Tonåren
Jag har ju nästan precis lämnat tonåren (fyller 21 iår).
Men en lördagkväll, brukar jag vilja ha en lugn hemmakväll. Gillar inte att festa
Aldrig varit full i hela mitt liv.
I tonåren var jag och festade de flesta lördagkvällar med min dåvarande pojkvän dock var jag alltid nykter 
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Jag umgås för det mesta med min pojkvän, alt sitter hemma och läser…
Ibland är jag på fester och spelningar (dock nykter) fast det orkar jag inte riktigt med längre…
Idag gör jag det jag nämnde först, är med min pojkvän, ska dessutom göra en grej jag gör varje dag och älskar, nämligen lagar mar
Gick på bio.
Värd på Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973
Jag var nog på dans någonstans!
Jag vill helst inte tala om vad jag gjorde under mina tonår
Vissa saker önskar jag givetvis att de var ogjorda men samtidigt inte….för de har gett mig erfarenhet och förhoppningsvis gjort mig en aning klokare.
/Maria
Hmm, jobbig tid. Mina tonår 13, 14, 15, svårt mobbad, mycket ensam. Började jobba för att försörja mig själv när jag var 16.
Mina "röjarår" infann sig inte under tonåren, utan mellan 20 och 25. Efter den perioden har jag aldrig festat mer och inte druckit en droppe alkohol.
Jösses de var väl inte så längesen man var i tonåren tror jag
.
Tonåren då var man ute fredag kväll och lördag kväll, Då var man ute och röjde.,. Idag röjer jag hemma i datorn Hehe,
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
# 8 Tiden går, Stina..och tiderna förändras! 
Ja jag blev påmind idag om de hos min väninna, Hennes dotter beklagade sig. Sist hon hade varit ute och dansat så kom där in några i vår ålder
.. Sa bara vadå vår ålder? Men hon bara småskrattade sa Ja er ålder gamla människor som går ut och dansar på ställen där man är max 25 år
# 10 Man är ju inte äldre än man gör sej..och visst är det härligt att umgås med tonåringar ? 
#11 tonåringar är underbara tycker jag. Det är nog den åldern jag gillar bäst på barn
/Maria
Visst är dom underbara tonåringarna,, Tur de så blir dom också lite äldre.
Jag sa men jag känner mig inte gammal högst 40
Men de tyckte hon var väldigt gammalt
Jag fick ett gratulationskort i söndags.
På första sidan står: Om de kallar dig för en gammal dinosaurie……
inuti står: ……kan du hälsa dem att det var skitkul under jura & krita-perioden.
Grattis på födelsedagen
Det finns ett dansställe/bar i Göteborg med lite äldre publik som i folkmun kallas för Jurassic Park.
Med andra ord "skräcködlornas ställe"
/Maria
#15 Tack 
Visst är tonåringar härliga..har alltid haft många omkring mej. Mina barn, deras kusiner och kamrater. Och det allra bästa..dom har alltid tagit hand om dom mindre barnen.
Att vara tonårsmamma var en härlig tid..härligare än att vara tonåring själv! 
Kan förstå de.,, Min mamma var en tonårsmamma, men inte till mej men till min stora syster,
# 18 Inte till Dej ? 
hehe Menar mamma var inte tonåring när hon fick mej, Men hon var tonåring när hon fick min storasyster
# 20 Ojdå! Jag var heller inte tonåring då jag fick barn..men mamma till mina tonåringar = tonårsmamma! 
Haha så du menade så,, Där ser man, Jag är inte mamma alls mer än till mina katter
Vet inte om jag vågar berätta.
Brukade åka till ett ställe som hette Vägasked som hade premiär varje valborgsmäss.
Var med en fotbollskompis. Vi drack lite innan. Vi gick in och jag var på pirkalurven innan ens dom öppnat. Sen satt jag i min kompis bil o hade dörren öppen o kräktes nästan hela kvällen. Hade en helvirkad vit dress på mig som inte såg ut som den skulle göra efter den kvällen. Brännmärken efter cigg osv. Dessutom kom en massa o fråga! Mår du inte bra när jag spydde som mest. Jag sa: Ser det så ut.
Den kvällen vill jag helst glömma.
En annan kväll som också var lite komisk var. Jag o en kompis åkte för att dansa en söndag. Tog några lotter och vann en rökt ål. Gick ut ibilen för att äta lite på godsaken. Men insåg sen att vi nog måste tvätta av oss ordentligt om någon skulle dansa med oss den kvällen pga lukten. Så vi vi åka hem till mina föräldrar som bodde några km. ifrån och tvätta av oss innan vi kunde ge oss in i dansvärlden igen.
Efter det insåg jag att det var ingen hit. Så sen var jag ute och dansade fred-sönd. Lärde mig lite gammaldans också och bara njöt av dans. Så det bästa var nog alla fina danskvällar.
Ja dansen var det bästa i mina tonår, både mogendans o gammalt.
Jag styr själv mitt liv med mina tankar o känslor.
Tonåren. ja. jag har då inte varit ute o dansa utan jag har hängt på Motgårdar.
Flyttade ju redan när jag var 16år i hopp med mina stora tösers pap..O sprit-öl har jag bara druckit en gång så jag blev full o det räckte-fy vad hemskt var sjuk en vecka…
Mycket som man inte bör berätta. Men som jag tycker är bra o ha med mig i bagaget just för o kunna förstå tonåringarna i dag-Tror jag…
Sen var jag 18 år när jag fick Linda…Men jag viste ju vad det innebar. För jag jobbade ju med barn..
För jag har den inställningen att barn inte skall ha barn..Det blir ju barnet som far illa..För barn är ju ett stort ansvar o mycket lägga sina egna behov åt sidan…
Lena.P är jag i verkliga livet.
Att vara tonåring är ju också att skaffa sej livserfarenhet..både på gott och ont. Så är det nog för oss alla..och det ska man nog tänka på, då man har egna tonåringar i huset.