Vad tycker du?
Ska kungen avgå eller kan det vara så att de är de som vill ha bort honom som har kokat ihop det mesta. Nu för tiden kan man göra vad som helst med bilder.
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Ja, vad ska man tro ? Nej, jag tycker inte kungen ska avgå! 
Vad har han hittat på?
Jag har alltid tyckt vi inte behöver någon kungafamilj överhuvudtaget.. Så bort med dem allihop.
Svårt. Vet inte. men kungen har varit bra att ha för att promota Sverige utomlands och kungahusets ekonomiska värde räknas i miljarder (enligt sakkunniga) som har kommit vårt land till godo.
kan inte karlstackarn bara få vara människa med alla fel och brister nån gång också….
Det tycker jag också Maggan..alla dessa gamar han nu har runt sig, vi kan börja med den som skrev boken. Hela hans familj som inte gjort något är utsatta, sedan vet man inte vad som är sant och påhittat då det alltid handlar om pengar och är det gangsters inblandade så vet man ju att de är beredda att göra vad som helst för att göra sig rika.
Kungen är för mig något fint som representerar Sverige på ett oftast bra sätt o skaffar sig personliga kontakter med övriga Värden , vilket då gör att Sverige får lite fördelar i Affärer o kontakter..""Tror Jag""
President!!! Hur många bra kontakter skapar han i andra länder den tiden som han sitter i Rampljuset??? O En sådan liten människa kostar också en massa pengar..-Mina tankar i detta med kunga huse…
Sen så tycker jag tidningarna kämpar på för att svärta ner…
Jag Lider så med Kunga familjen……""De är människor som vi. Fast dom Måste se o vara på ett vist sätt hela tiden o har Arbete som vara i bland dygnet runt….
Jag skiter i vad Kungen har gjort o Drottningen gör. När dom kan tänkas vara lite Lediga..
Lena.P är jag i verkliga livet.
Jag är så gammaldags att jag tycker det är ganska trevligt att Sverige, Danmark och Norge har kungahus.
Vad det gäller kostnaden så tror jag inte att det kommer att bli särskilt billigare med "president"
Vsst är det gammalmodigt och kanske inte passar i en demokrati men å andra sett så har kungen inte mycket att säga till om vilket är en viss dubbelmoral försås
Jag tycker nog ändå att det postivia överväger.
/Maria
Jag tycker att Viktoria ska ta över, oavsett. Kungen är pensionär nu anser jag, nu när han har fyllt 65 år 
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Jag tycker som föregående talare att kungahuset kan få reprentera sverige. Jag har uppfattat att det bara är dyrare och mindre representativit med presidentstyre. Låt dem vara. Sen går det ju att fundera på om Victoria ska ta över nu eller om några år när hon "fått sina barn"…?
Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet
#8 Det stod i någon tidning att hon inte kan bli gravid, undra om det är sant…
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Jag tror att om alla får ha hälsan och inget oförutsett inträffar, så tar Victoria över om 20 år ungefär. Då är barnen (om hon får några) stora nog och kungen kanske gammal nog för ett tronskiftet. Om han nu inte tänker sitta tills han trillar av pinn. Enligt honom själv brukar Bernadottarna uppnå mycket hög ålder 90+ utan problem.
En kung går oftast inte i "vanlig" pension vid 65.
/Maria
Kungen ska vara kvar tycker jag. Jag tycker att det är ett slags fredsgaranti att ha ett kungahus istället för republik med allt elände som uppstår runt presidentvalen.
Han har ändå ingen reell makt, utan fungerar bara som en goodwill-ambassadör för Sverige, bra det också tycker jag.

