Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikettordet-är-fritt-väl-valda-ord
Läst 3527 ggr
Cristine
0

Populärt

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Här omkring är det väldigt populärt att rida och åker man till Västanåfallen är det ett måste nästan.

Islandshästar.

Kan du rida?

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Anders 50
0

Sitta på en häst som rör sig kan jag! Flört

// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!

zabelle
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Ja, jag har varit "hästtjej" sen 7 års ålder.

Zabelle   

[LucyInTheSky]
0

Jag red då jag var yngre. Red kanske i 4-5 år.. Sen hände andra saker som gjorde att jag tappade intresset. Hade varit kul att rida igen.

Då red jag westernridning. Roligast var att ge sig upp på alvaret och rida. Full galopp på öppen terräng. Härligt.

Maria
0

Jag gillar inte att rida (höjdrädd) men hästar har jag haft runtomkring mig och gillar hästar.

Min bror har haft flera och han var även hovslagare och ridskollärare en period.

Mocka är jag bra påFlört

/Maria

Cristine
0

Förvånad #1 Rör inte alla på sig.

#2 Kul..så du rider fortfarande!Glad

#3 Det är frihet att rida i galopp och känna vinden i ansiktet.

#4 Jag är också höjdrädd men på häst gick det bra.

Anders 50
0

#5 Jag ville inte kalla det för att rida…..Skrattande

// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!

[GunillaF]
0

Jag tycker om att rida. Sedan förra våren har det blivit mycket Islandshäst. Men nu är det ett tag sedan…

zabelle
0

#5 Nu är det bara "busridning" när jag lånar kompisars hästar, ingen träning eller tävling mer. Jag fäste mig så vid min gamla häst och tappade intresset för snart 2 år sedan när han "gick över till andra sidan" vid 20 års ålder.

Zabelle   

[Jeremina]
0

Jag har bara ridit en gång och har aldrig haft så ont i ändan någon gång. Hästtjejerna som lurat med mig hade sett till att jag fick en herrsadel Obestämd Det var 1973 och jag undrar är det skillnad på sadlarna?

[MargaretaA]
0

Försökte bli hästtjej i barndomen, men det föll på att jag var/är både är höjd- och farträdd. Fick nöja med att läsa hästböcker. Men jag älskar fortfarande hästar. Kyss

Cristine
0

Mina försök var väldigt äventyrliga, jag fick åka med i cirkus Scott några dagar och bodde i en av  Los hermanos Palacios vagnar. De var trapetsister..2 systrar och tre bröder. Iaf så fick hästarna beta i en hyrd hage som var väldigt avlång och slutade på ena änden i en sjö.Jag ville lära mej rida så jag gick dit mitt i natten och efter mycket besvär lyckades jag komma upp på en vit häst hängandes i manen från ett foderbord. Men så fort jag satt grensle över hästen var det en kille från cirkusen som följt efter som daskade till hästen så den sprang rakt ut i vattnet och jag flög över huvudet på hästen ner i vattnet, så den ridturen blev inte lång. DÄr stog det flera och skrattade.

Andra gången var i Valencia då skulle jag få rida på en häst på tjurfäktnings arenan ensådan som de använde då de fäktade från häst och den var väldigt hög och dessutom nervös så jag lyckades inte ta mej upp utan de ställde dit en stol, men varje gång jag ställde den bredvid så flyttad den sig åt sidan. Till slut kom jag över och ramlade ner på andra sidan. Skäms Pappa filmade det,Tyst Med hjälp kom jag upp igen men jag var så försiktig med att sparka igång den så först gick han och drack vatten och sedan drog den iväg och tänkte gå ut genom porten.