Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikettmat-och-dryck-livets-goda
Läst 3524 ggr
Cristine
0

Kaffesort

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag sitter och dricker ett kaffe jag blandat till själv utav afrikanskt och två olika sydamerikanska kaffesorter. Det blev väldigt gott.

Förr rostade jag kaffet själv.

Vilket märke använder du?

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

chik
0

BRYGG:

Lena.P är jag i verkliga livet.

Maria
0

ZoegaGlad

/Maria

Anders 50
0

Gevalia Ekologiskt, mellanrost,brygg

Men till vardags så blir det Nescafé Lyx, mellanrost.

// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!

stina63
0

De är olika

Innan körde jag zoegas mellanrost, Men sen har jag även börjat med Gevalia. Brukar varvar med dom.

[walkinbeauti]
0

Alltid kokkaffe där jag föredrar att mala bönorna själv men i brist på annat går Gevalia  kokkaffe ner Glad ingen höjdare men kaffenöden har ingen lag Flört

aggeelin
0

Mörkrost, helst rättvisemärkt.

Jag tycker om ett smakrik kaffe, med mycket kaffesmak. Det är kaffesmaken jag är ute efter så därför dricker jag det svart. Huvva för mjölksmak i kaffet - men det kan vara gott med mjölk utan kaffe!

För 20 år sen drack jag kokkaffe men har vant mig av med det och får numera bara ont i magen av sånt.

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

penke
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

! rosta..är lite overkill för mig.. :- )
maler gör jag dock ..ibland

vad jag dricker hemma blir anpassat,
just nu:
 gevalia ebony snabb som själv-frukost
ica eco mörk i bryggaren
 och efter inspiartion i affären till `spresson
(bara 2 bar=mocca?)

rårörsocker ,och mjölk i de förstnämnda

penke

Toyan
0

Här dricks Arvid Nordqvusts  Classic Franskrost, gillar mycket smak på javat.

Branneli
0

Det blir Gevalia eller Löfbergs.

Nån gång ibland Maxwell house Tungan ute

Godast är kokkaffe, undrar varför vi inte gör det Obestämd

signemo
0

Gevalia, Det där i orange paketSkrattande

Var rädda om varandra

[Sisa]
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Jag använder kokkaffe i min perkulator..Gevalia!  Kyss

[peter54]
0

Jag dricker inte kaffe alls. Jag tycker att smaken av kaffe i munnen är något av det värsta jag kan råka ut för av sånt som det är meningen att man ska stoppa i sin mun.

Glad

Min fru dricker kaffe morgon och kväll. Hon använder en sån perculatorbryggare och för några år sedan fick hon tipset att det blir mycket bättre kaffe om man använder kokmalet kaffe i en sån bryggare.

Sedan är hon lite lokalpatriotisk och eftersom vi bor hyfsat nära Uppsala så köper hon Lindvalls kaffe, mellanrost kokmalet 100% arabica.

Farwuq
0

Jag har inte druckit kaffe sedan 2003, men då drack jag enkom Zoégas, ett kaffe svartare än synden. Oftas var det Skånerost eller Mollbergs.

Starkt, rent och utan mjölk eller socker.

Tungan uteFlört

Det var aldrig tal om att dricka uppsvenskt kaffe som Gevalia eller Löfbergs.

(Nära nog ingen dricker sådant här i Skåne, åtminstone inte ibland urbefolkningen.)

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

[Pirkko,lino]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag dricker endast stark kaffe med vispgrädde. När jag vill ha extra stark kaffe, använder jag den här lilla mojängen. Glad

Har någon av er likadan?

Maria
0

#15 Har aldrig sett en liknandeFörvånad men jag förstår principen.

/Maria

[Pirkko,lino]
0

#16 Glad

flisan708
0

Själv gillar jag både lövbergs och gevalia, köper det som har bäst pris. Brygger kaffe. Om jag ska åka utomlands brukar jag köpa med Gevalia milea, pulverkaffe för att den är godast av pulversorterna. Men brygg är godast. Notalgi för mig är kokkaffe, det är också gott.

Kalendula
0

Jag köper in kaffebönor från Kahls kaffe, som jag sedan blandar i maler själv. Det blir lite olika, men jag gillar att blanda mörkrostat med mellanrostat. Ofta en blandninga av arabica o robusta. O ibland något smaksatt kaffe. tex vanilj, choklad eller smörkola.

Köper eller dricker sällan kaffe som är vakkumförpackat, för aromen försvinner lätt ur kaffet då. O absolut inte kaffe som butiker har som drive. Det brukar vara kaffe som har blivit fel i rostningen, o då brukar man smaksätta med kanel eller kummin för att man inte ska känna av den dåliga smaken.

Uppskattar att bli tilltalad "Kalendula" när man svarar mig på inlägg.

"If you kill all my demons, maybe all my angels will die to. If you kill all my angels, my demons will survive"

Bybo
0

Olika sorter. Bara det blir starkt :))