Kommer strax...
Vi använder väl alla det uttrycket. Kommer strax eller kommer snart/om en stund. Eller jag ska inom kort göra..
Vad lägger ni för tidrymd i de olika.
Själv om jag säger att jag kommer strax så på det stora hela så gör jag mig bara iordning och åker.
Säger jag att jag kommer snart/om en stund så runt 30-40 min men inte mycket mer.
Säger jag att jag inom kort ska göra.. så menar jag inom några dagar på sin höjd en vecka.
Vet min mamma har ungefär lika som mig. Men min pappa har helt andra. Säger han strax så blir det om en stund. Och säger han om en stund så får man vara glad om man kommer inom 2 timmar.
Så vad har ni för tidrymd när ni säger jag kommer…
Ja de är ungefär som du ANNIA.. Men kom på en sak som min pappa brukade skoja med mej.
Som barn eller när jag var yngre så tyckte han alltid att jag sa jag kommer om ett ögonblink. Men antar att jag sa de så snabbt så han hörde just de ögonblink istället för ögonblick.

"Strax" är den tid det tar att klä på mig, om jag nu ska iväg till någon.
"Inom kort" är ju mer obestämd tid. Tror aldrig att jag använt det uttrycket.
// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!
Jag säger alltid en tid när jag säger det.
Nina jag anger en tid om jag vet en exakt en. Tex jag kommer klockan 14. Men många gånger så finns inget bestämt och då använder jag uttrycken då vet den andra på ett ungefär i alla fall.
#4 Ja, men jag ger alltid en ca tid. Man brukar ju ha ett hum om när man är klar.
Kommer snart/om en stund är för mig att ta max 5 minuter på mig att avsluta det jag höll på med och sen klä på mig och gå. Annars anger jag för det mesta en tid eller iaf något ungefärligt (om 30-60 min typ). Har däremot vänner som säger "ska snart börja gå" och efter en timme får man ett sms som säger att dom är på väg ut genom dörren om 5 minuter :/ men det är samma personer som säger att dom ska dyka upp vid 17 och kommer 19-20..
Strax (tillbaka) använder jag enbart på msn, knappt alls numera. Då handlar det oftast om 10-20 minuter (samma tid som det tar att rasta hunden). Använder inte några andra ospecifika uttryck, det är så mycket enklare för alla om man kan säga en tid (och hålla den).
Tell someone you love them today, because life is short. But yell it at them in German, because life is also terrifying and confusing.
Det där med att hålla tiden är en "story" för sig. För det är också olika på oss i familjen. Vissa håller tiderna jättebra medans andra alltid är sena.
Sen det där med att säga strax, om en stund. Om alla vet om tidsrymderna så funkar det lika bra.
Kommer strax, så snart jag är klar med…
så det beror på vad jag gör i den stunden..det kan ta mellan5 minuter till en 20-25.
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
#Kommer strax" betyder för mig så snart som möjligt.
Knepig tanke.
Jag hoppas att när jag säger -Kommer strax..Att jag menar så for som möjligt…
Fas jag tror att jag säger tid i Klockslag..
Kommer om ca 10min typ..
Lena.P är jag i verkliga livet.