Vitamin!!!
Har suttit o kollat på vad ett rör c-vitamin innehåller. O det känns inte bra..
Kollar ni i bland på vad ni trycker i er…
Vissa saker ger ju sjukdomar i kombination med annat.
Försökte o kopiera in men jag fick inte till det..
bara en liten ingrediens. Citronsyra-
Citronsyra
Citronsyra
2-Hydroxypropyl-1,2,3-trikarboxylsyra
192,08 g/mol
Utseende
Färglösa kristaller
77-92-9
C(C(=O)O)C(CC(=O)O)(C(=O)O)O
Egenskaper
186,0(ca) g/cm³
1330 g/l (22 °C)
153 °C
175 °C (sönderfaller)
Faror
1 2 0
11700 mg/kg (oralt)
SI-enheter & STP används om ej annat angivits
Citronsyra (av latinets Acidum citricum) är en karboxylsyra med summaformeln C6H8O7. Den utvinns bland annat ur omogna citroner. Citronsyra kan även erhållas genom att i näringslösning odla borstmögelsvampen Aspergillus niger[1]. Citronsyrans salter och estrar kallas citrater.
Användning [redigera]
Citronsyra är förhållandevis stark för att vara en karboxylsyra och används därför även som rengöringsmedel, exempelvis vid rengöring av badkar och toaletter. Den används även till att ta bort rost från stål.
Inom fotograferingen så har citronsyra använts som konserveringsmedel i vissa framkallare, för att avlägsna den gulslöja som kan uppstå vid framkallning med pyroframkallare och vid tillverkning av klorsilverpapper för att dessa ska bli hållbarare.
Inom livsmedelsindustrin används citronsyra som surhetsreglerande medel med E-nummer 33
Helt okej…Om det inte hade varit för rengöringsmedlet..
Men jag börjar nog bli lite petig…
Lena.P är jag i verkliga livet.
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
#0 borstmögelsvampen lät inte kul heller 
Zabelle
Läkarna på sjukhuset jag låg i Spanien varnade mej för att ta vitaminer på burk, brodern till en av dem arbetade med dem och han skulle aldrig ta sådana. Bara färska vitaminer bör vi äta.
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
Cristine..Misstänker det med. sådant som vi får av födan..
Tänk de finns så mycket C- vitaminer i affären som är så mycket godare än de konstgjorda..Mer nyttigare
Idag har jag plockat Havtornsbär. Nyttiga och naturliga 
Finns massor, men de är svårplockade…
Zabelle
Ja, Havtorn innehåller mycket bra. Synd att det inte finns några här i närheten.
Det finns mycket som innehåller en massa elände som inte bör ätas.
Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet
# 5 Jag också ha Zabelle.
Jag styr själv mitt liv med mina tankar o känslor.
Superfrukter!
Blåbär
Hallon
Svarta vinbär
Tranbär
Açai
Acerola
Aronia
Camu Camu
Goji
Graviola
Guaraná
Havtorn
Inca Golden
Mullbär
Noni
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
Havtorns bär..Vad är det??
Får googla o se..
Du är duktig Zabelle….
AnnL. har du med varit ute o plockat fina grejer???
Havtorn (Hippophaë rhamnoides) är en art i familjen havtornsväxter. Arten har det klart största utbredningsområdet i släktet. Det sträcker sig från Atlantens europeiska kuster över Eurasien till nordvästra Kina. I västra Europa är den i stort sett begränsad till havskusterna, där salt som stänker in från havet gör jorden salt, vilket i sin tur gör att andra växter inte kan klara sig lika bra och därför inte kan konkurrera ut havtornen. Men i Centralasien finns den också i halvöknar, där andra växter har svårt att klara bristen på vatten. I centrala Europa och Asien förekommer den också i subalpina miljöer, ovanför trädgr
Hmm… Låter ju inte bra, men jag har inte mycket till val eftersom jag ej äter grönsaker (tycker helt enkelt inte om det, vet att det finns mååånga lika sorter men har testat väldigt många men har inte gillat någon)
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.