Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikettordet-är-fritt-väl-valda-ord
Läst 621 ggr
Cristine
0

Ogrässoppa

Jag ser ett utländskt par komma springande i regnet. Det är vänner till en av mina söner och var på väg till några kompisar på åstön.

Deras bil tvärstannade en bit härifrån så de måste ringa efter hjälp, så jag tog fram kaffekokaren men deras intresse drog åt ett annat håll

för de undrade vad det var som lukade så himmla gott.

Jag hade en soppa som stod och sjöd lite sakta så jag frågade om de ville smaka en liten skål och de tyckte det var en riktig lyxssoppa och tacka för det jag hade haft i både en skvätt vitvin jag hittat, lite kantareller jag hade kvar+sitake och grädde. De undrade vad den var gjord på och jag talade om att den var lagad på ogräs. De skrattade hjärtligt åt mitt "skämt".. men jag pekade mot buskarna  man ser från köksfönstret och talade om att det var kirskål. de sprang iväg mot bilen  med receptet i handen lämnande dottern iklädd min dotters oljerock för att plocka kirskål. Stackarn..jag kunde se henne plocka i regnet fast oljerocken hade ju huva förståss.

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Mauo
0

Oh! Vad spännande! :) är det ett recept som kan tänkas komma upp i denna tråd? :)

Cristine
0

Det är ett eget man tager vad man haver recept så jag har inga riktiga mått utan bara ingredienserna.

Jag hackade bladen småtsmått, sedan stekte jag dem i ett par skedar smör, jag hade i svampen kanske 1½ DL och två vitlöksklyftor.. , jag har på 3 dl vatten och låter det koka tills det försvunnit. Då häller jag på 3 dl grädde, 1 dl mjölk och vinet som är ungefär 1½ dl+ en kalvbuljongtärning och låter det sjuda sakta lite.

Salt och peppar efter smak.

Mauo
0

Låter fantastiskt! Ska jag absolut testa^^ men vilken mysig historia! :)

stina63
0

Hehe jag kan se de framför mig cristine.. Tänk jag har en hel del kirskål under äppleträdet växer som bara den..

Får testa receptet en dag cristineGlad

Cristine
0

Pröva, den är både nyttig och god. Fast man ska helst ta de små som kommer upp, stora blad kan bli beska.

Dottern och jag plockade förra veckan när vi rensade.

Bybo
0

:))) Va kul!! Ser det framför mig. Jag älskar kirskål :))

chik
0

Kirskål….Förvånad Jag för ju kampen mot det!!!

Du är så fantastisk. Fina grejer du bjuder på……..

Lena.P är jag i verkliga livet.

[Sisa]
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

# 7  Det gör jag med! Förvånad

Cristine
0

Jamen ät upp den istället då!Flört

[Sisa]
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Skulle nog bli mätt i allafall..jag har massor! Flört