Morgonritualer
Har du några sådana.
Jag bäddar på en gång så inte katterna ska hinna lägga sig där igen efter maten, matar dem , duschar eller tvättar mej och kläderna på, så jag går sällan i morgonrock..gör du?
Sedan kaffet och datorn!
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Först sätter jag på kaffe o datorn, ger katten mat. Duschar innan jag väcker sonen o fixar frukost. Bäddar gör jag innan jag går hemifrån.
Jo, nog finns det rutinter alltid. In i badrummet, sätta på gröten, in i badrummet ta ut gröten in med teet göra klart i badrummet. Kläder på någonstans under tiden. Sätta på datorn, hämta tidningen om ingen annan gjort det. Och så dags för gröt och dator. Morgonrocken den har jag på mig en stund i början så jag inte ska frysa. Bäddar, nja vad är det? Det gör jag när jag bäddar rent.
Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet
Förbereder på kvällen, rena kläder fram, filter i kaffekokaren… allt för att spara någon minut på morgonen.
Maken går upp först, då myser jag en stund med djuren innan jag går upp (06:00) och ger dem mat och nytt vatten. Fixar frukost. Dusch medan kaffet blir klart, kläder på, äter. Halvtimmes promenad med vovven sen är det brådis. Kör hemifrån senast 07:00.
Zabelle