Hudcreme
>Köper du dyra hudcremer?
Jag köper vilken som helst på apoteket och tillsätter olivolja om den inte redan har det.
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Jag gör min egen av ringblommor, bivax och olivolja.
De sista åren har jag köpt Bodyshops "Bodubutter" oliv. Det är en ganska stor burk och jag har den till hela kroppen och ansiktet med. Praktiskt.
Den har en svag doft som luktar "rent" och inte så parfymigt.
Jag har nästan blivit beroende av denna kräm
T.om min man använder den emellanåt.
/Maria
Jag köper en serie som heter Decleor, kostar en slant men det är drygt och räcker länge. Andvänt den nu ett par år och är jättenöjd. Hon jag köper av brukar säga till när hon har bra kampanjpriser så man spar då en slant.
Nej, jag använder Nivea och har gjort det sen jag var liten.
Zabelle
Har en hudkräm som mamma säljer, minns ej vad den heter, men kanonbra. Och jag behöver fet kräm då min hud lätt blir torr
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Jag har känslig hud..eksem ibland och får hudcreme på recept. Så jag köper Fenuril på apoteket. 
Nä jag köper inga dyra hudkrämer. Går bra med vanligt creme bra. Olivojla är väldigt bra att smörja sig med eller lägga sig i badet hälla kallpressad olivolja i vattnet
Köper nästan aldrig hudkrämer. behöver inte smörja in mig, har jag märkt. Har iaf EN tub Aloverakräm. Och sen, vill jag börja göra min egen, för att det verkar nice :))
I Spanien gjorde jag dem själv, ungefär som Gunilla med vatten olivolja bivax och kaktusblommor,ibland på avokados eller örter.
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
Jag använder inget sånt. Trots vad som påstås med att det inte kladdar, att det tas upp av huden osv, så upplever jag att allt kladdigt man stryker på huden kladdar och tror jag att - nä den här kladdade inte, så räcker det med att man får ett par droppar vatten på sig så kladdar det i alla fall.
Det enda jag använder är canoderm i knävecken för att proteshylsorna inte ska åstadkomma skavsår, men då är jag snarare ute efter kladdet så att friktionen minskar.
Jag har också den övertygelsen när det gäller alla såna kommersiella preparat att de skapar ett behov/åkomma istället för att lindra.
Ett superexempel på just detta är serat. Om man har börjat med det kan man inte sluta eftersom serat i sig skapar ett behov.
Detta är i sig ganska självklart eftersom alla biologiska system oavsett slag, av naturen är bekväma. Om man hjälper kroppen så att säga i onödan, kommer den naturliga funktionen att avta.
Som jämförelse - om en frisk person skulle genomgå dialysbehandlingar som jag gör, så skulle den personens njurar med tiden sluta att fungera.
Hudens talgproduktion avtar om man använder artificiell smörjning helt enkelt och har man ingen åkomma som eksem eller annat, så gör man kroppen en otjänst genom att smörja när det inte finns någon annan anledning än den kosmetiska.
#10 Jag tror du har helt rätt. Har man en gång börjat så vänjer man kroppen.
Tänker på min son som ha en hy som skylle göra vem som helst avundsjuk och han har nog aldrig varit i närheten av någon kräm.
/Maria