Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikettkärlek-och-relationer
Läst 611 ggr
[Sisa]
0

Mors-Dag!

På söndag är det Morsdag!

Blir Du besviken om du inte blir uppvaktad ?

Maria
0

Absolut inte.

Jag har alltid försökt att motarbeta denna dagen. Tycker den är för kommersiell. Alla har dessutom inte en mamma heller eller kanske dålig kontakt.

Själv uppvaktade jag min egen mamma mer av tradition när hon levde men jag har alltid försökt att intala min son att vi träffas så ofta och gör saker ihop så att just denna dag inte spelar någon roll.

Sedan respekterar jag andra som tycker om denna dag.

/Maria

Cristine
0

Nej de får gärna glömma bort mej!

Kom just på att jag hoppas de glömmer bort mej, har inget hemma att bjuda på.Skrattande

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

[Sisa]
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Jag som jobbar i helgen ser gärna att ingen kommer..hellre en annan dag då. Fast träffar sina barn gör man ju alltid så gärna, spelar ingen roll vilken dag det är! Kyss

Däremot är jag noga med att åka till mammas grav. Gråter

[LucyInTheSky]
0

Jag har redan firat mamma, köpte fins sol-cells lampor till trädgården. Jag älskar att köpa presenter. Hade jag haft mer pengar hade jag köpt presenter oftare.

Toyan
0

Här blir det tårtkalas för barn och barnbarn, inga presenter.

Bukar få en blomma och det tackar jag ju inte nej tillGlad

aggeelin
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag har lite delad uppfattning om den dagen. Det finns de som inte har föräldrar osv och det är köpmännen som vinner osv - visst går det att se så.

Jag har minnen från när jag var barn som är trevliga. Jag hjälpte pappa att göra en tårta och så gav vi mamma tårta och kafffe på sängen. Jag plockade lite blommor i trädgården och pappa hade någon liten sak till mamma. Det har jag försökt förmedla till mina barn men misslyckats (dvs att det är trevligt att göra något för de närmaste och likadant vid födelsedagar)

Jag har alltid fixat något att bjuda på och de kommer (ja numera bara den äldre sonen) men - jag har aldrig fått ens en bukett gullvivor och jag kan tycka att det är lite tråkig attityd. Nu tycks det som om det är en trend även när det gäller födelsedagar. Sönernas pappa har alltid tyckt att det är en pina med födelsedagar och liknande, det är såå jobbigt att ordna med något att ge bort och tråkigt att gratulera och nu tycks det som om det är den linjen som gäller.

PÅ söndag bjuder jag in min brors sambon på rabarberpaj och kesellaröra så ska vi gratulera varandra istället Cool

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

Maja2
0

Jag har alltid älskat mors dag. Men aldrig har det handlat om presenter. Min mamma är död sen 6 år tillbaka, och jag åker på graven med en blomma. Mina barn, 18 och 21 år kommer hit och vi umgås. Mors dag har alltid varit en dag då jag fått "mammadag" av barnen, bestående av fotbad, handmassage, målade naglar, samt att de fixat frisyr och smink på mig. Sen har vi ätit tårta. Denna tradition har hängt i och jag älskar den :)

[Sisa]
0

# 7  Det vill jag kalla Livskvalitét! Kyss

Maja2
0

I slutet av Juni ska jag tatuera in den väggtext jag fick av mina tjejer i födelsedagspresent, samt hjärtan med deras Bokstav i.   DET är min present till DEM :)

chik
0

Om jag blir besviken!!! Nä ….Vi här har att det är sommar blommer som gäller eller ett litet telefonsamtal. o så fikar vi..

behöver ju inte bli något för affärsmännen.

Lena.P är jag i verkliga livet.

[GunillaF]
0

I morgon tar jag med min mamma och äter kinamat. Hon har aldrig gjort det, så det blir min morsdagspresent. En liten blomma får hon också.

De barn och barnbarn jag har i närheten kommer (hoppas jag) på Söndag. De som inte kan eller bor för långt bort brukar ringa.

Det är inte så noga med presenter, det är kul att ha en anledning till extra samvaro tycker jag.

Fridaaaa
0

Firade min mamma igår, för kunde inte dit imorgon, men hon blev glad för sin present :)

Jag är inte mamma än, så, men kanske får ifrån djuren? ;) Brukar skoja att jag är deras mamma hihi :)

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[walkinbeauti]
0

Denna helg skäms hon bort rejält min mor.Idag fyller hon år och mors dagen i morgon.Brukar göra hemmagjort som baka eller laga mat till dom.Saker har dom allt av så varför köpa när man kan ge personligt.Så köpmännen får ingen draghjälp här inte Flört

flisan708
0

Själv kommer jag inte bli uppvaktad på mors dag, men jag är inte mor heller så….. det är rätt naturligt då. Men har alltid firat mamma på mors dag å gör även så fast hon är död. Ska åka till lunden i morgon med fina blommor och kanske ska jag ta med en princessbakelse dit och lämna. Mamma älskade princesstårta. Gjorde så förra året att jag lämnade en bakelse där. Fåglarna fick då något gott att äta. Det är väl kanske inte egentligen rätt att göra så men jag följer min känsla.

[Sisa]
0

# 14  Annorlunda..men fint! Kyss

Maria
0

Sonen har varit här nyss och jag fick ett träningskort så han och jag ska gå på Yoga. Jag blev sååå glad.

Berättade för honom att jag skrivit här och gnällt över Mors dag så nu känner jag att jag måste berätta.Skäms

Jag har ju som sagt motarbetat denna dag.

/Maria

Anders 50
0

Jag har varit och plockat en stor bukett med liljekonvalj som jag ska sätta på mors grav i morgon, de var hennes älsklingsblommor och hon får en bukett varje mors-dag.

// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!