Hållbart skogsbruk...
Vi har varit i skogen för att plocka svamp. De har förstört vårt gamla svampställe! En maskin har åkt runt och mosat diverse. Det ligger högar med grenar och barr och ruttnar.
Olika träd, björk och gran mm bara ligger kringspridda hur som helst. Inte bara på vårt svampställe utan på stora delar av skogen, vi cyklade flera kilometer och när vi såg in i skogen var det rött på marken av avbarrade granar som låg ner.
Det var allltifrån tvåmetersgranar till ca 6 meter långa granar som låg kringspridda.
Under det senaste året har jag gått en kurs. På den kursen deltog en man som vanligtvis jobbade på skogshögskolan i Skinnskatteberg. Han pratade ofta om "hållbart skogsbruk".
Han menade att det handlar om att se framåt, skogen ska inte bara ge virke - den ska också vara vacker för människor att vistas i och den ska, ur miljösynpunkt, vårdas och ansas, förebygga smittspridning och mycket mer pratade han om.
Jag kan inte tänka mig att det jag såg idag är "hållbart skogsbruk". Tyvärr hade jag inte kameran med mig så ni inte få se en bild av förödelsen.
Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Precis så har dom gjort här med..bara röjt, sen får allt ligga kvar! Det som tidigare var en vacker skog, ser numera ut som ett ostädat kalhygge! 
Samma här :((
samma här säger jag. Nu stänger jag ner.. Börjar åska och mullra
Agge-Skogsbruk.Nej det är pengar som gäller. Utan för vårt hus så tog don ner o nu växer det bara hallonbuskar.

Lena.P är jag i verkliga livet.
O så var det inget kvar…

Lena.P är jag i verkliga livet.