Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etiketthälsa-och-harmoni
Läst 934 ggr
[Sisa]
0

Alla behöver

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

en egen plats, dit vi söker oss för att hitta ny kraft och styrka.

I naturen, på gymmet eller kanske i köket, med händerna i en bulldeg.

Var laddar Du batterierna ?  Glad

gatonegro
0

Jag laddar batterierna genom att dansa och träna på gymGlad

[peter54]
0

Jag tror att den källa jag kan ösa mest "laddning" ur för mina batterier är i fåtöljen i min pojkes rum när jag läser för barnen på kvällen. Det är en varm stund av gemenskap, nedvarvning efter en lång dag med roliga böcker som vi kan skratta ihop över.

Glad

Annars har jag ganska många laddstationer, det behövs för att orka bära ett liv med permanent livsuppehållande behandling tillsammans med alla andra medicinska "stenar" jag bär på. En sån plats är i mitt terrarierum, en annan är i min lilla verkstad och den kanske allra viktigaste finns härute - naturen.

Cristine
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag säger som Peter att den viktigaste källan är naturen,

stunder med mina barn och vänner och naturligtvis mina kära katter, vad vore livet utan alla dem.Glad

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

zabelle
0

Går ut och sätter mig längst ut på piren och tittar ut över havet. Då får saker och ting helt andra proportioner.

Zabelle   

Mammzing
0

I skogen med hundarna eller i vävstolen!

Maria
0

Min familj är mitt största reservaggregatGlad dit räknar jag även katterna. Annat som laddar mina batterier är vår pytteträdgård och nu på våren när man planterar och handlar sticklingar.

Annars blir det gärna en god bok, jag älskar att laga mat och så har jag börjat handarbeta igen.

Matlagning och läsning klarar jag för tillfället inte av men det andra finns juFlört

/Maria

Kristall
0

När jag är i stallet och umgås med hästar, allra helst min sköthäst, nu har jag flyttat ca 40 mil ifrån honom så jag saknar honom något otroligt.. men i alla fall, stallet är den plats där jag kan koppla av helt, släppa alla bekymmer och bara koncentrera mig på hästarna. För mig finns det inget bättre :)

Med vänliga hälsningar, Sanna Johansson

Besök gärna min blogg :)

Cristine
0

Hej Kristall och välkommen. så tråkigt att du var tvungen flytta från honom, jag förstår hur du käner det!

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

[Sisa]
0

Härliga sätt Ni har, att ladda batterierna på. Kanske extra viktigt nu, då vi går mot Vår och Sommar! Bara den tanken gör att man känner sej så mycket gladare, starkare och förväntansfull..Kyss

zabelle
0

#7 välkommen hit Kristall! Förstår att du saknar din sköthäst. Kan du inte hitta ett annat stall där du bor nu? Det kan inte ersätta "din" häst, men det kan funka som ersättning?

Zabelle   

AnnL
0

Välkommen Kristall.

Utan tvekan att sitta på en stubbe i skogen.

Jag styr själv mitt liv med mina tankar o känslor.

Anders 50
0

Trevligt sällskap kan det ju bli laddning av Flört och att vistas i naturen laddar bra!

// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!

Kristall
0

#8 & #11: Tack :) Brukar läsa trådar här lite då & då, tror inte jag har kommenterat något förrän nu dock.

#10: jo, det finns många stall häromkring, brukar följa med en kompis till ridklubben i närheten och sköta ponnyn hon tränar, vilket ju är en tröst även om det är långt ifrån samma sak som med min sköthäst. Ska dock åka och hälsa på honom i vår/sommar, klarar mig inte utan den hästen helt enkelt :)

Med vänliga hälsningar, Sanna Johansson

Besök gärna min blogg :)

aggeelin
0

Jag har förstått att jag upplevs som en person som utstrålar mycket energi.

När jag tänker efter så har jag också flera sätt att återladda. Jag laddar i naturen -- men också i stan bland andra människor. Jag tycker om att promenera, sitta och fika/äta bland andra människor - det ger mig enerig att det finns andra runt mig. Jag laddar när jag tränar på gym, dansar, ja aktiviteter som gör mig glad. Jag laddar, som går att förstå av texten ovan, i olika sociala sammanhang och genom att röra mig. Också genom att sitta still och försvinna in i en bok är laddande. Samt mycket mer…

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet