Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikettordet-är-fritt-väl-valda-ord
Läst 982 ggr
Cristine
0

Reklamen

Vad tycker du om reklamen på tv (och andra ställen).

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Anders 50
0

TV reklamen blir jag tokig på, numera så kör de ju reklamen samtidigt (nästan) så det finns ju inte så många andra kanaler att fly till.

Pappersreklam kan väl gå an i vissa fall, men inte i de mängder som skickas ut.

// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!

penke
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

mestadels tråkig o menlös..
 det är intressantare med de/n som vågar sticka ut
 då blir jag "köpsugen",nästan oavsett varan *skratt*

..jag behöver inte VRÅL,några diskreta detaljer kan vara nog *ler*

penke

aggeelin
0

Hur trött som helst. Vill slippa. Den i tidningen är ok, den ser bara förbi men allt som kommer i postlådan och allt som finns på nätet och i tv, fy.

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

Maria
0

Ibland kan jag tycka reklamen är bra om man behöver kissaSkrattande eller göra en macka eller annat men för det mesta så är det störande och framförallt så kommer den så ofta.

/Maria

[Sisa]
0

Ett bra avbrott då man sitter stilla framför TV:n..man kan passa på att göra annat. Annars är reklam för mej lika med noll! Tungan ute

[Alenzi]
0

Jag är knappt utsatt för reklam; har inte TV och på nätet filtrerar mina addons bort alla annonser. Enda reklamen är den fysiska i brevlådan, vilken åker bums i källsorteringen.

[LucyInTheSky]
0

Jag tittar aldrig på Tv.. Så den reklamen när jag stötter på den (te.x när jag är hemma hos någon) blir jag facinerad av =) För jag har inte sett den så många gånger som dem som tittar på tv..

Pappers reklamen i lådan brukar jag flitigt gå igenom så jag inte missar något bra erbjudande ;)

Och radioreklam.. Jag lyssnar bara på spotify och det betalar jag för så där finns ingen reklam.

Sen är det ju då internet reklamen, men den bryr jag mig inte så mycket om..

KaiPon
0

Ungefär samma som #7, men jag lyssnar inte på spotify. x3

Men jag gillar ICA's reklamer. Är jag ensam om det?

Just a Block Party MonstAr with a Heart of Gold on this Blue Planet
http://vizualfreakkaipon.blogg.se/

[LucyInTheSky]
0

Ica har roliga reklamfilmer =)

Och en jag tyckte var jätte kul som jag såg på Bio häromdagen.. XD Mentos reklamen..

Maria
0

Jag minns förr i tiden långt innan TV-reklamen och man var på bio. Då ville jag absolut inte missa reklamenSkrattande

/Maria

[peter54]
0

Jag zappar direkt när TV-reklamen börjar och pappersreklamen kastar jag alltid oläst. Jag tycker att det är fasansfullt att man får slösa på skogsråvara på det sättet.

[Sisa]
0

Undrar hur många härinne som har en skylt på postlådan..

" Ingen reklam, tack! "  Obestämd

zabelle
0

Jag zappar oftast när det blir reklam, så börjar jag titta på nåt annat program och missar slutet på det första….

Reklamen i brevlådan håller maken reda på, jag läser den aldrig. Hade gärna haft skylt "ingen reklam" på lådan.

Zabelle   

[walkinbeauti]
0

Ser nästan aldig på TV men dom få gånger stör jag min ordentligt på reklam som riktar sig till folk att köp ditt och datt så blir ditt liv mycket bättre.Alla skönhetsreklamer står mig i halsen,men okey kan gå på bumbleboos tanke där att som kisspaus är den bra och då ser man den ju inte heller Flört

Pappersreklamen ytterst sällan med Ingen reklam tack på brevlådan :-)

[Alenzi]
0

#12 Här måste man köpa sig en plats i nåt register för att slippa reklam, reklamutdelarna respekterar endast den där köpta skylten.. Har inte orkat slösa tid och pengar på det :P

[Ming]
0

Är urless på reklamen…men den är ett nödvändigt ont!

Reklamen i brevlådan har jag tackat nej till.

[Sisa]
0

# 15  Underligt! Vart bor Du då ? Obestämd

[walkinbeauti]
0

# 15 Oj det var något nytt,en tidsfråga innan det sprids och man kan tjäna pengar på reklam åt två olika håll tom på folk som vill slippa reklam.Så fräckt gjort !kommer det hit eldar jag upp lådan och gör som förr i tiden går till posten och hämtar mina brev Glad

Cristine
0

Jag däremot tar gärna emot reklamen i postlådan, också grannens…vad skulle jag annars tända brasorna med med?Skrattande

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

[Sisa]
0

# 19  Bra idé! Skrattande

[LucyInTheSky]
0

Jag tycker det är kul att kolla i reklamen man får i lådan =) Man kan ju missa något kul juh ;)

KaiPon
0

Oh! Glömde näsan! Jag älskar de flesta asiatiska reklamfilmer jag sett! Det finns ett godis (e-Ma? e nånting heter det i alla fall) som Gackt varit med i, även kamera reklamfilmer har han gjort. Sen har Morning Musume gjort en Pocky reklam (har den låten på min dator och iPod), samt att jag sett en massa andra på YouTube. De flesta reklamfilmer är så sjukt roliga, måste jag säga.

Just a Block Party MonstAr with a Heart of Gold on this Blue Planet
http://vizualfreakkaipon.blogg.se/

[Alenzi]
0

#22 Tarako! 8D

[Alenzi]
0

#17 Förlåt missade ditt inlägg, bor i Danmark :)

chik
0

Tycker jag inte är intressant..O i bland när man sitter o kollar så kan man ju undra hur dom tänker som har gjort reklamsnutten Eller dom kanske inte tänker alls.

Lucy säger som du. ICA går ju o se….

Lena.P är jag i verkliga livet.

[peter54]
0

#19 Vi tänder med vanligt tidningspapper. Glättat eller färgat papper ska man inte elda i spisar eller kaminer, det kan bli beläggning i pipan och orsaka skorstensbrand.

Jag tycker inte om reklam, även om den ibland är rolig och jag går aldrig och köper något bara för att jag sett det i reklamen. För mig saknar reklamen helt betydelse. Behöver jag något söker jag reda på det själv.

Numera är reklamen dessutom ofta elak. Det började med Karlshamns glass och "gotti-gott-gott-gubbarna" och därefter har det spritts som en löpeld. Massor av reklam bygger på ren och skär elakhet som exempelvis Alladin. Jag skulle aldrig köpa något som marknadsförs med elak reklam.