Filmer
Vad är era favoritfilmer?
Vilken/vilka sorters filmer gillar ni?
Har ni någon favritskådis?
Själv älskar jag skräck, komedi, kriminal och drama:)
Som t.ex Masters Of Horror (skräck), Wallander, Beck mfl
Och jag tycker väldigt mycket om Jason Statham (Transporter mfl), Adam Sandler (Bedtime stories, Happy Gilmore mfl), Eddie Murthy (stavning?) mfl :)
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Jag tycker mycket om engelska deckare.
När det kommer till bra filmer så finns det en uppsjö att välja mellan ungefär som med böcker.
Ska försöka komma på en top tio lista
/Maria
Johnny Depp och Will Smith är favoriterna bland manliga skådisar och Jessica Alba och Jennifer Aniston bland de kvinnliga.
Äventyr/fantasy och psykologisk skräck tillhör favoriterna. Även vanlig skräck kan vara bra. En riktigt bra komedi är ju inte fel det heller.
Johnny Depp är min största favorit också.
Kombinationen Tim Burton och Depp har aldrig blivit dålig
/Maria
#3 O fy, där håller jag inte med.
Sweeny Todd var verkligen den sämsta jag sett! Gillar inte riktigt filmerna som Tom Butron och han har gjort ihop, men som sagt absolut inte Sweeny Todd.
#4 Sweeny Todd är grymt bra tycker jag
/Maria
#5 Hahaha, smaken är som baken, delad 
Nuförtiden tittar jag inte så mycket på film, men jag missar ingen engelsk deckare. Gillar också den som går nu - Montalbano. Rolig och underfundig, även om en lite mer förklarande upplösning vore önskvärd.
När vi tittar på film hä hemma, blir det mest Sagan om Ringen - extended version, Pirates of the Caribbean eller Twilight eftersom barnen får bestämma vad vi ska se.
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Jag absolut ÄLSKAR asiatisk skräck!
One Missed Call, The Ring, The Grudge mfl.
Men de amerikanska remaken tycker jag bara är löjliga!
Men en film som jag aldrig kommer tröttna på och som jag har sett närmare 20 gånger redan (Kan alla repliker och alla låtar i den i stort sett
) är Queen of the Damned. Men det är mest bara pga Aaliyah, faktiskt.
Just a Block Party MonstAr with a Heart of Gold on this Blue Planet
http://vizualfreakkaipon.blogg.se/
#8 Håller med om asiatisk skräck :)
#9 Oh yeah! Asiatisk skräck for the win!
Min kompis har alla tre One Missed Call filmerna, och då vi såg på den tredje (vi hade redan sett dom andra två såklart) så satt vi där och typ blev helt uppspelta för varje människa som skulle dö, för man visste att dom skulle dö på spektakulära sätt (när läraren dog var lätt min favorit) och så satt vi båda och praktiskt taget grät i slutet då sista människan dog, och båda kommenterade med att 'den snyggaste killen dör alltid!
'
Men ja, jag är nog egentligen ganska avtrubbad vad gäller skräck och blod, men jag kan bara inte slute titta på asiatiska skräckfilmer, specialeffecterna är så sjukt bra!!
#10 Var länge sedan jag såg dom, är nog dags igen :P
Har för mig att Wishing stairs vad ganska bra också.
Asiatisk skräck har jag aldrig sett men jag har sett en Mangafilm och den var helt faschinerande och jag kan aldrig glömma den.
"Sprited away" hette den.
/Maria
Jag har heller aldrig sett någon asiatisk skräckfilm, men å andra sidan tittar jag aldrig på skräckfilm överhuvudtaget längre.
Jag tycker det känns onödigt att riskera sitt lugna inre med såna intryck. Det är ingen konst att hantera allt sånt i vaket tillstånd, men vad hjärnan och fantasin skapar av dem under sömnen kan man aldrig förutse.
Jag minns hur chockad jag var 1973 efter att ha sett Exorsisten och likadant när jag såg Alien 1979. Jag var helt oförberedd på såna intryck och var nära att kräkas av skräck när jag såg filmerna.
Jag tror inte att jag skulle reagera så nu, men med tanke på hur mycket skräckinjagande saker som händer i verkligheten bland människor, så tycker jag att det är onödigt att öka på dosen så att säga.
#8 One Missed Call har jag med sett! Ganska bra:D
#13 Oj, så har jag aldrig reagerat på någon skräckfilm.
Antar att man är mer eller mindre mottalig för skräck från filmer.
#13 Jag har heller aldrig reagerat så, men alla reagerar vi olika.
#14 God, jag älskar trean! Den är bara SÅ bra!
Jag och min son brukar se skräckfilmer.
Vi har ungefär samma smak när det gäller film.
/Maria
Jag gillar mer serier än filmer som Peter gillar jag engelska deckare.
#15 och #16 Man kan aldrig veta vad skallen gör med intryck man fått i vaket tillstånd när man väl har somnat.
Skräck- och våldsfilmer slutade jag att titta på när jag fick barn. Allting blir för påtagligt då, särskilt om barn råkar illa ut i filmerna.
#19 Min man satt uppe härom kvällen och såg en skräckfilm.
Han hade sådana mardrömmar på natten så jag fick hålla honom i handen
(han är 55)
/Maria
#20 Hihi
Gulligt tycker jag 
#19 Nej, det har jag aldrig påstått heller :)
Men jag vet att jag aldrig mått illa.
#20 Naaw :P
Ser aldrig några skräckfilmer men jag hör dem från sovrummet där jag sitter med datorn..jag blir vansinnig av alla skrik och oljud!
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
Jag tycker att det mestadels görs dåliga filmer nuförtiden. Inte många man tycker är bra!
Nej..det var bättre förr! 

