Min Valborgsmässoafton.
Nu när gräset börjar spira på vallarna så får älg och rådjur äntligen lite annat än knoppar och kvistar att äta.
Jag tog mig en runda i gärdet för att se om det fanns några djur ute och betade på de olika åkrarna.
Mötte först två små kvigor varav den ena ville hälsa gokväll, men lite reserverad ändå!
// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!

Härligt att se Anders, tack för att du delar med dig
Fina bilder Anders. Häftigt med så mycket älg i närområdet, så förspänt har inte jag. Rådjur kan jag få se i samma utsträckning på en tur, men älg är sällsynt.

Jag stötte revirbocken härom dagen när jag var ute och promenerade neråt sjön, men han gick undan snabbt och jag fick inte fast honom på "plåt" förrän han var 300 meter bort.
Vilka bilder, nu är jag riktigt avundsjuk, jag har varken sett rådjur eller älgar.
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
Som stadsbo blir jag så glad när jag ser liknande bilder från någon annans "vardag". Fantastiskt tycker jag
/Maria
#6 Här är gott om älg, men rådjuren vill inte gärna vara på samma åker som älgarna och de är svårare att komma nära.
Och med min kamera så behövs det närkontakt för att man ska kunna se att det är ett rådjur på bilden! 
Vilka fina bilder på skogens konung.
o så Peters Lilla råbock…
Så roligt o se..
Lena.P är jag i verkliga livet.
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Väldigt fina bilder!
Jag åkte flera kilometer skogsbilväg ikväll och trodde att jag skulle få se älg eller björn, men pyttsan! Inte ett liv.
En vacker solnedgång fick jag se iaf, så jag kom hem rätt så nöjd ändå.
Gunilla!!!Sol ned gång är ju inte illa..Den kan vara så fin o följa.
Lena.P är jag i verkliga livet.
Vilka vackra bilder..och så skönt att djuren äntligen kan hitta lite att äta igen.
Älgar finns inte gott om här, om man inte åker ut i skogen och kollar. Rådjur däremot finns massor..och igårkväll såg jag en räv! 
Tack för att Du delar med dej, Anders! 
Fina bilder Anders! 
Det är väl ändå ganska så ovanligt att man får komma så nära älgarna så man kan fota ändå .
Jag blir oxå avis :)
Ganska lätt om man smyger tyst och i bra motvind.
Brukar komma ännu närmare, men då finns aldrig kameran med. Och på jakt med ställande hund så kan man vara tvungen att komma riktigt nära så man ser om det är rätt djur innan man skjuter.