Reaktion
Kroppen är samma som förut..bara med skillnaden att hjärtat slutat slå, och att själen lämnat skalet.
Varför är många människor så rädda, för att se en död människa..vart finns det hemska ?
Är det frågan om någon nära och kär så kan jag förstå om man inte vill se, men då är det inte tal om rädsla utan om sorg och saknad och att man vill ha ett annat sista minne av den personen än att se den som död.
Själv har jag inte haft svårt för att se någon död person. Däremot vid olyckshändelser kan det vara svårt.
// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!
För det mesta så är det som Anders säger att de vill bevara personen i minnet som de såg denne innan.
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
Kan det vara så att de som är rädda att se en död människa, aldrig har gjort det?
Jag var iaf så innan jag såg en, första gången.
De jag sett och varit med att ta hand om har sett ut som de sover. Inget farligt alls. Men en nära kär, är svårare att se.
Jag har aldrig sett en död människa om man undantar skelettrester på museum och liknande.
Jag föreställer mig nog att en död person bär spår av ångest och fasa i ansiktet eller har vitt uppspärrad mun och vitt uppspärrade ögon och det tycker jag ser fasansfullt äckligt och motbjudande ut.
#4 Precis tvärtom har de sett ut de jag sett. Fridfulla har de sett ut.
Har sett en död människa, min morfar, i öppen kista. Han såg ut som han sov.
Har inget minne av att jag skulle varit rädd.
Pappa log.
#4 Den föreställningen kan du glömma, bara fridfullt sovande, blek ansiktsfärg.
Vid ett olycksfall kan det ju se annorlunda ut. Men vanligtvis sker ju mötet med en död person på ett sjukhus eller innan en begravning.
Jag ville helst inte första gången, men är glad att jag gjorde det.
// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!
#Du har nog sett mumier som blivit levande begravda.
Jag tror de flesta är mest rädda för hur de ska reagera..rädda för sin egen reaktion.
Har sett flera döda..lugna och fridfulla, men något fattas..
Kan bara instämma i Anders första inlägg..
Men sen så vill jag säga som övriga att döda ser så rogivande ut.inte som Bergspumans Bild….
Sisa som du säger, Något som fattas o det är själen.Kroppen är bara ett skall, enligt mig..Har ju städat o set döda o även de mina..
Lena.P är jag i verkliga livet.
Jag har lite för livlig fantasi och sedan finns det ju saker man sett på TV och på film … 
Bergspuman::Tv-Ja..Där måste det bli bra…Verklig heten är något annat.
Lena.P är jag i verkliga livet.