Naturen
Naturen och havet har alltid stått mig väldigt nära trots att jag är en stadsmänniska.
/Maria
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Jag har ju naturen omkring mej. Njuter av skogen och dess vilda djur varje dag..något jag inte vill vara utan! 
Vad som oroar mej..hur mycket av den kommer att få lämna plats för annat ?
Hur mycket ska vi bevara av naturen i vårt vackra land ?
#2 Sverige har väl ovanligt mycket natur om man jämför med många andra länder.
Jag tycker vi är bra på att ha grönområden i våra städer också så jag är inte särskilt orolig faktiskt.
/Maria
Ja. så är det…
Lena.P är jag i verkliga livet.
Jag bor i den, uppväxt i den, jobbat i den hela mitt yrkesverksamma liv….och så är jag jägare! 
Naturen finns, men det är inte alltid den finns nära stora vägen, precis utanför bildörren! 
// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!
Jag bor också mitt i den och skulle inte byta för allt smör i Småland 
Samma här!
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
Jag bor så nära naturen av just den anledningen….
Tänk att vi är så olika.
Jag är en riktig stadsmänniska men uppskattar givetvis naturen men älskar asfalt, torg och gatlyktor
/Maria
Jag valde att bo i närheten av naturen och har den inpå knuten..än så länge i allafall. Nu kommer man att börja bygga järnväg här..tre spår just där skogen står..där älgar, rådjur, rävar osv håller till.
Jag valde inte att bo intill ett järnvägsspår 
I går såg vi ett Kungsörnpar segla över byn. De är vackra och vi ser dem då och då 
Jag är uppväxt på landet och tycker om att vara ute i naturen - men jag är också stadsmänniska - jag är alltså både och, och jag njuter av en park i stan, lika bra som en promenad i stora skogen.
Utifrån vad som händer med vår miljö så anser jag att det finns oro kring vad som i framtiden händer med vår rena natur i det här landet. Och visst förstår jag dig Sisa, att du är besviken när förutsättningarna i miljön förändras.
Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet
Jag är både statsbarn och uppväxt på landet. Vi hade en stuga i en by vid Ringsjön. Där var vi varje helg. Hjälpte även till på en bondgård. jag har alltid älskat landet gör de ännu. Jag mår så bra när jag är på landet.
# 12 Besviken och ledsen
Dom har börjat röjt här nu..min fina skog försvinner. Dom har inte här att göra känns det som!! 
Bor och lever mitt i naturen. Har levt i stadsmiljö under större delen av mitt liv (utom somrarna som jag fick spendera ute på landet bland bondgårdarna). Flyttade ut till naturen för 20 år sedan, kan inte tänka mig att bo i sta'n igen…
Jag funderar ofta på de människor som flyttar ut hit nu, de röjer oftast bort alla träd och anlägger stora fina gräsmattor. Jag blir lika ledsen varje gång. En av de närmaste grannarna frågade om de fick såga ner mina träd här också (för att få mer sol till sig)…
Varför flyttar man ut till skogen om man inte gillar skogen…???
Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge." /Pearl Buck ♥· Medarbetare på Healing
#15 Ja tänk så många stadsmänniskor som gör så när de kommer ut på landet. En del sågar bort alla träd och upptäcker snart att de fått ett "blåshål" som ingen människa kan trivas i.
Här hos oss finns bara ett litet "fel" tycker jag och det är att vi har en stor åker i väster och skogen i öster. Jag skulle önska att det var omvänt eftersom vinden alltid ligger på hårt från väster.
Nu är bonden som äger åkern gammal och har lagt ner sitt bruk av marken. Den här åkern har legat i träda i två säsonger nu och nästa säsong kommer buskslyet att gro, kanske kommer åkern att bli till skog då.
Det skulle ju vara bra ur blåssynpunkt, men samtidigt kan jag må illa över att se åkermark, som många generationer först brutit och sedan odlat, bara försvinna. Jag avskyr att se när man planterar igen åkermark med gran som sker på så många håll.