Hårinpackning
* 3 äggulor (ej vitan)
* 1 1/2 dl olivolja
* 2 msk citronsaft (som Du pressar själv från citronen)
Blanda ingredienserna.
Låt verka 1 timme (och gör var 14:e dag).
(Jag har lite kortare hår så jag brukar ta en aningen mindre olivolja men följer receptet i övrigt).
Det blir väldigt kladdigt så jag brukar lägga en handduk runt axlarna och ha papper i beredskap och så brukar jag vira alminiumfolie (plastfolie om jag har slut på aliminiumfolie) runt håret.
Jag har testat i både torrt och blött hår och tycker att det blir "bättre resultat" om man har blött håret före men det blir mindre kladdigt tycker jag om man tar det i torrt hår.
Sen är det bara att skölja ur och tvätta håret…!
Något som jag testat är att ta lite mindre olivolja och tagit en halv (mjuk) avacado och "mosat" den med en gaffel och blandat med övriga ingredienser.
Blir inte håret fett då?
Man kanske kan uppleva att håret blir lite fett eller att det ser "tungt" ut men det försvinner nästa gång man tvättar håret.
Okej, då får jag prova för jag har höns så jag kan prova egna ägg
Hoppas Du blir nöjd!
Jag brukar tvätta håret kanske 2 ggr (ev.3) när jag gjort inpackningen.
Jag fick receptet av en f.d. kollega för några år sedan och jag tycker inpackningen är bra och fungerar på mitt hår.
Kina.Tackar jag för.Detta skall jag prova..
Lena.P är jag i verkliga livet.
Chik, berätta gärna gärna vad du tyckte om du provar den.
Jag har använt det i många år, i Spanien är det vanligt. Jättebra för håret( rekomenderar ) det är bara så att jag är för lat för att göra det, eller så glömmer jag.
Jag lade faktiskt ut receptet på ÖN för 2 år sedan. Men så är det med allt..jag ger goda råd men följer dem inte själv som de skas.
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
För mitt hår är inpackningen kalasbra.
Jag fick recpetet för en del år sedan av en f.d. kollega som kommer från forna Jugoslavien.
Jo jag kan tänke mej att du fick det utifrån!
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.