Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikettordet-är-fritt-väl-valda-ord
Läst 502 ggr
Cristine
0

Rädslor

Rädslan är befogad om den hjälper till att varna för något som innebär skada eller livsfara. Men alltför ofta slösar vi energi på rädslor som faktiskt är helt onödiga.

Vilka är dina?

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

[MargaretaA]
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Största rädslan är att något allvarligt ska drabba mina nära och kära. Jag vet att det är meningslöst att oroa sig över sånt man inte kan påverka så jag försöker undvika att tänka i de banorna. Men ibland halkar man dit Obestämd

"Oro är räntan man får betala när man lånar bekymmer från morgondagen"// Okänd

[Sisa]
0

Jag känner lite rädsla inför att bli gammal..man vet aldrig vad som händer då! Men..varför oroa sej för nåt som ännu inte hänt Obestämd

gatonegro
0

Jag är rädd för att bli allvarligt sjuk, har skräck för att gå till läkaren. Tror naturligtvis att jag ska få dödsdomen fastän jag känner mig kärnfrisk. Funderar förstås hur det skulle gå för min son om det hände mig något…. Orolig att min son ska drabbas av någon allvarlig sjukdom också, varför ska man alltid oroa sig i onödan tro….

[Pirkkolino]
0

Jag känner ingen rädsla. Tänker så, att om det händer något, då händer det. Enligt min tanke, det är bortkastat energi att känna rädsla.

chik
0

Rädslan är det som styr mig.

Lustigt i går så tänkte jag att rädslan skall inte bestämma över mig..O då tänker jag på att Ormen gör att jag inte vågar gå i skog o mark på sommaren o sen den där J---a björnen som lullade runt här nere gjorde ju att jag inte kunde gå någonstans.Men nu till våren så skall inte det få påverka mig…

Sen har jag en stor rädsla att jag skall ligga död.. O hundarna skall behöva vara inne tills sambon kommer hem från jobbet.

Man har allt sjuka fobier…

Lena.P är jag i verkliga livet.

[MargaretaA]
0

ja fobier är inte kul. Jag är flygrädd, höjdrädd och farträdd. Fast värst är mörkrädslan - jag skulle aldrig våga sova ensam på torpet till exempel Skrikandes

JereMina
0

#4 Jag tänker som Pirkko men ibland blir jag rädd och ängslig ändå som Maggan skrev att nära och kära ska bli sjuka Tungan ute

#6 Kanske jag ska komma och spöka för dig då ?Skäms

[MargaretaA]
0

hehe ja då kanske jag blir botad Tungan ute

Toyan
0

Som för Maggan är största rädslan att att något allvarligt ska hända mina nära och kära.

Spindelfobi som faktiskt blivit bättre med åren men fortfarande känns jobbig.

Cristine
0

Jag är höjdrädd över mark!

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

[mossquinnan]
0

Jag lider av stor dödsångest..men jag älskar livet *L*

Att förlora något av barnen orkar jag inte ens tänka på..sen kanske jag är egoistisk när jag är rädd för att dö själv..och mina små hundar ska gnälla och undra och sedan barn å gubben som kommer hem..suuuck chik..jag känner så med dig här..hatar ormarna jag åxå,,å lurviga spindlar..

_Maktmissbrukare som dödar allt liv i vårat kretslopp! uch
_

AnnL
0

Jag är väldigt rädd för ormar. Det är nog min största fobi. Rynkar på näsan

Jag styr själv mitt liv med mina tankar o känslor.