Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etiketthälsa-och-harmoni
Läst 677 ggr
stina63
0

kaffedags

Blev så trött la mig och vilade. Men sen blev jag sugen på kaffe

Hur dricker ni ert kaffe? Själv vill jag ha en enkel svart kaffe. inget  i den. Gillar inte expressonkaffe och latte eller vad om heter nu.

En enkel kopp kaffe, de är gott de och en go kladdkaka till detta.Skrattande

Mandusius
0

Vill gärna ha en skvätt mjölk i mitt^^ 
Kan rekomendera att köpa  vaniljkaffe! Det är gudomligt gott:D

Mvh Amanda

Är även medarbetare på Dokumentärer :)

[Pirkko,lino]
0

Stark kaffe & vispgrädde..kladdkaka..Tungan ute..men min kaka måste vara glutenfri.

stina63
0

Vanligt svart kaffe inget i den vill jag ha. Men glutenfri kladdkaka går ner mumms

[Pirkko,lino]
0

Men..Tina. Jag är alldeles för lat att baka kladdkaka, trots att jag är sugen att äta det. Skrattande

Fridaaaa
0

Dricker knappt kaffe men när jag väl gör det så är det med mjölk och socker till :=)

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

stina63
0
Ingredienser

2 ägg
3 dl socker
100 gram smält smör
3 dl mjöl (glutenfritt mjöl)
4 msk kakao

Gör så här

sätt på ugnen på 225 grader

knäck äggen och häll i dem i en bunke,

Ta sedan sockret och rör ihop de med äggen tills det blir en smet.

skär upp 100 gram smör i en skål och smält det sedan i en mickro på ca 1 minut.

medans smöret smälter kan du hälla i 3 dl mjöl i bunken med socker och ägg

tillsätt sedan kakao och smöret och rör sedan om med en visp tills det blir en fin smet utan klumpar.

ta en ungssäker form och smöra in botten och kanterna med smör i ett tunt lager.

häll sedan i ca en halv dl glutenfrittmjöl och rör runt på formen tills botten och kanterna är täckta av mjöl

sedan häller du i smeten i formen och ställer in den i ugnen i ca 13 minuter

Hittade receptet på www.hittarecept.se

[MargaretaA]
0

Ekologisk Gevalia med en skvätt grädde. Mums…. Tungan ute

Fridaaaa
0

#7 Önskar att ekologiskt vore billigare, vill så gärna ha det istället på mina varor men går inte ihop med ekonomin :/

[Pirkko,lino]
0

O tack Tina för receptet..GladTungan ute

I morgon går latmasken i ICA och köper ägg och smör. Allt annat har jag hemma.

[MargaretaA]
0

ja jag skulle helst välja allt ekologiskt men det blir tyvärr för dyrt. Men ekologiskt kaffe kostar inte mer än en femma mer än det vanliga. Det blir för min del ca 20 kr mer per månad.

Fridaaaa
0

#9 Ett tips: När du vispar ägg och socker, vispa det poröst = så att man inte känner sockerkornen :)

Mandusius
0

Jag brukar varva med ekologiskt och "vanligt" kaffe. Man har ju några kaffe favoriter som inte är ekologiska.

Mvh Amanda

Är även medarbetare på Dokumentärer :)

stina63
0

Jag vill gärna ha mer ekologiskt kravmärkta varor men dom är dyra och plånboken får tyvärr styra lite om dom inte ändrar lite i priset.

Men på jobb så ska de vara ekologiskt och kravmärkt. Men de kravmärkta Zoegaskaffet gillar jag inte alls.

Annars så varvar jag med gevalia och zoegas

Snigeln tror du kan ta choklad istället för kakao om man vill, tror de smarkar mer kladdigt då. Lätt är det bara röra ihop.

Sockret kan man ändra ta sirap om man vill, blir lite knäckigare dåSkrattande

[Pirkko,lino]
0

#11 Jättetack för tipset. Glad

Jag berättar sedan om min glutenfri kladdkaka har likheter med namnet, eller liknar den mera en pannkaka. Skrattande

stina63
0

Ändra mjölet till glutenfritt snigeln. Ser att dom inte har skrivet de i receptet,

[Pirkko,lino]
0

#13 Tina tack….det är ändå bäst att jag följer noga vad det står i receptet..annars min kaka kommer inte likna ens en pannkaka. Skrattande För att jag är fullständig amatör i köket.

[Pirkko,lino]
0

#15 Ja Tina..den saken kan inte jag klanta..Skrattande..för att jag har endast glutenfritt mjöl hemma.

stina63
0

Ja du fixar denna kladdkaka. Gott är de.

Glad

[Pirkko,lino]
0

Tina, jag berättar imorgon vad det blir. Skrattande

Kyss

[MargaretaA]
0

Man kan göra kladdkaka utan mjöl Flört

Den som inte är rädd för vanligt socker kan använda det i stället för sukrin som står i receptet.

stina63
0

Tack Maggan,,, Den ska jag testa också

[MargaretaA]
0

gör det Tungan ute

Anders 50
0

Kaffe + socker!  Kyss

// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!

[VeronicaI]
0

Jag är galen i kaffe mocca jag, (vilket inte är så nyttigt) beställer alltid det på caféer. Tungan ute Ofta tar jag grädde till..det är så gott!

[Pirkko,lino]
0

#20 Tack Maggan. GladKyss

Först försöker jag baka efter Tinas recept…och sedan om den inte misslyckas helt…testar jag även din recept..men med vanlig socker i.

Snart finns det endast kladdkakor i mitt matbord. Vill ni komma att hälsa på då. Skrattande

[MargaretaA]
0

ja tack Snigelpigan - jag är beredd att resa långt för en riktigt god kladdkaka Tungan ute

[Pirkko,lino]
0

#26 Wow…du bor egentligen inte ens så långt borta från mig. Jag ska öva först att baka, och sedan hojtar jag till. Nuuu.. Maggan..Tungan ute

[MargaretaA]
0

ja hojta på du - snart ska jag besöka dottern i Uppsala - då åker jag förbi dig Flört

aggeelin
0

#8, 1o - ju fler vi blir som  köper "vettigt" ekologiskt/rättvisemärkt kaffe desto billigare blir det.

Jag gillar mitt svart som natten med mycket smak, gärna espresso för det är starkt och gott

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

[Pirkko,lino]
0

#28 Glad Oo vad kul Maggan..men då ska du hojta mig när du åker till Uppsala. Lite innan..du vet..vem lever i snigelfart.

Du är så välkommen så. Glad