Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikettresor-och-kulturer
Läst 7135 ggr
[Sisa]
0

Känd

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Ikväll ska Babsan vara med i Melodifestivalen. En jättetrevlig person..hans familj och lilla hund likaså.

Känner Du..eller har Du träffat någon kändis ?

Bergspuman
0

Mja. Min ingifte morbror sitter i Svenska Akademin.

Min moster som är gift med honom är nog lite småkändis hon med, i alla fall i sina kretsar.

Hemma hos dem får man träffa en del känt folk, till exempel har jag träffat Åke Ortmark och konstnären Karl-Axel Persson.

[KinaSylejmani]
0

Några kändisar har jag träffat på genom åren; ABBA, Carola, Janne "Loffe" Carlsson, Göingeflickorna, Christer Sandelin och Tommy Ekman (från Freestyle och Style), Lena Philipsson, Orup, Karin, Anders och Bruno Glenmark är några som jag träffat på genom åren. Räknas politiker till kategorin "kändisar"? Några politiker har jag också träffat på. Och så när jag var barn så bodde jag i samma trappuppgång som Klimpen och hans familj.

Maria
0

En period så hade vi ett ganska stort umgänge där Lisette och Allan Schulman igick. Han och jag satt en midsommarnatt nere vid stranden och sjöng visor.

En nyligen bortgången skådespelare Jonas Falk är också en gammal vän. Likaså hela hans familj som är konstnärer av något slag. Pappan Ragnar Falk har t.om målat en tavla till mig där det står "Till Maria" Jonas bror Kljell Falk är väl den som mest är känd i vissa målarkretsar.

En brorsson Axel Falk är en fenomenal trubadur och brukar medverka i Taubespelen och har sjungit mycket av Birger Sjöberg och spelat in egna skivor.

/Maria

[MargaretaA]
0

Nej jag känner inga. Men jag ser en del på Hemköp där jag handlar varje dag. Många har sommarställen här i krokarna och en del bor här.

Jag har sett Lena Nyman, Sif Ruud, Robyn, Richard Wolf, Jens Spendrup, Leif GW Persson och Lars Ohly t ex. Tyvärr har har jag ännu inte sett Hollywoodstjärnan Will Ferrel (som har en svensk fru) men ryktet säger att han siktats vid Pressbyrån - där jag för övrigt en gång höll på att köra över förre stadsministern Göran Persson.

På Ljusteröfärjan såg jag en av Skarsgårdarna - tror det var Alexander (hans familj hade ett ställe därute).

Den enda kändis jag faktiskt har pratat med var Birgitta Andersson i toakön på Café Opera.

Sedan har jag en del musiker i släkten men det är nog inte många söderöver som känner till dem. Men Nanna Helin från Thores Trio (de spelade progg innan det ens var uppfunnet) var faktiskt sommarpratare i radion en gång.

[Jeremina]
0

När jag växte upp träffade jag ofta Svenne Hedlund och killarna i Shanes och inte att förglömma Tommy Körberg. Lennart Grahn hade en flickvän ett tag som bodde i vår trappuppgång.

Min farmor var föreståndare på en ungdomsgård i Stockholm och där hade de en inspelningsstudio så på så sätt fick jag träffa de ofta.

En av mina mostrar klippte regelbundet en massa kändisar, det var hennes bror som hade salongen och kallades för Beatlesfrisören.

Jag undrar om någon av de skulle känna igen mig idag 40 år senare om vi skulle träffas? SkämsFlört Tror inte det!

Anders 50
0

Kungen! (nuvarande)

// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!

[MargaretaA]
0

schack matt - du vinner! Tungan ute

[Sisa]
0

# 6

Undrar hur kungen är som person..Obestämd

[MargaretaA]
0

Enligt hans fru är han väldigt humoristisk Skrattande

Maria
0

Min son träffade honom på ett scoutläger för flera år sedan och han tyckte kungen var coolCool

/Maria

Cristine
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Nej jag känner ingen!

Jo min kusin Christian Beijer (konstnär) och hans ex

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

[MargaretaA]
0

jag tror att kungen är mycket mera cool och avslappnad när han slipper "kunga" sig och bara kan vara sig själv som den han är.

[Sisa]
0

# 9

Konstigt..jag tycker han alltid ser väldigt allvarlig ut! Obestämd

Anders 50
0

#13 Han är lite stel, men ändå jättetrevlig och pratsam.

Men det skulle vara kul att träffa honom på tu man hand en längre stund.

// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!

[MargaretaA]
0

Det är nog därför att vi bara får se honom i hans offentliga roll som Kung. Privatpersonen Carl-Gustaf är nog en helt annan.

Cristine
0

Jag tror han är en glad och humoristisk man!

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

chik
0

Träffat har jag gjort.Men jag kan inte säga att jag känner de…

Lena.P är jag i verkliga livet.