Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikettvåra-vänner-djuren-natur
Läst 843 ggr
Cristine
0

Midsommarblomster

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

De blommar redan här, allt har kommit mycket tidigare, syrenerna håller också på att slå ut.

Jag undrar just vad som blir kvar till midsommarstången för prästkragarna håller också på att slå ut.

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

[GunillaF]
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Hos mig tror jag att blommorna kommer ganska lagom till midsommar. Vissa har börjat slå ut, men långt från alla.

Jag kommer att fira en riktig Dalamidsommar och där kan man undra om inte blommorna hinner blomma färdigt innan.

Cristine
0

Åh ska du åka till dalarna, där är sommarfesterna något alldeles extra.

[GunillaF]
0

#2 Jaa Skrattande Du ska veta att jag ser fram mot det. Min dotters svärföräldrar har en Fäbod (Bua heter det visst i Dalarna) där vi ska vara. Det är en massa fäbodstugor där och en fin liten sjö som är badvänlig. Där har dom "riktigt" midsommarfirande med allt som tillhör. Vi ska även åka och vara med på dtt STORT firande i en annan by. Längtar så det är inte klokt!

LinaK
0

Vad underbart med en riktig dalamidsommar. Det är svensk sommar när den är som bäst Skrattande Lyckost!

Vi var i Dalarna i helgen och där blommade det för fullt där vi var (Ludvika och Smedjebacken) Syrener, lupiner och annat midsommarblomster. Var himla vackert då!

// Lina - VärdBichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se

AnnL
0

# 3 Så mysigt det låter Gunilla. Verkar blir en hej dundrande midsommar för din del. Glad

Här nere i Skåne brukar det vara precis att liljenkonvaljen blommat till skolavslutningen. I år hade dom slutblommat.

Jag styr själv mitt liv med mina tankar o känslor.

Cristine
0

Riktigt avis är jag. Här har också liljekonvaljen blommat ut.

ettlitetalias
0

Oh vad jag önskar att jag vore hemma i Dalarna till midsommar :(

chik
0

Gunilla Lycko Ost.Du kommer o få en så fin Midsommar.Mora ,Orsa, o några till. var vi en midsommar o firade där uppe.. O vilken känsla..Så Njut.

Här har sommar blomstren slott ut, Men vist blir det blommor till stången.-

Lena.P är jag i verkliga livet.

[peter54]
0

Här är alla sorters blommor som brukar användas till midsommarstången överblommade. Det finns inga syréner kvar, inga midsommarblomster.

Till och med lupinerna börjar bli överblommade. Det blir väl att ta rödklöver och smörblommor …

Glad

Såna här har vi gott om nu, jag vet inte vad de heter, men kanske de också hinner blomma över på två veckor …

[GunillaF]
0

#9 Kan det vara Hundkex/Hundloka ( Anthriscus sylvestris ) ?

[peter54]
0

#9 Det kanske är det. jag har funderat på det och gissat att det är såna. Att jag blivit tveksam beror på att en del är så höga trots att de inte är speciellt grova. Vissa har varit upp i ansiktet på mig.

Bybo
0

Hm…här är Midsommarblomstren nästan utblommade, och likaså Humleblomsterna och syrenerna :((

[GunillaF]
0

Hm….funderar på vad man nu ska plocka för blommor och lägga under kudden på midsommarafton, när nästan allt hunnit blomma ut?!Flört

Bybo
0

#13 Jaaa, just ja, DET Tyst Vi ska väl drömma om våra kommande prinsar, visst Gunilla? Tungan ute

[GunillaF]
0

#14 Jaa, nog hade jag kalkylerat med det, men nu går det ju åt helsike som vanligt. Ett karl-löst år till då…Cool

Bybo
0

#15 Naäää, så får du inte säga ..*S Finns nog, bara vi letar ordentligt. Tror du att trädgårdsblommor funkar, för grannarna mina har massor :))

Hur många är det man ska ha nu igen…är det 7 eller 9?

[GunillaF]
0

#16 Tror det är 7. Sedan ska vi ju hoppa över en massa gärdesgårdar också. Grannarnas staket kanske gär lika bra?!Tyst

Bybo
0

#17 hahaha…ja, det får vi hoppas höhöhö…många gärdsgårdar finns det..inte. *fniss* Jag ska mig tusan ta mig ut och klättra över grannarnas…kuligt!

[GunillaF]
0

Skrattande

Anders 50
0

#15   #16   Leta på ni!  Flört

Här blir blommorna lagom utslagna till midsommar, så jag kanske ska plocka en bukett och kolla om det fungerar…och gärdesgårdar finns det gott om här!  Skrattande

// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!

[GunillaF]
0

#20 Ja gör det Anders. Berätta sedan!Skrattande