Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikettmat-och-dryck-livets-goda
Läst 4486 ggr
Cristine
0

Choklad!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Choklad är en njutnig som de flesta gillar, mörk som ljus.

Vilken är din favorit?

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

[Asta]
0

Nu är jag inte någon chokladfantast. När jag är ute efter godis så letar jag inte efter choklad i första hand. Däremot gillar jag choklad i efterrätter och kakor.

Men ska jag välja blir det ljus choklad. Jag blir nog aldrig så trendig att jag gillar mörk choklad, tycker det är bittert och läskigt.

En favorit jag haft i många år är apelsinkrokant. Annars föredrar jag helt vanlig mjölkchoklad. Marabous är god.

Cristine
0

Jag äter sällan choklad, kanske 2 ggr om året men jag föredrar Belgisk choklad med fyllning.

[Asta]
0

#2 den chokladen älskar min man

[Sisa]
0

Jag älskar choklad..både ljus och mörk. Favoriter är nougat och choklad med nötter i..slinker alltid ner något i vagnen, då jag handlar..Flört

Bergspuman
0

Jag är ju stor chokladälskare. Fazer Geisha är en favorit, även Fazer Mint. Tycker mycket bättre om Fazer än om Marabou, men ibland slinker det ner en Marabou schweizernöt. Så gillar jag även den där tyska chokladen som finns på Lidl, riktigt fin Alpenmilch är en höjdare!

De belgiska sjöfrukterna är också goda.

Lenas-bus
0

Jag är hemsk vad det gäller choklad älskar det,därför undviker jag det för annars proppar jag inte inte gillar är praliner med alkoholsmak i.

[peter54]
0

Jag köper sällan choklad även om jag gillar det. Jag har tyckt om mörk choklad ända sedan jag var barn, så favoriten får nog bli någon mörk sort, 70 eller 85%.

Jag tycker att Marabou har försämrats mycket om man jämför med hur den var när jag var yngre. Den har blivit "sandigare" och inte så "len" som förr.

Jag minns att mina föräldrar brukade köpa de billigare chokladkakorna som fanns på Konsum förr, de hade grönt omslagspapper. Jag gillade dem inte eftersom de var just så "sandiga" i konsistensen. Så tycker jag att mycket choklad är idag, särskilt Marabou.

Marabou som marknadsförs som ursvenskt, är egentligen grundat av en Norrman. Det finns bara en svensk chokladtillverkare som gör choklad hela vägen från bönorna till färdig produkt och det är Malmö chokladfabrik.

chik
0

All…..

Men kan inte äta.Får så himla ont i Maggeennn.

Synd om mig…

Lena.P är jag i verkliga livet.

zabelle
0

Jag har förätit mig på choklad. Tyst

Det kan slinka ner en lite bit vit choklad någon enstaka gång, men inget jag längtar efter.

Zabelle   

[peter54]
0

Vit choklad klarar jag inte av att äta. Den innehåller ingen kakao, utan bara fett från kakaobönan.

[Sisa]
0

Gillar inte heller vit choklad..Tungan ute

Bergspuman
0

Men det gör jag hi hi hi.

Den enda slags choklad jag INTE gillar, är den riktigt mörka och bittra, tvi vale.

Anders 50
0

Äter i stort sett bara choklad till jul (har en aladdin kvar) och har ingen direkt favorit. Det går bra med vilken färg som helst.

// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!

Cristine
0

Nej för vit choklad, får inte ner den!Obestämd

AnnL
0

Inte vit choklad. Men choklad med nötter eller annan smak är mumma. Tungan ute

Jag styr själv mitt liv med mina tankar o känslor.

[Sisa]
0

Punschflaskor gillar jag..och Punschpraliner!! Kyss

[peter54]
0

#16 Punchflaskor, finns det såna fortfarande?

Jag har inte sett dem sedan jag var i 20-årsåldern tror jag. Såna gillar jag också.

Bergspuman
0

#17 Jag brukar se dem på välsorterade tobaks- och godisaffärer. Händer att jag köper en då och då. Underbara Glad

aggeelin
0

I så fall vit choklad, jag vet, det är inte choklad sa ni. Men jag tycker inte om annan choklad, i så fall om den blandas med mycket nötter, kola, apelsin eller något annat som tar bort chokladsmaken

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

[Jeremina]
0

Jag gillar mest mörk choklad fast det kan få vara en blandning i samma pralin….*mums*

[Sisa]
0

Puman har rätt..punschflaskor finns i välsorterade tobaksaffärer! Kyss

zabelle
0

Kom på att jag gillar såna här praliner som de har på Kahls

De med blåbär är nog favoriterna Kyss

Zabelle   

Maria
0

Den enda "choklad" jag gillar är "Flickorna Kanolds" fantastiska chillitryffel. Den är mörk, len och har en härlig het eftersmak.

Denna butik ligger alldeles vid Saluhallen  Göteborg och har ganska gamla anor.

Flickorna Kanold

/Maria

fotokrafs
0

Jag gillar choklad! Mörk och ljus.

Godast är nog de handgjorda pralinerna man köper i handelsboden Skrattande

Eldochis
0

Jag har köpt konjak för första gången i mitt 54-åriga liv! Jag ska strax tända en brasa och sedan göra varm choklad med konjak och vispgrädde! Tungan ute.

(Lumumba, på after ski-pubar)

Middag? Nä, det tror jag inte behövs sen… Oskyldig