Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikettövrigt
Läst 2157 ggr
[Sisa]
0

Foppatofflor!

Har Du några ?

Har Du tänkt på vad som utmärker svenskar ? Vad skvallras det om i andra länder, när det handlar om oss svenskar ?

Fridaaaa
0

Har ägt ett par aldrig mer :D

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

stina63
0

Hehe jag gillar dom inte alls, Men min mamma köpte ett par till mej som jag kunde ha i stugan, Dom har jag istugan, Ibland tar jag på dom när jag är i trädgården. Men utanför har jag inte dom alls på mig.Kyss

[Sisa]
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

# 2  Hej Stina!  Trodde ALLA älskade sina foppatofflor! Skrattande

Jag har på jobbet..lätta och supersköna! Kyss

[Pirkko,lino]
0

Jag fick såna från Thailand, men använder dom endast när jag går och lämnar sopor. Skrattande

Fridaaaa
0

#3 duger endast för mig när jag hade ett par att gå t.ex ut till djuren men inte annars

stina63
0

Hej Sisa jag brukar göra tvärtom när det gäller sådana saker.Skrattande

[trollskogen]
0

Dom tofflorna är en styggelse , skitfula och hemska ,,,,neeeeeeeeeeej aldrig foppatofflor !

Zvintos
0

Jag har inga äkta Foppa, utan ett par fejk.
Grymt sköna!

[GunillaF]
0

Skulle aldrig falla mig in att sätta på mig något dylikt

Anders 50
0

"Skulle aldrig falla mig in att sätta på mig något dylikt"

Håller med Gunilla!

// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!

[GunillaF]
0

#10 Det ska va vanliga hederliga träskor om det ska vara något i "foppatoffelstil". Eller hur?!Skrattande

[peter54]
0

Jag har inga såna (förstås), men fru och barn har. Jag gillar inte att de använder såna eftersom man alltid är barfota i dem och plasten innehåller ftalater och andra mjukgörare som går rakt in i blodbanan.

Det är lika farligt som att få epoxyhärdare på fingrarna, mycket cancerogent.

Som tur är används foppatofflorna bara korta stunder när barnen ska till studsmattan eller frun ska ut i förrådet, men jag såg helst att de använde trä- eller lädertofflor..

[trollskogen]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Detta är sånna skor som jag använder ;)

[GunillaF]
0

#13 Supersnygga men opraktiska i trädgårdslandet eller när man bara vill skjuta på sig nått enkelt för att springa ut till soptunnanFlört

penke
0

håller med nio,tio o tolv !

…sjukt fula !

penke

zabelle
0

Mina "fottar" kommer aldrig att stoppas in i ett par foppatofflor!
Säger som Gunilla och Anders - skulle aldrig falla mig in…..

Zabelle   

[trollskogen]
0

Finns faktiskt sånna man bara sätter fötterna i o jag är aldrig mer praktisk än snygg :-Q

flisan708
0

Numera äger jag inga par men jag köpte ett par för att prova när de kom. Men jag kände att de var inte så sköna så de gav jag till välgörenhet.

KaiPon
0

Mamma köpte ett par till mig. Använde dom en gång, aldrig mer. Jag gillar verkligen inte matrialet dom e gjorda av, känns så obehagligt på bara fötter. Plus att jag ser inte vad som är så underbart med dom, jag har ett par andra skor jhag använder om jag bara ska dra på mig ett par skor lite snabbt lixom..

Just a Block Party MonstAr with a Heart of Gold on this Blue Planet
http://vizualfreakkaipon.blogg.se/

Fridaaaa
0

#13 läckra!:D Köpta?:D

[walkinbeauti]
0

Säger som Gunilla skulle aldrig falla mig in,,,,,,Skrattande

Min mamma har ett par men bara ute i trädgården men så gryyyymt fula dom är  visste inte förrän nu vad dom heter Glad

[trollskogen]
0

Köper sånna på tradera faktiskt.

Fridaaaa
0

#22 ok! Dem var läckra:D

Bybo
0

Fula är de, men vi har några tillsammans sönerna och jag. Ett par norpade vi ur en conteiner, de är äkta och slits knappt…men, kanske är det såna som är giftiga? Kanske hört fel :))

Fridaaaa
0

#24 Jag skulle aldrig vilja använda något ifrån en conteiner:P

Bybo
0

#25 *fniss*… men,man kan ju rengöra prylarna. Fast, jag är inte så knusslig ;)) gillar gamla prylar, och kläder från second och så..*S

Cristine
0

Peter har rätt..de är farliga,jag känner personer som blivit gravt sjuka.

En dam tappade till och med tänderna.

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Bybo
0

#27 Oj! Läste kanske inte Peters inlägg så noga :// Läste nog bara att barnen hans bara använde dessa till studsmattan och så…så gör vi med…typ, till soptunnan, postlådan, studsis..osv…

Men, vad gjorde så att hon tappade tänderna?!

Cristine
0

#14 Hur kan du säga att skorna i #13 är opraktiska i trädgårdslandet.

Tvärtom så är de jättebra när man ska så..du behöver inte stå krokig över rabatten längre utan det är bara att promenera fram och tillbaka och slänga en handfull frön, för att inte tala om att döda ogräs….där når klacken ända ner till roten.Tungan uteSkrattande

Fridaaaa
0

#26 Second hand bryr jag mig inte om, tvättar dem bara när jag tar hem det men annars går det bra Skrattande

Cristine
0

Det var en dam som var el-allergiker och hon blev bara sjukare och sjukare tills hon inte kunde kliva upp ur sängen, och hon började också få tandlossning, hon trodde det var allergin som gjorde det men de kom på att det var foppatofflorna som hon jämt bar. När hon kastat dem blev hon bättre och kunde vara med på den här kursen där hon berättade det.

chik
0

Foppatoflor!!! Tyckte jag med vad fula o äckliga.

fast nu har jag ett par.Dom är väldigt behagliga o gå i o lätta o få på. fast jag har sockar. Kanske inte hjälper så mycket.

Att inte jag har tänkt på att dom kan vara giftiga.-Fy mig..Fast jag kan trösta mig med att jag inte har dom på mig så länge eller mycket…

Container saker är väl bra..Blir glad för om jag kunde fynda något bra…""Det kallar jag återvinning""

Lena.P är jag i verkliga livet.

starhawk
0

#13 är ytterst praktiska om man skall ta sig uppför en lerig slänt med hjälp av en lian, ingen risk att man slinter där inte, fast om det är värt att förstöra fötterna är ju en annan fråga

Foppatofflorna vart populära på sjukhus ,tills det upptäcktes att man kunde bli statiskt laddad och därmed slå ut livsuppehållande apparater om man hade såna, inte särskilt praktiskt!

Värd för Knivtillverkning  & Slöjd iFokus

aggeelin
0

Jag har inga såna. Tycker att de är hemskt fula. Dessutom har jag bestämt mig för att inte mer ha något som liknar träskor för det är inga sköna skor.

Men - en bekant har många foppatofflor och tycker att de är jättesköna så jag har ändå funderat lite om jag ska ha ett par som "hämta tidningen skor"??

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet