Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikettkarriär-och-yrkesliv
Läst 1634 ggr
[Sisa]
0

Ekonomi

är något många pratar om!

Vad tycker Du är en rimlig inkomst varje månad ?

Bergspuman
0

Jag skulle vilja säga att man bör få runt 12 000 kr rent varje månad för att klara sig rimligt bra och ha lite pengar över till livets goda.

Cristine
0

15000 skulle jag behöva!

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

zabelle
0

Läste någonstans att medelinkomsten i sverige ligger runt 26 000:-

för en heltidsarbetande.

Zabelle   

Maria
0

Det är svår att prata pengar.

Rent generellt så beror ju en rimlig inkomst på vad man har för hyra och andra omkostnader. Så rimligheten är kanske olika för oss alla.

Jag är nöjd om pengarna räcker till mitt boende, mat, normala räkningar och att jag inte behöver snåla i slutet av månaden. Att jag har en buffert så att jag klarar ett tandläkarbesök eller att köpa ett kylskåp om det går sönder.

Däremot så ser jag det bara som en bonus om pengarna dessutom räcker till att resa eller annan lyx. Det är ingen självklarhet för mig.

/Maria

Anders 50
0

Beror helt och hållet på utgifterna.

// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!

[GunillaF]
0

25000:- -30000:- (före skatt)

Det är ju så här också att man drar på sig utgifter utifrån vad man har för inkomst.

Det är väldigt lätt att lära sig leva med ett lönelyft, men en lönesänkning…. uj uj..

Huvudsaken jag har till mitt dagliga liv och lite till extra utgifter som någon resa ibland och om något går sönder i mitt hus.

[peter54]
0

Vi klarar oss bra, det är huvudsaken. Vi har inga av de kostnader som man alltid läser i tidningarna att man ska spara in på. Ingen av oss röker, vi är hemma när vi är lediga osv. Vi lever utan lyx, men vi lever bra.

[Sisa]
0

Precis så ska det väl vara! Det viktigaste är att man lever ett bra liv, har tak över huvudet och mat på bordet. Det finns många människor, som inte ens har det..Gråter

Lenas-bus
0

7,Håller med dig här,jag har aldrig haft det fett i plånboken,men en hel massa kärlek och förståelse mellan mig och barnen,och det uppskattar jag mer än en tung plånbokFlört