Festkläder
Förr ägde man söndagskläder, något man hade bara då och aldrig skulle drömma om att sätta på sig annars.
Har du något särskilt på dig då?
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
Inte direkt. Man klär sällan upp sig på samma sätt längre. Jag saknar det ibland.
Nej, men istället brukar jag klä upp mig lite på jobbet på fredagarna - Thank God It's Friday. 
Söndagen brukar vara en "återhämtningsdag" då jag försöker vara ute så mycket som möjligt. Joggar, tränar, går långrunda med hunden… blir mest träningskläder eller "mjukisar"
Zabelle
Jag bor så att det är ingen människa som ser hur jag går klädd, så jag har vardagskläderna på hela veckan. 
// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!
På jobbet har jag vad som kanske snygga vardagskläder, och har kanske inte så annorlunda hemma. Snyggkläder har jag i stort sett inga, köpte en snygg klänning till ett "evenemang" i höstas men det svider för såna kommer så sällan till användning. Kläder är till för att användas tycker jag.
Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet
Beroende på vad jag ska. Är jag hemma är det ingen skillnad. Då går jag i mina tränigsoveralls byxor.
Jag styr själv mitt liv med mina tankar o känslor.
Inte nu men när jag var liten var det klänning och hårband!
Fest kläder!! Ja om jag går bort..Då blir det lite finnar..
Men jag lullar ju mest här hemma o då duger Morgonrocken bra, som nu vid nio övergår till att kallas långklänning..
Asta håller jag med..Saknar det att man gjorde sig fin på lördagskvällar o fin på söndagarna…
Kan tycka att det var mer klass på kläderna förr..
Har en "Kavaj (Inne plagg" Från min faster som jag tycker är så fin. Svart insvängd i midjan med guldknappar puffärmar. Ja den är så fin..
Såg för många år sedan i på Avenyn (Gata i GBg) En dam o Herre som kom promenerande ner i Lång Kappa o hatt o Mannen Lång rock o Hatt. Det var flott…
Annat än ungdomarna som kommer med byxorna vid halva baken o kalsongerna uppe vid arm hålorna..
Lena.P är jag i verkliga livet.
Ska jag på fest, eller har fest hemma, så har jag andra kläder än annars.
Jag kom att tänka på en semester i Marbella, som jag och exmaken var på för ca 10 år sedan. Vi stannade där tre veckor. Det var en kanonsemester.
Något vi snart blev varse, var att i Marbella samlades det "fint folk", som klädde upp sig när de skulle ut och äta middag på kvällen. Vi föll in i vanan att göra likadant. Det var roligt!
Det var en liten ritual - man satte igång några timmar innan man skulle ut, fixa sig och välja ut kläder. Sedan troppade man ut och smälte in bland det "fina folket" 
Så var det också då jag var liten..vad man njöt av, att vara fin!
Numera är det ingen skillnad. De enda gånger jag klär upp mej, är då jag ska göra nåt särskilt, eller få främmande. Skönt att vara bekväm hemma..inte behöva tänka på, att man ska vara försiktig om kläderna.
På jobbet har vi arbetskläder och det är bra. Alla är lika, man behöver inte bry sej! 
Vissa använder förkläde, då dom lagar mat. För att skydda kläderna. Fast det är nog ganska ovanligt numera..gör Du ? 
Ja faktiskt, det gör jag!
Tycker det är skönast så, slippa tänka på att NEJ NU FÖRB… JAG FICK TOMATSÅS PÅ TRÖJAN, eller liknande.
Håller med dej, Puman. Finns jättefina Carl-Larsson förkläden, som gör att man ser riktigt kvinnlig ut. Sen finns ju också en hel del fräcka förkläden, som gör mannen lite mindre manlig..
Söndagskläder för mig, det är att dra på dom gröna oömma skogskläderna och packa ryggsäcken, lämplig karta och dra på kängorna.
Ännu mera fest för mig är att dra på tunna kroppsnära funktionskäder, hoppa i äventyrssandalerna med sjösäckarna packade och kajaken på biltaket. 
Jodå, jag har halvtjusiga kvinnliga saker att dra på mig också, och jag kan stundtals uppföra mig och äta med kniv och gaffel… 
Eva
#14 Det låter härligt, jag blir lite avunsjuk!
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
Instämmer med Cristine, Låter härligt #14