Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikettresor-och-kulturer
Läst 2472 ggr
[Sisa]
0

Guds Bok

Någon sa till mej, att alla människor borde ha en Bibel hemma.

Har Du någon..läser Du den ibland ?

Bergspuman
0

Nej. Är inte troende. Men råkar ha en utgåva från 1981 av Nya Testamentet. Någon gång om året läser jag i den för att kanske uppfånga några historiska glimtar. Inte för religionens skull.

[GunillaF]
0

Jag har den jag fick när jag konfirmerades.

Jag har läst det mesta i bibeln. Lite då och då, i studiesyfte. Vissa delar i den är ganska så intressant.

chik
0

Japp!!Den boken har jag inte.Utan jag har 100minuter om biben på toa. Ett rum som man kan sitta o läsa i lugn o ro..Fast den boken är ju så RÅ!! Vilken ego han Jesus va..Huva mig…

Lena.P är jag i verkliga livet.

[Asta]
0

Jag har ett antal biblar. En jag fick när jag konfirmerades. De andra är gamla biblar som funnits i familjen.

Jag läser inte i den. Jag studerade den dock mycket en gång i tiden, det var faktiskt genom att verkligen studera och analysera religion som jag blev ateist. Målet jag hade var egentligen tvärtom, jag var troende och ville fördjupa mig. Min fördjupning ledde till att jag blev ateist.

Bergspuman
0

#4 Intressant reflektion. Det var efter att jag hade läst två stycken 5-poängskurser om islam och Främre Orientens religioner, framför allt modern islam, som jag blev rabiat islam-motståndare…

[peter54]
0

Vi har en, det är min frus konfirmationsbibel tror jag. Jag har aldrig öppnat den.

Cristine
0

#4 Något liknande hände väl mig, jag var aldrig troende. När jag konfirmerades(det var något man bara skulle göra på den tiden) och var tvungen att läsa ur bibeln blev det bara mer negativt.Vi hade ju kristendom i skolan också men jag tror jag stängde av för jag minns inte ett dugg av det. Prästen blev chockad när jag inte kunde lärjungarnas namn  så jag slapp svara på frågor på konfirmationen.

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

[peter54]
0

#7 När jag gick på lågstadiet var ju kristendomsundervisningen rena propagandan och visade man på något sätt att man inte trodde på gud, blev det extra ansträngning från läraren att övertyga om kristendomens förträfflighet och oumbärlighet.

Jag blev därför befriad från undervisningen ända tills dess att det blev religionskunskap istället. Det var när jag började högstadiet.

aggeelin
0

Jag hade från söndagsskola och konfirmaton men jag har låtit dem komma bort i flyttarna.

Min mamma brukade läsa bibeln och stryka under otäcka stycken "du ska stena din broder… du ska slita ur hans öga" och mycket annat otäckt som finns i den gamla boken.

Jag tyckte att det var spännande med olika berättelser när jag var liten, nästan lika spännandne som berättelserna om Tor, Oden, Freja och de andra. Båda lika sagoliknande.

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

Cristine
0

Min dotter som har talat om utomjordingar sedan hon började tala, har börjat gå till kyrkan med grannen då det är något särskilt, jag är övertygad om att hon tror att Jesus var/är en utomjording. Hon frågar ut prästen som ibland inte vet vad han ska svara. Tur att han är öppen.

chik
0

Cristine.Du har en fin dotter….Som vågar ställa frågor.Frågar man inte så kan man inte lära sig…

vara i Kyrkor tycker jag är fint…

[Sisa]
0

Vissa säger att alla kyrktorn lutar lite åt vänster..är det så ? Isåfall varför..

Spännande tråd, tycker jag! Jag har inte konfirmerats, men jag har en bibel..som jag aldrig läser! Skäms

Maria
0

Här finns flera biblar hemma. Några riktigt gamla. Läser dock väldigt sällan.

Däremot är jag väldigt intresserad av religion överhuvudtaget och jag hade gärna läst teologi utan att för den skull bliva präst.

/Maria

chik
0

Kyrktorn lutar..Kan det vara möjligt.Inte på vår kyrka här i byn inte vad ögat ser.

Religion kan jag bara hålla med om är intressant.O något som skapar osämja bland folket.  Ett känsligt ämne..Men intressant..

Anders 50
0

Här finns flera biblar och jag har läst en hel del.

Cristine…Det finns på ett ställe i bibeln om " folk i gyllene kläder som nedsteg från himmelen" men jag kommer inte ihåg vart jag läst det, så din dotter är inte helt fel ute! Jag är lite inne på samma linje.

Kan inte tänka mig att kyrktornen lutar, däremot ligger många kyrkor (alla?) i ett visst väderstreck, med altaret åt öster.

Rätta mig om jag har fel….Flört

// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!

Cristine
0

Jo jag har läst sådana utdrag ur bibeln om glänsande fordon som kommer ur molnen osv så det är också något jag kan ta till mej.

Maria
0

#15 Jo det stämmer med vissa undantag. Kyrkan på vårt landställe Ödsmål (norr om Stenungsund) hade altaret åt väster.

/Maria