukor tog jag två stoora thekoppar, som jag målade…
#5 Sån var jag tidigare med! Blev det inte perfekt fick det va! Har blivit drillad sån av min far. Han ser väldigt dåligt och lägger man inte tillbaka saker där man tog dom så fick man höra det, högt och argt! Har även gjort att jag en period knappt vågade göra någonting!
Har själv börjat lära mig att man inte kan vara perfekt alltid! Jag har valt att fokusera på en sak som jag vill försöka få så perfekt det går. Resten får bli som det blir.
T ex tyckte mamma det var dumt att jag använde pensel när jag målade om min byrå. Själv gör det mig ingenting om det syns lite penseldrag i färgen, tycker det ger lite charm.
Pappa har börjat mjukna lite han med nu men ibland får man påminna honom med ett uttryck han själv använder.
"Det blev som det blev, när det inte blev som det skulle"
Mvh Emelie & Jack

Genomför vissa ideer….
Håller faktiskt på nu, med en ide som föddes för ca 2 år sedan
. Får se om jag "löper linan ut", när det känns klart.
Sambon är inte alltid glad över mina ideer…hehe….
Ideere det har jag..Men att göra dom!!
Där tar det oftast slut..""Sån är jag.
Lena.P är jag i verkliga livet.
Det är som min bror och svägerska som säljer att de har nu och har köpt en stor husbil och ger sig i väg nästa vår/sommar.
Det är en idé från början som snabbt utvecklades till verklighet
Tufft tycker jag.
/Maria