Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikettresor-och-kulturer
Läst 2813 ggr
Lenas-bus
0

Synundersökning nästa ondag!

Har aldrig behövt glasögon förr,men nu kan jag knappt få in tråden i nålsögat,glömmer bokstäver och skriver huller om buller ibland så nu är det dags,ska faktiskt bli intressantCool,kan ju berätta att svenska läraren kan skratta gott åt mina fel ibland hahaha

Bergspuman
0

Jag har också svårt att få in tråden i nålsögat. Har varit närsynt sedan tidig ålder, men väntar på översyntheten … som verkar dröja, just pga det andra synfelet. Har fått för mig att det tar längre tid för närsynta att bli översynta, eftersom linsen måste bukta om sig helt!

Är jag ute och cyklar???

Lenas-bus
0

1,Jag vet inte men kan kanske få reda på det när jag går ditFlört

Anders 50
0

Välkommen i klubben! Flört

Har haft glasögon i över 20 år nu, sista 10 åren med progressiva glas.

Gillar det inte! Skulle behöva byta till starkare, men det är dyra saker!

// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!

Lenas-bus
0

3,TackGlad,jag har ju aldrig haft fel på synen så detta ska bli spännade tycker jag,man åldras ju liksom hehe…..Cool

Maria
0

Jag har +3 (heter det väl när det gäller läsglasögon) numera och jag tycker att det har gått så snabbt. Klarar mig absolut inte utan.

/Maria

Bergspuman
0

Progressiva glas är asdyra tyvärr. Brr.

Maria
0

Jag köpte mina senaste progressiva glasögon på Favoptik på nätet under 1000-lappen och är helnöjd.

Länk

/Maria

Anders 50
0

Mina kostade nära 7000 kr för 9 år sedan.

Jag är för feg för att handla glasögon på nätet.

// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!

Maria
0

Jag tror att det är helt OK på nätet.

Finns inte Favoptik i närheten så att man kan göra synundersökningen i deras butik så kan man skicka in en undersökning från vilken optiker som helst.

Nu har jag ju inga konstiga synfel så då är det säkert lättare.

/Maria

Bergspuman
0

Det är jobbigare när man har flera synfel … jag är närsynt OCH astigmatisk. Och har en stor skillnad i synskärpa mellan höger och vänster öga. Mina senaste VANLIGA glasögon (som jag iofs köpte för ganska många år sedan, ca 10 år sedan) kostade 3500 kr. Kan bara föreställa mig vad progressiva glas kommer att kosta mig, grr.

Maria
0

#10 Då är det säkert skillnad och jag skulle inte heller köpa glasögon via nätet.

Mina progressiva är av enklaste sort. Sådana där gammaldags runda med mjuka skalmar bakom öronen så att de inte kan glida ner.

Perfekt i jobbet då jag ofta är lutat över en patient och tar EKG, blodprover med mera. Så jag slipper ta av och på glasögon hela tiden eller att de glider på min långa höknäsaFlört

Jag har ett litet synfel på långt håll och vanlig åldersnedsatthet när det gäller nära.

Hemma använder jag vanliga smala läsglasögon.

/Maria

chik
0

Glasögon..har jag på mig när jag vill se något.Annars så går jag utan.Allt ser bra mycket bättre utan ögon.

Glasögon är dyra. Men förra året var jag nere o kollade synen o fick nya på ullared.O jag gav inte mer än 600kr..Men så är jag snål med…

Lena.P är jag i verkliga livet.

Lenas-bus
0

Sonen köpte sina på nätet och kom undan billigt så det ska jag också görFlört