Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikettordet-är-fritt-väl-valda-ord
Läst 2555 ggr
Cristine
0

Handskrift

Skriver du något för hand nu för tiden eller blir allt skrivet på tangentbordet.

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Bergspuman
0

Mina inköpslistor och kom-ihåg-lappar skrivs fortfarande för hand! Samt vykort.

Skrattande

AnnL
0

Jag skriver en hel del för hand.

Jag styr själv mitt liv med mina tankar o känslor.

Cristine
0

Det gör jag också men måste erkänna att det blir mindre och mindre

Lenas-bus
0

Jag skriver min självbiografi för hand,och brev till vänner också tycker det blir mera personligt så,sen är jag lite rädd att boken skulle försvinna om datan kraschar eller nått……

Men i skolan skrivs det mycket på datorn,dock är jag en perfectionist vad det gäller skrivandet så jag skriver ofta ner för hand först och det kan bli långtFlört

barnbarnen
0

Tycker det är kul att använda papper och penna,bevara handstilen.Flört

Bergspuman
0

Har en känsla av att handstilen inte är så viktig längre för personer födda på 1970-talet och framåt. De har ju inte fått lära sig den mer snirkliga skrivstilen, utan en mer textbaserad skrivstil, som för det mesta är SÅ ful. Tycker jag i alla fall!

Det är dessutom skillnad på den handstil som en person som jag, född på 1960-talet, och min föräldrageneration, använder.

aggeelin
0

Jag har nog aldrig klarat att skriva skrivstil, jag har, av mig själv skrivit en annan stil, lite mer som textat. Lättare att utläsa vad det står tror jag

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

[Asta]
0

Anteckningar från möten blir oftast för hand - även om jg mer och mer börjar ta med mig min laptop - det går fortare att skriva på tangentbort.

Sedan tycker jag om att skriva för hand även om det inte blir så ofta. blir ofta ombedd att texta saker. Kort och annat.

Farwuq
0

Jag använder tangentbord, mina händer är tyvärr inte fullt skrivvänliga.

Glad

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Anders 50
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

jaktdagboken, inköpslista och julkort…mycket mer blir det inte handskrivet här! Glad

Bifogar ett smakprov på hur prästen skrev 1675, det är namnet på en som bodde här på gården då. Hämtat ur mantalsskrivnings-boken från den tiden.

// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!

[Sisa]
0

Har alltid gillat att skriva och texta för hand..något som jag fortfarande gör! Glad

[peter54]
0

Jag skriver inte mycket för hand numera, jag kan knappt hålla i en penna ens. Jag klarar att skriva med de där riktigt tjocka pennorna, men en vanlig blyertspenna fixar jag inte att skriva med.

Cristine
0

Jag tycker om att se vacker skrift. som den som Anders visar upp!