Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikettkarriär-och-yrkesliv
Läst 3340 ggr
Bergspuman
0

Ny tjänst!

Som flera av er vet, har det ju varit en hel del strul och besvärligheter på mitt jobb senaste året. Vi har en högste chef, en VD, som är hjärtligt avskydd av de flesta och stämningen är inte så bra.

Jag har lekt med tanken flera gånger att söka mig därifrån och har även aktivt varit ute och tittat på andra jobb.

Men från och med årsskiftet har jag en ny tjänst, som verkar väldigt spännande.

Jag har lämnat de 50% som jag ägnade åt att sköta reservdelsavdelningen speditions- och logistikärenden samt fakturaindrivning, till att istället på de 50% av min tid, bli inköpare på nyförsäljningen. Inköp är något jag tidigare aldrig sysslat med, men varit nyfiken på.

Det är roligt att lära sig nya saker!

Vi har dessutom fått in en stor order nyligen för ca 28 MSEK, där jag utsetts till både inköpare OCH speditör i projektgruppen. Det blir alltså en dubbelroll jag kommer att ha, och kommer att ha det totala logistikansvaret, både för anskaffning och utleverans.

Lite experimentartat är det förstås - företaget har tidigare aldrig jobbat med att ha en och samma person som sköter bägge funktionerna.

Jag har sagt att jag är testpilot för det arbetssättet och kommer att lämna en utvärdering sedan över hur det fungerade, respektive inte fungerade, om det blir så.

Men tycker det hela är riktigt spännande och intressant!

Får nu tillfälle att driva mina idéer och lösningar på ett helt annat sätt och ges mer inflytande över hela logistikprocessen, vilket jag varit ute efter sedan en tid.

Behövde inte byta jobb / företag - det här bara ramlade ner i knät på mig för att jag öppnade munnen och föreslog det själv!

Och den där VD'n, jag var här innan han kom och jag kommer nog att vara här efter att han har försvunnit också, så det så. Sådana där strebermuppar brukar inte bli långvariga - han drar nog när han tycker att han uppnått det han vill. Skrattande

Har en ny mellanchef också som är mycket bra att ha att göra med och han skyddar mig från kontakt med muppen.

Mycket nöjd numera! Glad

zabelle
0

Skrattande Gratulerar till nya tjänsten!

Lycka till!

Zabelle   

Cristine
0

Grattis till din nya tjänst. det där klarar du lätt som en plätt Puman och så skönt att du slipper stroppen!Skrattande

En spark får du av mej.

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

[LucyInTheSky]
0

Härligt! =) Grattis!!

[Sisa]
0

Grattis Puman..och Lycka Till!

Ingen sätter sej på dej..och det är bra! Glad

[MargaretaA]
0

Det var goda nyheter Puman. Jättegrattis till det nya jobbet! Glad

Anders 50
0

Va bra att du är nöjd!  Att trivas med jobbet gör ju att man trivs för övrigt också!  Grattis! Glad

// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!

Toyan
0

Grattis Puman och lycka till!!Cool

Den där muppen försvinner nog snartGlad

[Asta]
0

Vad härligt! Och nöjd låter du.

AnnL
0

Grattis Puman. Skönt att du slipper muppen och att du trivs. Lycka till. Glad

Jag styr själv mitt liv med mina tankar o känslor.