Gäststuga
För oss som bor i hus eller har sommarstuga är det viktigt att ha en gäststuga då det brukar komma många och hälsa på under sommarmånaderna.
Har du någon eller har du tänkt Bygga/köpa en?
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
Ja vi har ett Gäst hus.Fast snön har farit illa vid taket, så det skall rivas för mycket o göra..
O jag har kommit fram till att våra bekantar får tälta eller åka hem..""Jag driver inget vandrar hem""Ja!!Så ego är jag…
Vi har ett rum som är till de utflugna barna……
Lena.P är jag i verkliga livet.
Både gästhus och gästlägenhet finns men sällan övernattande gäster,,skratt,,
fullt utrustade med allt.Brukar hyra ut ibland.
Ja, men bara för vissa utvalda gäster. Fullt beboeligt. Används bland annat när jag arrangerar pärlträffar för mina vänner på Smyckestillverkning i Fokus. Bra att ha ett rum till pärlande, ett rum att äta i, några rum till eventuella övernattningsgäster och allt annat som behövs, t.ex workshops.
Värd på Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973
Som boendes i radhus så har vi ingen gäststuga men ett gästrum där två kan sova.
/Maria
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Trots att jag har fler rum än jag behöver, har jag tittat efter en lämplig friggebod att köpa men jag har inte funnit någon jag vill ha. Jag funderar på att rita och bygga en själv nästa vår.
#5 Låter mycket klokt och borde bli mycket billigare och bättre.
Så har jag gjort med ett uthus. Det blev både billigt och bra.
Värd på Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973
Nix, ingen gäststuga, det skulle bli bra plottrigt med ytterligare en byggnad på tomten, så vi har inga såna planer.
Vi har ett gästrum i huset, det brukar räcka till. Över midsommar hade vi 9 gäster och de fick plats utan några stora problem.
Vi har en yta på tomten i vinkeln mellan vedboden och uthuset där det bara växer höga tistlar och brännässlor och där tänker jag röja och bygga en enkel redskapsbod för gräsklippare, jordfräs skottkärror och sånt.
Ingen gäststuga här! De som kommer har antingen husvagn eller så får de plats inne i huset!
Och när en speciell gäst kommer så trängs jag gärna…
// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!
Vi har ett gästrum där 2-3 kan få plats och möjlighet att hyra lägenhet i föreningen om någon kommer och hälsar på och vill sköta sig själv.
Tror gästlägenheten kostar 100;- / natt så det är inte så dyrt.
Zabelle
ah,i brf föreningen jag bodde i innan,ordnade de till flera gästrum i källaren(när jag var i flytttagen),det är/var en bra idé.vet inte vad det skulle ha kostat(?) vi var en tät förening :- )
nu bor jag i hus/egen villa,jag har väl plats för en gäststuga i trädgården,men inget ..behov,innomhus har jag gästrum/sängar för 5-6 personer akut,fler med viss planering .. :- )
penke
Skönt att Ni har husrum..ifall man tittar in någon sommar! 
Inte har vi gäststuga. Men det finns ett rum med bäddsoffa , inte så kul för det är mitt kontor också. Men det får duga åt de som vill övernatta.
Var rädda om varandra
Här finns ingen gästuga till min lägenhet. Det blir en extrasäng i tv-rummet som blir sovplats för övernattare.
Jag styr själv mitt liv med mina tankar o känslor.