Huliganer
Gillar ni fotboll?
Igår var det dax igen, en huligan gav sig på HIF målvakten.
Bevakningen av fotbollsmatcher i Sverige kostar ca 70 miljoner kronor per år.
Själv är jag ingen fotbollsfantast och tycker det hade funnits bättre saker att lägga så mycket pengar på.
Zabelle
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Personligen tycker jag att klubbarna själv ska betala för polisbevakningen inne på arenorna.
Kanske även utanför i samband med matcher 
Zabelle
Sport bör inte handla om våld. Det måste vara något som är fel. Tråkigt är det och jag tycker på ett sätt att klubbarna ska stå för kostnaden själva - då kanskek de kan komma på åtgärder för att få slut på våldet
Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet
Håller fullkomligt med Zabelle.
Sådant här gör mig rasande
De gånger jag sett flest poliser i Göteborg har varit i samband med fotbollsmatcher och det är ju helt galet.
/Maria
#2 Egentligen är det inte sporten som handlar om våld. Huliganerna är inte där för fotbollen, utan dom vill bara ha en anledning till att bråka. Tråkigt att dom tycker att det vid matcher är perfekta tillfällen för det.
Visst borde klubbarna själva betala för poliser vid matcher. Och bråkstakarna borde portas för all tid! Sedan måste dom visitera bättre! Man ska inte kunna få in sådana saker som smällare och andra brännbara föremål!
Det ska vara trevligt att gå på matcher, men senast jag var på en var jag orolig då vi hamnade bredvid huliganer. Dom var inte ens trevliga mot fansen till det egna laget..
..inte hårdare tag
..hellre följa de ..tag som finns
då behöver det inte bli så många fakturor att undra var de ska skickas
I england döms alla huliganer till vilkorligt straff
alla SKALL anmäla sig på en viss polisstation en stund innan match
och får vänta där tills matchen är över.
"HIFaren" som blev arg då iff-iff gjorde mål
bör väl dömmas till inlåsning ett tag
inte att soc kräver mer resurser för att återvinna hans förtroende för samhället..(som det låter ibland)
små och stora ..barn,behöver regler..de söker dem till de finner dem, möter motstånd..
då blir de trygga.
penke
#5 Det var en ur malmös klack som sprang ut på plan.
! opps!
Det var inte ..inteligentare gjort för det,
tycker han borde slippa att åka hem emellan match o inlåsning
jag har inte följt detta SÅ någa(som avslöjades av Hera):- =
Om det är polis-läckor eller "segerinterjuver" han gjort till pressen
penke
Jag håller med #4 här, det är bråkmakare som bara söker en så stor folkmassa som möjligt att ställa till bråk i. Precis samma slags klientel som sabbar demonstrationer och manifestationer.
Man får väl helt enkelt ställa vakter med bombhundar i entréerna så att de som för med sig knallskott och annat explosivt kan identifieras innan de ens kommer in.
Jag tycker också att det borde vara ganska lätt att porta bråkmakare genom att ha ett bra register över dem, för det är ju som regel en liten klick och samma personer gång efter gång.
#7 Nej, absolut inte mer intelligent gjort, men rätt ska vara rätt
Speciellt då det handlar om "mitt" lag hehe
Är inte fotbollsintresserad..men håller med Zabelle!