Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etiketthus-och-hem
Läst 691 ggr
stina63
0

Garderobsrensning

Japp de är dags nu att rensa ut kläder. Jag gör så mellanåt dom kläder som jag inte har använt på ett år. Dom gör jag av med.

Hur Gör ni då? Kastar ni dom eller skänker ni bort de

Maria
0

Oftast så kastar jag kläderna då jag oftast använder mina tills de är slut.

Dessutom köper jag ju mycket begagnat så skulle jag lämna in kläder blev de ju dubbelbegagnadeSkrattande

/Maria

[LucyInTheSky]
0

Ger alla sådana kläder till mor min som väver trasmattor. Hon klipper ner dem och gör vackra mattor av dem. =) Så mina gamla kläder återanvänds.

Fridaaaa
0

Jag brukar ge till nära och kära som jag vet har ungefär den storleken Skrattande

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

signemo
0

Rensar. Ja det kanske man kan säja.  Jag brukar oftast köpa kläder som jag sen använder tills de är urtvättade o utslitna.SÅ ibland tyker jag jag har riktigt mycket kläder och ibland inga alls.

Min svärmor vävde förr. Då frågade jag henne innan det slängdes.

Var rädda om varandra

stina63
0

Lucy så bra att använda kläderna till vävning. Härligt  synd man inte väver

Humlan Det händer jag också köper begagnat. Där finns väldigt  mycket fint. Tycker det är bra att man kan köpa de. Synd annars för det skulle slängas väldigt mycket fina kläder.

Frida De händer ibland att  jag byter kläder med en vännina.

Signemo ,, Jag har mina skor och väskor till dom inte går att använda mera

Fridaaaa
0

#5 Ja det är kanonbra om man kan byta eller ge varandra:) J

ag köper mycket begagnat också. Mig stör det inte. Vissa tycker man är "konstig" om man köper begagnat men det spelar ju ingen roll :D

stina63
0

Ja Men det är ingen fara alls. Finns fina kläder många gör av med fina kläder som inte är så gamla. kanske ett år gamla. De är inte gamalt för mej.

Själv är jag sådan som när jag har nytt i garderoben så använder jag mest de. Så de andra som är i garderoben blir hängande där. De är synd. Så då ger ja bort de

Fridaaaa
0

#7 Nej och mycket på second hand är inte använt eller väldigt lite använt :)

aggeelin
0

Jag försöker att rensa ut minst en gång om året det jag inte använder. Men jag lyckas nog inte ta bort det jag inte haft på ett år, utan det kanske är en gräns på två år. En del saker sparar jag av känsomässiga skäl men de är inte många. Jag har en tröja med svart-grått mönster - den är tjugo år och jag har den kanske en eller två gånger vartannat år. En annan är lila med flätor, älsklingsfärg och mönster men lite kort, den har jag någon gång om året (tio år gammal).

Jag lämnar kläder till röda korset eller till en gammal kompis som åker till Estland och lämnar direkt till familjer som behöver kläder. Ibland går kläderna sönder och då åker de i sopen. Lakan och örngot lämnar jag till mattrasor hos Röda korset. Det känns bra att lämna kläderna vidare så att de blir använda.

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

stina63
0

Måste erkänna en sak. Jag har kläder som jag inte klarar av att göra mig av med,, har en jättesnygg dress men jag kan inte göra mig av med den. Bara de jag använder den inte mera.Skäms

aggeelin
0

Jag tror att jag (och troligen fler) växer ifrån kläderna på ett sätt men på ett känslomässigt plan finns fortfarande en känsla  för dem och de tillfällen de använts. Jag vill då inte gärna ha dem i nuet men kan inte göra mig av med dem för jag tycker om dem. Är det någon som känner igen sig?

stina63
0

Agge jag räcker upp min hand,, vink vink. Skrattande.. Många känslor  tycker så mycket om dom. Så de får hänga i garderoben. De andra kan jag kasta

Branneli
0

Jag fyllde en extra stor sopsäck i våras med tröjor.

Spred ryktet till vänner & bekanta.

Det blev 5 plagg kvar, som åkte i sopen Tungan ute

aggeelin
0

#12 Roligt att vi upplever det lika. Vissst finns de där plaggen som jag gillar men inte vill ha. Jag tittar på dem och känner på dem och så får de vara kvar. Annat gör jag bara slut med (ja de ser ju ganska slut ut också) och saknar dem inte allls när de är borta

JereMina
0

Jag har gett bort så mycket genom åren till Bikupan (Röda Korset)

[Sisa]
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Rensar också några gånger om året..och lämnar det mesta till klädinsamlingen.

Men visst har man sina favoriter, som bara hänger där!  Glad

stina63
0

Ja de är bara så att visa kläder får hänga kvar år ut och år in, Till man en dag tar sig ikragen och gör av med de. Men de är med motståndSkrattande

Andina
0

Jag har mycket kläder som jag har tänkt ge bort till organisationer m m. Jag har dock hört, från folk i allmänhet, att de "inte vill ha" kläder - men det tror jag inte på… Men kanske är det så???

Jag har massor av egna kläder som är helt övergivna, jag har kläder efter min Gube som lämnat jordelivet. Jag har så svårt att tro att organisationer av olika slag inte vill ha dem! Så jag hoppas fortfarande att jag hittar dem som faktiskt vill ha "överblivna kläsder"…

Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge."  /Pearl Buck · Medarbetare på Healing

aggeelin
0

#18 Jag går in på Kupan (Röda korset) och de tackar och ser glada ut när de får saker! Trevligt!

fotokrafs
0

Jag brukar slita ut kläderna
så det blir att de slängs

chik
0

Skänker bort..Om jag klarar o göra mig av med någotSkäms

Lena.P är jag i verkliga livet.

aggeelin
0

Ibland blir det tråkigt när kläderna "rensar sig själv" Flört. Jag har en skjortblus som har en speciell lila färg som jag är mycket glad i. Idag var jag tvungen att inse att den inte gick att laga mer. Den har varit mycket tunn på framsidan och nu är det bara att kasta den Rynkar på näsan. Det var inte roligt. Både färg och modell var riktigt bra, den ville jag ha mycket mer.

Karmatarerskanise
0

Skänker alltid de kläder som jag inte behöver själv.