Jag tycker som Peter! 
Jag verkar vara rätt ensam i att tycka att vi inte behöver ha dem kvar då =)
# 14 Får jag fråga..varför tycker Du så ?
#14 Det undrar jag också. 
Här i Sverige har vi det lugnt och fredligt just för att vi har ett kungahus.
Säg det land i världen där det inte är bråk, oegentligheter och kontroverser med mer eller mindre allvarliga våldsinslag när det ska väljas ny president?
Kungen gör ingen skada, snarare tvärtom gör han mycket god promotion för Sverige. Här hemma vet vi att han har noll makt och parlamentariskt inflytande, men det vet man inte i omvärlden.
En kung är alltid något som väcker stor uppmärksamhet ute i världen och så även inom landet. Hur många människor skulle samlas i huvudstaden om en presidentdotter gifte sig?
Jag har inget intresse alls av kungahuset och inte av deras giftermål eller andra saker som de gör eller inte gör, men jag är säker på att Sverige som land vinner mycket på att vi har ett kungahus. Fantastiskt mycket god PR för Sverige.

Avundsjuka finns i många länder på våra som har kungahus, jag har sett folk som samlat på kungliga bilder från våra länder samt Japan. för dem är det spännande och lite sagolikt. Jag som bott i länder med president skulle absolut välja kungahus och det gjorde Spanjorerna efter Franco. Vilken omedelbar skillnad.
Jag är mycket i mot det faktum att de ärver sitt "jobb".. Det tycker inte jag passar i en demokrati. Människor är lika mycket värda? Eller nej, inte om du föds kunglig.. Då är du mycket mer värd än hon som sitter på ICA..
Men jag har väl inget i mot just dem som personer. Och inte bryr jag mig det minsta vad de pysslar med.. Vem bryr sig att Madelines pojkvän var otrogen? Ingen som bryr sig när grannfrun är otrogen.. Men inte flyger granfruns man utomlands och gömmer sig och struntar i jobbet.. Nej, han får snällt jobba eller få sparken.
Men visst, de är en stor del av vår historia.. Monarkin. Men det är kyrkan med och den kan jag välja om jag vill ge en massa pengar till.
Och japp, jag har fått föreläsningen om att president kommer kosta precis lika mycket hundra tusentals gånger.
Men där har jag en chans att välja vem som ska representera mitt land.
Och jag har massa andra ideer om hur jag tycker landet ska skötas med men det är inget jag kan göra något åt endå. 
Jamen det spelar väl ingen roll längre att de ärver sin titel? Titeln är allt de har, resten är inte så märkvärdigt nuförtiden. I den mån de är förmer så är det väl vanligt folk som placerar dem där, inte de själva.
Jag tycker att det demokratiska har gjort sig gällande ändå i det att kungen inte har något alls att säga till om, ingen makt och inget politiskt inflytande.

Dessutom skulle vi lätt kunna bli av med dem genom demokratiskt fattat beslut i riksdagen. Men inga politiska partier driver frågan för de vet att de skulle förlora. Majoriteten av Sveriges befolkning vill ha kvar kungahuset.
Bäst av allt här i Sverige är att man får ha och uttrycka sin åsikt! Kung eller ej!
Men jag gillar Knugen, en trevlig prick när det inte är så formellt,..och betalar gärna en slant till hans apanage! 
// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!
"Jag vill tacka Farbror Kungen,
som genom sin blotta exisens
visar att vi lever i ett sagoland!
(T.D)
vad är det för icke-nyheter de larvar med?
"gangsters/kriminella" och "journalister" som tycker det är ..rysligt spännand eatt frottera sig med..
som filmas tittandes
på hemliga ….papperslappar/foton
av en som snart ska ge ut en bok,
om allt jättehemligt….öööööh.. !
CG16 får jobba med vad han vill och någpn anställa h*n som
jag tyckler vi kan skippa avbetaling/apanage för att vi ..får vistas i majestätets personliga egendom..dvs sverige
jag vill heller inte ha någon president!
penke
(A)narkist = UTAN härskare 
Jag tycker han ska sitta så länge han vill!
Jag tror inte det är nån konspiration bakom…handlar enkom om utpressning.
Vårt kungahus är en fin representant för vårt land och kostar var och en av oss 1 kr/mån….(ca 60 öre/mån 2006)
Silvias engagemang om barn i världen samt sexuella övergrepp/pedofili öppnar upp en del stängda sinnen i de finare salongerna!!
Inget avundsvärt liv de har…att ständigt vara utsatta för fotografer skriverier etc etc.