Dödligt vapen-filmerna med Mel Gibson 
Då, när de kom var de spännande, fortfarande humoristiska.
Annars kriminalare, vssa svenska & de flesta engelska.
Vi ser ofta och gärna på film. Gärna thriller, deckare och drama. Komedi om det är bra, finns mycket som är mer pinsamt än roligt. Visst finns det en hel del som är mindre bra men också det som är klart underhållande.
Flera filmer av bröderna Cohen är riktigt bra, "no country for old men" är en krypande läskig film och en del av dem är komedi. Filmen Pianot går långsamt men är bra och blir helt plötsligt spännande.
Det finns flera filmer med Matt Damon som är riktigt bra, bland annat "Bourne-serien" och filmerna om Jack Ripley. Komedier som är riktigt bra och som håller sig är t ex "Adam och Eva" och "Fyra bröllop och en begravning". Däremot tycker jag inte att "Notting hill" var något vidare. Är inte särskilt förtjust i Juilia Roberts. Och #25 vissst var dödligt vapen roliga, vi skrattade också åt "´Dö hårt" med Bruce Willis.
Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet
#26 Å jag som tycker Julia Roberts är bland de vackraste kvinnorna i världen.
Tänk vad vi tycker olika…jag blir lika fachinerad varje gång
/Maria
#27 ja vissst är det fantastiskt så olika vi uppfattar saker. Jag tycker nog mer det är som skådespelerska som jag inte är så förtjust. Som männsiska har jag ingen större uppfattning förutom att jag tycker att hon får större läppar för varje film jag ser henne i, och också svårare att tala rent, lite blurr blurr svårt att tala - som skådelspelare tycker jag om svenska Lena Endre t ex
#28 Jag har inte riktigt förstått Julia Roberts storhet. Som skådis tycker jag att hon är sådär halvbra, men hennes utseende, som många är så oerhört imponerade av, är väl inte så märkvärdigt i mina ögon. Tunt ansikte med stor mun, stor näsa, stor haka och stora ögon.

Lena Endre gillar jag också, och Susanne Reuter, henne är det "reuter" i skulle man kunna säga. 

#29 HAr inte heller förstått mig på hennes storhet.
Och jag som INTE gillar Lena Endre. Där ser man…
/Maria
Allt från Studio Ghibli fullkomligt älskar jag!
Särskilt Howls Moving Castle där jag även läst boken och den rekomenderas den med!
#29 ja Susanne Reuter också, hon kan leverera en replik hon!